Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord 2003 wymiana amortyzatorów przód

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 jacoo

jacoo
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lądek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 21.08.2016

Witam

JAk najszybciej wymienic amortyzatory z przodu? Ma ktos moze jakąś rozpiske?

Czy po wymianie musze robic zbieznosc?

Dzięki i pozdrawiam:)


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2783 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 37
Super

Napisano 20:00, 21.08.2016

Odkręć łącznik stabilizatora od wahacza.

Odkręć śrubę łączącą widełki amora od wahacza i ją wyciągnij/wybij.

Odkręć śrubę łączącą widełki z amorem i rozłącz widełki od amora 

Odkręć 5 nakrętek pod maską i uwolnisz 'kolumnę' od nadwozia.

 

Amor i sprężynę już możesz zdemontować i masz ją w łapach.

 

Aby rozmontować kolumnę na części pierwsze (i wymienić amor) potrzebny będzie ściągacz do sprężyn (fajnie też imadło mieć) - jeżeli będziesz to robił 1 raz pooglądaj filmu na youtube jak używać ściągacza.

 

Przede wszystkim nie używaj klucza elektrycznego / pneumatycznego do ściągacza jak nigdy nie demontowałeś kolumny bo możesz sobie SPORE kuku zrobić.

 

Uważaj też aby nie obrobić ampulem trzpienia amora przy odkręcaniu nakrętki trzymającej górne mocowanie.


  • 0

#3 jacoo

jacoo
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lądek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 22.08.2016

Sacrum - dzięki za odpowiedz. Zrobione, zajęlo to ok 1,5h. Najwięcej się zeszło na pierwszym :)
  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5013 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 26
Super

Napisano 08:03, 22.08.2016

Jakie amory dałeś ?
  • 0
                       

#5 jacoo

jacoo
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lądek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 22.08.2016

KYB


  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5013 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:04, 22.08.2016

.... i co wszystko OK ? Nic nie puka ,bo u mnie dwa lekko pukają
  • 0
                       

#7 jacoo

jacoo
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Lądek
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 22.08.2016

odpukac nic nie puka :)

Zrobiłem po wymianie wczoraj ok 70 km i wydaje sie ok


  • 0

#8 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 18.10.2016

Tak trochę się podepnę, bo nie wiem czy nie czeka mnie podobna wymiana w mojej Hani... Zakładając, że po prostu coś mi bije na większych nierównościach (dźwięk tak jakby pod stopami) i zakładając robotę przedniego zawieszenia - czy ktoś jest w stanie BARDZO orientacyjnie powiedzieć, ile taka impreza może kosztować? Bicie nie jest mocne, ale nie chcę doprowadzić do zniszczenia całego zawieszenia przez zaniedbanie. 


  • 0

#9 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:35, 18.11.2020

Panowie zapiekły mi się śruba w tulei widełek amortyzatora. Jak te śrubę wybić z tej tulei by jej nie uszkodzić? Tak naprawdę to nie muszę odkręcić tej śruby, muszę wyjąć amortyzator. Nie chcę odkręcić wahacza dolnego bo może być podobny problem z śrubami. Nie mogę podejść ściągaczem sprężyn dopóki nie odkręcę górnego wahacza. Macie na to jakiś sposób?

Użytkownik gkill edytował ten post 06:05, 19.11.2020

  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7911 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 78
Wzorowa

Napisano 08:04, 19.11.2020

młotkiem w łeb śruby?
Plus odrdzewiacz? I klucz udarowy ?

 

Powinno zadziałać jeśli łeb śruby jest cały. Jak nie to dospawać ramię lub większą nakrętkę.

 

 

Dolna śruba amorka przynajmniej u mnie poszła bezproblemowo. Ta na widełkach i to prawa.


  • 1

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1658 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 08:24, 19.11.2020

Jeśli śruba się zapiekla w tulei met-gum to przy takim odkrecaniu tuleja będzie do wymiany. Może próbować rozwiercic?
  • 1

#12 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:50, 19.11.2020

Dzięki Panowie. Prawa strona poszła bez problemu, z lewą jest problem. Będę próbował bez odkręcania tej nieszczęsnej tulei met-gum i widełek amora. Spróbuję lewarkiem do góry podeprzeć dolny wahacz, by sprężyna się skurczyła, wystarczy 3 cm i wtedy spróbować założyć ściągacze, może się uda.

 

Zmieniałem koła i okazało się,  że lakiernik uszkodził szpilkę piasty i teraz muszę ją wymienić a przy okazji chcę dokładnie zakonserwować nadkola, kielichy i grodzie pod maską.


Użytkownik gkill edytował ten post 09:58, 19.11.2020

  • 0

#13 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:59, 19.11.2020

Udało się wybić srubę widełek amortyzatora, odrdzewiacza i stukanie młotkiem na zmianę w oba końce śruby. Pojawił się kolejny problem tj z odkręceniem śruby(ta od przodu) górnego wahacza, zapiekła się w tulei. Da się ja kręcić, ale wraz z nią kręci się wahacz i na siłę dojdzie do uszkodzenia tulei met-gum. Jak ja teraz wykręcić, macie na to sposób?

Użytkownik gkill edytował ten post 18:22, 19.11.2020

  • 0

#14 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1658 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 19:30, 19.11.2020

Wahaczy nie trzeba odkręcić do wymiany amortyzatorów. Wystarczy wahacz wcisnąć na dół np. Podnośnikiem hydraulicznym. Z prawej strony trzeba tylko rozpisać górny stworzeń wahacza, z lewej nie trzeba.
  • 0

#15 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:35, 19.11.2020

Ja chcę go wyciągnąć po to by zakonserwować kielichy od środka. Mam tam sporo rdzy. Została ostatnia śruba i będę miał oba nadkola przednie bez osprzętu i zawieszenia i będę mógł przystąpić do konserwacji.
Może 2 ostatnie moje posty admin by przeniósł do istniejącego tematu związanego z górnym wahaczem?

A jakby tę nakrętkę oderwać od kielicha:

https://zapodaj.net/...50fe96.jpg.html


i spróbować rozruszać wewnątrz tulei śrubę stukając młotkiem raz z jednej strony raz z drugiej, do tego odrdzewiacz? Ta operacja pomogła na tę dolną zapieczoną śrubę widełek amortyzatora.

Wyczytałem, że ta nakrętka jest przysspawana a więc ciężko będzie ją oderwać bez cięcia szlifierką kontową. Panowie doradźcie coś?
Przy tej okazji wymieniłbym sworzeń tego wahacza bo już lekko chodzi aczkolwiek luzu nie czuję.
Słuchajcie a ta śruba co trzyma górny przedni wahacz ma średnicę gwintu m10 i długość 78mm, a jaki ma skok gwintu?

Użytkownik gkill edytował ten post 07:23, 21.11.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq