Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Brak kultury pracy silnika - szarpanie, nierówna praca

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
484 odpowiedzi w tym temacie

#1 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 22.08.2016

Cześć, dzisiaj w trakcie przyspieszania na dwójce (świeżo po zatankowaniu, jedynka do ruszenia i opór dwójka do 90 kmh) zaczął dziwnie "stopniować", lekko szarpać a wskazówka obrotomierza skokowo się przemieszczała, zamiast równo. Po odpuszczeniu gazu objawy ustały. Macie na to jakiś pomysł? Świece, kable, kopułka i palec wymienione.
W ogóle coraz bardziej jestem poirytowany pracą tego silnika. Np. podczas ruszania potrafi albo ostro zamulić (choć tego nie robię, to niemożliwe byłoby ruszenie z piskiem, bo zwyczajnie silnik rozpędza auto w ślimaczym tempie do ok. 2k - 2,5k RPM) albo bardzo przerywać, dodaję gazu na jedynce, chwilę później zwalniam (próg) i znowu lekko gaz, a tu auto szarpie zamiast gładko zacząć przyśpieszać. Nie powiem, jest to beznadziejne i zupełnie nie pasuje do auta niby segmentu D, którego silnik pracuję gorzej niż w Łoplu czy Gulfie trójce.


  • 0

#2 szumek80

szumek80
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Drawsko Pom.
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:03, 23.08.2016

może sonda się kończy?


  • 0

#3 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:13, 23.08.2016

Też o tym myślałem, nie mam tylko punktu odniesienia z porównaniem do dobrze funkcjonującej sondy. Przerywanie może być spowodowane kończącym się sprzęgłem i to by wyjaśniało cały temat. Ale chcę zebrać jak najwięcej opinii.

PS. Sondę można samemu wymienić?


  • 0

#4 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:29, 23.08.2016

Można, ale możesz mieć problem przy odkręceniu...
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#5 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:14, 23.08.2016

Ile wymiana +/- u mechanika? Do mojego ta uniwersalna NGK będzie pasowała, tak?


  • 0

#6 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:41, 23.08.2016

Witamy w klubie :(

http://www.accordklu...przyśpieszenia/


  • 0

#7 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:02, 23.08.2016

Ale to chyba VII się tyczylo? Zauważyłem, że problem występuje od czasu do czasu, np dzisiaj przez całą trasę do Warszawy Honda żwawo jechała, bez zamulania i szarpania. Mi to przypomina dlawienie się auta, w skuterze miałem podobnie jak źle wyregulowalem gaźnik :D

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#8 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:12, 23.08.2016

Niestety, nie tylko VII, ale jest dużo czytania, z czego nic konkretnego i typowego nie wynika. Ja się z tym szarpaniem męczę już jakiś czas, sprzęgło mam wymienione, palec, świece, kable, sprawdzone wszystkie czujniki i sondy, sprawdzony luz zaworowy, półosie, czyszczone przepustnicę i IACV, odłączany EGR i nic, a nawet jest coraz gorzej. Mam tylko nadzieję, że w końcu coś padnie i się dowiem, co to.

Może to sonda u ciebie, a może nie. Nie wiadomo. Jak masz wolne ze 400zł to możesz próbować.

Tu masz temat o sondach:

http://www.accordklu...s-rozgrzewania/


  • 0

#9 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:07, 24.08.2016

Niestety, nie tylko VII, ale jest dużo czytania, z czego nic konkretnego i typowego nie wynika. Ja się z tym szarpaniem męczę już jakiś czas, sprzęgło mam wymienione, palec, świece, kable, sprawdzone wszystkie czujniki i sondy, sprawdzony luz zaworowy, półosie, czyszczone przepustnicę i IACV, odłączany EGR i nic, a nawet jest coraz gorzej. Mam tylko nadzieję, że w końcu coś padnie i się dowiem, co to.

Może to sonda u ciebie, a może nie. Nie wiadomo. Jak masz wolne ze 400zł to możesz próbować.

Tu masz temat o sondach:

http://www.accordklu...s-rozgrzewania/

Typ który niby sprawdzał sonde też mu wykazywała że miał niby dobrą, a jednak po wymianie sondy objawy ustały.


  • 0

#10 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:06, 24.08.2016

Typ który niby sprawdzał sonde też mu wykazywała że miał niby dobrą, a jednak po wymianie sondy objawy ustały.

Jakie miałeś objawy?

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#11 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:32, 24.08.2016

Jakie miałeś objawy?

Wysłane z Meizu M2 Note

Nie chodzi mi o mnie, ale o gościa który w jakimś temacie o tym pisał, ja tam nie mieszam się w was bo ja nie mam problemów, pfu pfu pfu


  • 0

#12 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:39, 25.08.2016

Jak wymienisz sondę, to daj znać czy pomogło. Mam bardzo podobne objawy.


  • 0

#13 Jaro4p

Jaro4p
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Środa Wlkp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:30, 25.08.2016

U mnie poszarpywanie było choć nie zawsze, później było czuć jak by zapłony wypadały i pyrkał z tyłu z tłumika i łapał muła, ja wciskam gaz a on prawie nic nie przyspieszał. Diagnostyka pokazywała że sonda pracuje dobrze ale po wymianie wyszło że jednak źle pracowała. Wymieniałem w ciemno bo błędu nie było ale pomogło. Sonda uniwersalna kosztuje 160zł. to nie tak źle. Stara sonda została założona do citroena i auto śmiga a Hanka już miała focha i nie gadała jak trzeba.


  • 0

#14 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:38, 26.08.2016

U mnie poszarpywanie było choć nie zawsze, później było czuć jak by zapłony wypadały i pyrkał z tyłu z tłumika i łapał muła, ja wciskam gaz a on prawie nic nie przyspieszał. Diagnostyka pokazywała że sonda pracuje dobrze ale po wymianie wyszło że jednak źle pracowała. Wymieniałem w ciemno bo błędu nie było ale pomogło. Sonda uniwersalna kosztuje 160zł. to nie tak źle. Stara sonda została założona do citroena i auto śmiga a Hanka już miała focha i nie gadała jak trzeba.

Ty, dokładnie mam to samo z pyrkaniem z tłumika, musiałem, że to złącze elastyczne a tu po wymianie cały czas to samo. Te pyrkanie było słychać najbardziej jak np ruszales a dźwięk miał się od czego odbić np ściana, inne auto?

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#15 Jaro4p

Jaro4p
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Środa Wlkp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 27.08.2016

Ja zostawiłem odpalony silnik i poszedłem z tyłu do wydechu posłuchać bo w środku to jedynie wyczuwałem szarpnięcia budy. Teraz po wymianie sondy chodzi równo nic nie szarpie, nic nie pyrka z tyłu. Ogólnie chodził nierówno tak jakby przerywał. Nie wiem czy Ci o to samo chodzi z tym pyrkaniem bo każdy inaczej może to interpretować :-D


Użytkownik Jaro4p edytował ten post 10:36, 27.08.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq