Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#376 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:41, 26.04.2017

Sorry, ale takie przypuszczenia to sam mam, a mechanikiem nie jestem. No i raczej nie byłoby ciśnienia sprężania po 14 Bar na każdym cylindrze w takim przypadku.

Na luzie też są czkawki, to ci pisałem nawet prywatnie, pyrkanie z wydechu i nieregularne trzęsienie.

Jak on ci to naprawi, to sam do niego jadę 430km :)

Ja podejrzewam jakąś wtyczkę lub uszkodzony ECM.

 

Ale Kslavek macie z Kilazem inne silniki i inne są komputery + sonda lambda, niesamowite, że męczycie się z tym samym problemem ...

 

Mnie to cały czas wygląda na problemy z zapłonem albo zbyt ubogą mieszankę (wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym, otwarty EGR, uwalona sonda lambda itp.) ale to już przecież dawno sprawdziliście :-/

 

Jeszcze przychodzi mi do głowy słaby styk w kostce stacyjki, nie macie czasem dziwnego zachowania zegarów po przekręceniu stacyjki ?


Użytkownik Pejot edytował ten post 10:45, 26.04.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#377 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:47, 26.04.2017

Ja kostkę miałem sprawdzaną w ASO w ramach akcji serwisowej i podobno jest ok. Poza tym nic się absolutnie nie dzieje.

Co do reszty, ty pryskałem sprejem nad układem dolotowym i nic, aczkolwiek zawsze mogłem coś pominąć. Jestem ciekaw czy mechanik coś wymodzi.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#378 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:55, 26.04.2017

Jeszcze jest jedna sprawa, przy nagłym wciśnięciu gazu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu a żeby ECU mogło prawidłowo sterować k.w.z. to musi mieć poprawny sygnał z czujnika spalania stukowego.

 

Warto sprawdzić jeszcze raz ten nieszczęsny czujnik (podmienić ?) i dokręcić go jeszcze raz odpowiednim momentem zgodnie z manualem.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#379 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:51, 26.04.2017

Idzie długi weekend, będzie czas na pomiary elektryczne. Na razie muszę ten alternator wymienić. Uszczelki na dolocie w sumie nie sprawdziłem. Ten gościu z Litwy wymieniał cały silnik włącznie ze stukowym i pewnie na uszczelkę tez zwrócił uwagę.
  • 0

#380 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:30, 27.04.2017

Jeszcze jest jedna sprawa, przy nagłym wciśnięciu gazu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu a żeby ECU mogło prawidłowo sterować k.w.z. to musi mieć poprawny sygnał z czujnika spalania stukowego.

Warto sprawdzić jeszcze raz ten nieszczęsny czujnik (podmienić ?) i dokręcić go jeszcze raz odpowiednim momentem zgodnie z manualem.

Ja chyba jednak podjadę do okolicznych magików i mi podepna komputer i sprawdza ten czujnik spalania.
Powiedz mi tylko jaką siłą manual nakazuje go dokręcić? Bo znając życie tego wiedzieć elektrycy nie będą.
  • 0

#381 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:51, 27.04.2017

Jeszcze jest jedna sprawa, przy nagłym wciśnięciu gazu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu a żeby ECU mogło prawidłowo sterować k.w.z. to musi mieć poprawny sygnał z czujnika spalania stukowego.

 

Warto sprawdzić jeszcze raz ten nieszczęsny czujnik (podmienić ?) i dokręcić go jeszcze raz odpowiednim momentem zgodnie z manualem.

Obserwuje ten wątek od początku jego istnienia ...

Co prawda jest on o VI gen. ale widzę, że piszą tutaj osoby posiadające również VII gen. Poza tym problem (chyba ten sam) dotyczy obydwu generacji.

Moim zdaniem to nie mechanika, tylko jak już wielokrotnie zostało tutaj powiedziane - elektronika / układ przygotowania mieszanki.

Dlaczego nie mechanika? Ano dlatego, że (w moim przypadku) objaw potrafi np. zniknąć po kilkudziesięciu sekundowym postoju na czerwonym świetle (więc luzy w układzie przeniesienia napędu się raczej wtedy nie wykasują samodzielnie).

 

Czujnika spalania stukowego jeszcze u siebie nie sprawdziłem (to może być dobry trop). Objaw zaniku mocy (chyba już kiedyś o tym pisałem) mogę porównać u siebie do źle wyregulowanego zapłonu w Fiacie 125p. Wciskacie pedał w podłogę, silnik buczy, ale coś jest nie halo - coś jakby cała ta moc szła w gwizdek zamiast w napęd. Obroty oczywiście rosną i auto NIBY przyspiesza, ale dopiero po chwili o od pewnego zakresu obrotów.

Sytuacja z wczoraj - musiałem się włączyć do ruchu na dość zatłoczoną drogę. Widzę, że ciężarówka jest daleko, wiec 1-nka wyjeżdżam w miarę spokojnie (by nie cisnąć do końca na skręconych kołach), wjechałem na drogę, błyskawiczna zmiana na 2-jkę i podłoga i oczywiście muł a ciężarówka w lusterku rośnie jak godzilla. Błędem było to, że po włączeniu się na drogę nie pociągnąłem go w wyższy zakres obrotów na 1-nce i dopiero później nie zmieniłem biegu na 2.

Spadły obroty i wszedł w swój zakres zamulenia.

I tak oto z pedałem w podłodze, gdzie chyba fragmenty błota odpadały z podwozia z powodu wygięcia spowodowanego maksymalnie mocnym dociśnięciem gazu - auto zaczęło się stopniono rozpędzać.

 

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak jest skonstruowany algorytm ECU jeśli chodzi o interpretację danych z knock-sensora ? Tzn. zakładając że nie jadę 40km/h z pedałem w podłodze na 5-tce, tylko np. rozpędzam się od zera i załóżmy wrzucam 2-jkę mając przy tym jakieś 2k obr/min. Pedał w podłogę. I co powinno się dziać? Kąt wyprzedzenia powinien się od razu zwiększyć, co by oznaczało że ECU od razu chce zareagować na potrzebę nagłego zwiększenia mocy, czy też w pierwszej fazie następuje cofnięcie (opóźnienie) kąta i dopiero wtedy ECU go stopniowo przyspiesza ?

Pytam, gdyż jakiś czas temu (podczas mojej walki z zamuleniem auta) robiłem podgląd w Torque, jadąc około 60-70km/h i redukując do 3-ciego biegu, wciskając gaz do końca - zaobserwowałem, że wystąpiło właśnie to cofnięcie kąta zapłonu. Dopiero po krótkiej chwili zaczęło wzrastać. Umówmy się, że 70km/h i 3 bieg to nie jest jakiś dolny zakres, by ECU miał cofać zapłon celem uniknięcia spalania stukowego.

Ciekawe jak to jest u Was? Być może moglibyśmy wykonać kilka takich testów u kilku osób, czy zobaczyć jak się zachowuje knock-sensor i ECU w danej sytuacji - określone obroty i wtedy pełny gaz (WOT).


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#382 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:22, 27.04.2017

Ja chyba jednak podjadę do okolicznych magików i mi podepna komputer i sprawdza ten czujnik spalania.
Powiedz mi tylko jaką siłą manual nakazuje go dokręcić? Bo znając życie tego wiedzieć elektrycy nie będą.

 

http://www.accordklu...ania-stukowego/


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#383 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 27.04.2017

Zaraz sprawdzę ale na Pistonie. Tego Torque nie mogę pojąć 😁

Mam. Jak dacie głośno to słychać silnik.



-30sek filmu 3bieg około 70km/h pełny but!
-1.20sek 3bieg około 70 pełny but!
-1.40sek 5bieg pełny but!
Coś wam mówią cyfry?
Generalnie dziś auto w trakcie pomiaru chodziło w miarę dobrze, dlaczego w miarę, bo zbierało się dobrze, ale to nie jest to co powinno być. Czasami lepiej idzie.

Użytkownik fełtek edytował ten post 15:10, 27.04.2017

  • 0

#384 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:50, 27.04.2017


Czujnika spalania stukowego jeszcze u siebie nie sprawdziłem (to może być dobry trop).

 

Były osoby na forum co wymieniały knock sensora w 7.genie, ale rozleciał im się albo miały błąd i jak już wymieniać to tylko na OEM np. używkę z młodszego rocznika bo zamienniki często nie działają.

 

ECU chce optymalnie przyśpieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu tak żeby nie wystąpiło spalanie stukowe, na pewno KS musi działać poprawnie jeżeli auto ma sprawnie przyśpieszać.

 

Ale są też inne elementy wpływające na zamulanie auta jak zawory do regulacji, "leniwa" sonda lambda czy zużyte świece lub cewki zapłonowe i w kilku krokach powinno się dojść do rozwiązania problemu ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#385 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:06, 27.04.2017

Duże znaczenie ma moment dokrecenia. Dokreciłem reka i bład w miedzy czasie zamulanie. Po dokreceniu kluczem  dynamometrycznym zero błędów i brak zamulania.


  • 0

#386 Thunder

Thunder
  • Forumowicz
  • 275 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:27, 27.04.2017

U mnie problem ustąpił.
Wymienione zostały:
-Aparat zapłonowy z nową kopułką i palcem
-kable zapłonowe
-świece
I najlepszy efekt dała wymiana:
-sondy

Pięknie przyspiesza i nie przymula.
  • 0

#387 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:25, 28.04.2017

U mnie problem ustąpił.
Wymienione zostały:
-Aparat zapłonowy z nową kopułką i palcem
-kable zapłonowe
-świece
I najlepszy efekt dała wymiana:
-sondy

Pięknie przyspiesza i nie przymula.

U mnie po tych zabiegach było też dobrze, na chwilę.
  • 0

#388 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:29, 28.04.2017

Ten temat nie przestanie mnie bawić xd Mechanik stwierdził, że... U niego jest to samo i gdybym mu tego nie pokazał, to by sam nie wiedział, że tak ma. Na razie temat odpuściłem bo auto mi jest potrzebne, ale powiedzcie mi jak sprawdzić, czy VTEC i IAB się załączają? Tylko tłumaczcie jak elektrycznemu inwalidzie, żebym zrozumiał.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka
  • 0

#389 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:53, 28.04.2017

Niech się odezwie ktokolwiek po wymianie ECM czy pomogło. Ja już alternator wymieniłem i jak nie zapiję to jutro się biorę za elektrykę. Jak zapiję, to we wtorek :D


  • 0

#390 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 28.04.2017

Ten temat nie przestanie mnie bawić xd Mechanik stwierdził, że... U niego jest to samo i gdybym mu tego nie pokazał, to by sam nie wiedział, że tak ma. Na razie temat odpuściłem bo auto mi jest potrzebne, ale powiedzcie mi jak sprawdzić, czy VTEC i IAB się załączają? Tylko tłumaczcie jak elektrycznemu inwalidzie, żebym zrozumiał.

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Vtec wywali checka. Iab nie wiem. Ale na luzie gazujac wysoko, pod maską oczywiście, zobaczysz czy gruszka od Iaba się otwiera. U mnie jest po prawej stronie kolektora ssącego.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq