Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Demontaż fotela pasażera i wykładziny - woda z przodu i tyłu

VI woda demontaż fotel pasażera

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:21, 20.08.2016

Cześć

 

Z tego co widzę to temat dość często pojawiający się na forum. Nie dopisywałem do innych tematów by nie mieszać z innymi generacjami. Opiszę krótko w czym rzecz i jakie mam pytania, będę wdzięczny za sugestie.

 

Wilgoć jest wyczuwalna po stronie pasażera,więcej w kierunku skrzyni biegów, ale bliżej progu również mimo, że na wykładzinie nic nie czuć, to jak wsadzę palca pod nią (mam dziurę w wykładzinie :-) ) to gąbką jest też mokra. Drugim miejscem gdzie jest woda jest miejsce za pasażerem, tam już jest dość szeroko.

 

3_.jpg

To co udało mi się wywnioskować to:

 

  • Szyberdach w tylnej części jest niżej niż z przodu w związku z tym uszczelka nie przylega tak jak powinna. W trakcie polewania woda dostaje się do środka, ale raczej nigdzie nie wycieka na podsufitkę. Z przodu szyberdachu są kanaliki odprowadzające i z tego co widziałem to raczej poprawnie tą wodę odprowadzają, więc to problemem raczej nie jest.

    W związku z tym czy jest jakaś możliwość aby woda z szyberdachu dostawała się w okolice słupka i tam spływała? Wydaje mi się, że raczej nie.
     
  • Przy intensywnym polewaniu tylnych drzwi i pogranicza przednich zauważyłem od środka, że woda wydostaje się w miejscu wskazanym strzałką na poniższej fotce. Na kolejnej widać jak są mokre obie uszczelki, na drzwiach a powinny być suche.

    O ile to może być problemem z tyłu o tyle pytanie moje brzmi, czy jest możliwym aby woda przedostała się aż do przodu (gdzie jest tam "pagórek") i to intensywniej w okolice lewej strony? Coś mi się wydaje, że woda z przodu musi mieć inne źródło np. z grodzi przedniej, ale niech się wypowie ktoś kto wie jaki układ ma podłoga.

    2_.jpg

    1.jpg

 

  • Chciałbym teraz wymontować fotel pasażera, odwinąć wykładzinę w kierunku konsoli, a następnie osuszyć to i sprawdzić skąd to woda dokładnie się dostaje i moje pytanie to:
  1. Czy aby wymontować fotel należy wykręcić 2 śruby z przodu (jedna na fotce poniżej) oraz 2 z tyłu, które są chyba pod wskazanymi plastikami?

    5.jpg


    6.jpg

     
  2. W fotelach są airbagi. Pod fotelami są wtyczki, które są do nich podłączone i jak sądzę są związane właśnie z poduszkami. Czy i jak mogę bezpiecznie odłączyć te wtyczki?
  3. Co należy zrobić aby podwinąć wykładzinę? Czy wystarczy że odkręcę metalowe listwy na progach i wtedy już powinno pójść gładko?


    Nigdzie na forum nie znalazłem opisu demontażu fotela i wykładziny dlatego będę wdzięczny za podpowiedzi.

    Z góry dzięki za pomoc. 

  • 0

#2 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:08, 21.08.2016

na początek proponuje sprawdzić przegrodę za kielichami i wnęki nadkoli kół przednich, na 90% woda tamtędy się dostaje do środka, żeby wyjąć fotel musisz odkręcić 4 śruby, tylne są pod plastikowymi zaślepkami tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu, po odpięciu kostki poduszki w fotelu nie przekręcaj zapłonu, bo wtedy sterownik od poduszek może załapać jakiś błąd, dla wszystkie możesz też odpiąć aku.


  • 0

#3 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:59, 21.08.2016

na początek proponuje sprawdzić przegrodę za kielichami i wnęki nadkoli kół przednich, na 90% woda tamtędy się dostaje do środka, żeby wyjąć fotel musisz odkręcić 4 śruby, tylne są pod plastikowymi zaślepkami tak jak zaznaczyłeś na zdjęciu, po odpięciu kostki poduszki w fotelu nie przekręcaj zapłonu, bo wtedy sterownik od poduszek może załapać jakiś błąd, dla wszystkie możesz też odpiąć aku.

 

  • Jeśli chodzi o nadkola to czy po ściągnięciu koła będę w stanie już stwierdzić czy jest tam jakaś dziura czy musiałbym demontować coś jeszcze?
  • Byłbym Ci wdzięczny gdybyś mi bliżej nakreślił kwestię kielichów. Jak rozumiem masz na myśli kielichy  do których mocowany jest amortyzator? W jaki sposób się dostać do tej przegrody o której piszesz? Od góry czy od nadkoli?
  • Czyli wg Ciebie nie ma możliwości aby woda z tylnej części była w stanie dostać się do przodu?
  • Odnośnie fotela i poduszek to zakładałem, że mogę zaraz do demontażu nie stwierdzić gdzie jest źródło i wtedy myślałem o tym by po prostu przez parę dni pojeździć bez fotela z odsłonięta wykładziną tak by w trakcie deszczowego dnia mieć lepszy ogląd skąd dostaje się woda. Czyli raczej sugerujesz by nie odpalać auta (zapłonu) bez wpiętej wtyczki fotela?

  • 0

#4 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:03, 21.08.2016

1. Ściągasz koło, bierzesz śrubokręt i delikatnie merdasz w okolicach tego zgięcia na nadkolu w środku, na 90 % śrubokręt wejdzie Ci w konserwacji i ukaże Ci się dziurka. Typowe w acco ostatnimi czasy.

2. Dokładnie, patrząc od frontu samochodu za to za kielichami są takie wgłębienia w rogach komory silnika, tam sobie poświeć latarką, porozglądaj się dobrze. Też pewnie coś rudego a może i jakieś dziurki się znajdą. 

3. Raczej nie ma, musiałoby jej mnóstwo się lać żeby się tam przedostała + byłby wilgotny cały dywan. 

4. Raczej nic się nie stanie, ale tego nie jestem pewny. Może świecić Ci się SRS, ale spinaczem sobie potem wyczyścisz. NIe jestem jednak pewny, więc tego nie bierz na 100 % :D


  • 0

#5 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:57, 21.08.2016

co do airbaga odlacz aku w pierwszej kolejnosci. Potem odlaczaj wtyczki, nie wkladaj klucyzka do stacyjki. Po podłączeniu akumulatora nie zdziw się że auto gaśnie i dziwnie pracuje po prostu komp sie rozregulował i musisz pojeździć troche autem i wszystko sie unormuje, tak samo na nowo bedziesz musial nauczyc otwierania automatycznie szyby z strony kierowcy. A znajac zycie masz sito na scianie grodziowej i dziury w nadkolach, a wszedzie rdza odchodzi z spawów. A zeby to dobrze zrobic tzn. sciane grodziowa, to trzeba cala komore wyjac.

Ale dla uspokojenia, nie tylko w hondzie sciana grodziowa rdzewieje, w BMW, Oplach, Audi też to się zdarza ;) I francuzach, nie ma auta w szczegolnosci 15 letniego ktora by nie miala rdzy tam, bo praktycznie tam cala woda spływa .


Użytkownik Troy edytował ten post 15:01, 21.08.2016

  • 0

#6 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:02, 21.08.2016

Nie trzeba aku odpinać, wyłączony zapłon, kluczyk wyciągnięty i tak samo można odpiąć. Wiem, bo tak robiłem i nic się nie stało :D


  • 0

#7 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:52, 21.08.2016

Nie trzeba aku odpinać, wyłączony zapłon, kluczyk wyciągnięty i tak samo można odpiąć. Wiem, bo tak robiłem i nic się nie stało :D

dla pewnosci lepiej odpiac, jak ci poduszka niespodziewanie wybuchnie to bedziesz mial nic sie nie stało :D


  • 0

#8 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:47, 04.09.2016

Rozebrałem wczoraj trochę auta w poszukiwaniu przecieków i udało się ustalić parę kwestii.

 

Faktycznie nie było możliwości by woda przedostawała się z tyłu do przodu lub odwrotnie gdyż jest wspomniany wcześniej "pagórek" (fotka dla potomnych gdzie była woda)

 

podloga.jpg

 

 

 

Po odkręceniu koła widoczna jest zaznaczona poniżej szpara. 

 

nadkole.jpg

 

 

Gdy zacząłem wlewać w nią wodę to w środku zaczęła się pojawiać woda pod tym gumowym dywanikiem. Niestety nie byłem w stanie go całkowicie ściągnąć by zobaczyć gdzie jest dziura od środka.

 

Pytanie czy aby go wyciągnąć trzeba zdemontować deskę rozdzielczą czy może można tego dokonać demontując widoczny poniżej nawiew?

 

Druga sprawa to czy szpara w nadkolu jest możliwa w jakikolwiek sposób do zlikwidowania? Jakieś wypełnienie, spawy etc? Nie wiem czy to jest jedyne miejsce gdzie dostaje się woda od przodu.

 

wewnatrz.jpg

 

 

Jeżeli chodzi o tył to gdy ściągnąłem wewnętrzną osłonę na drzwiach to odklejona była folia. Spróbowałem testowo podoklejać taśma izolacyjną by zobaczyć czy może tędy wydostaje się woda. I okazuje się, że wydostaje się na zewnątrz w poniższym miejscu, spływa na dół i potem już dostaje się do środka. Choć nie jestem pewny na 100% czy to też jedyne miejsce.

 

Chciałbym dobrze dokleić folię do drzwi stosując taką samą żółtą substancję jak widoczna poniżej pod folią lub coś podobnego. Nie wiem czy to jest jakiś klej czy coś innego ale jest plastyczne i dobrze się trzyma. Niestety w niektórych miejscach trzeba nałożyć go na nowo by dobrze dokleić folię. Co polecacie tam zastosować?

 

 

drzwi.jpg

 

 

Aha, jeszcze jedno. Fotel wyciągałem bez odłączania akumulatora, tylko na wyłączony zapłonie i wszystko było ok.


Użytkownik jajcarzd1 edytował ten post 21:48, 04.09.2016

  • 0

#9 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:59, 04.09.2016

Hej

 

Czy widziałeś w jakim stanie są przednie sanki?

Dobrze je radzę obejrzeć bo możesz się kiedyś zdziwić.

 

Jedź do blacharza i pokaż mu dziurę w nadkolu i sanki.


  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:29, 04.09.2016

Hej

Czy widziałeś w jakim stanie są przednie sanki?
Dobrze je radzę obejrzeć bo możesz się kiedyś zdziwić.

Jedź do blacharza i pokaż mu dziurę w nadkolu i sanki.


Plus sprawdzenie progów...

Sacrum oglądałem jakiś czas temu 6gena któremu jedna część sanek (element mocujący do podwozia) uratował wyciek z silnika😂😂😂 olej super zakonserwował ten element😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:04, 05.09.2016

nie wygląda to za dobrze, bez cięcia, spawania chyba się nie obejdzie 


  • 0

#12 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:58, 05.09.2016

Jest dużo gorzej niż standardowo, ale do zrobienia bez problemu. Po ściągnięciu koła jest dobry dostęp do spawania. Sprawdź sobie to z obu stron i od środka też. Do lepienia to się na pewno nie nadaje.


Użytkownik kslavek edytował ten post 16:59, 05.09.2016

  • 0

#13 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:03, 05.09.2016

według mnie to przez ten pagórek woda się przedostanie :)


  • 0

#14 jajcarzd1

jajcarzd1
  • Forumowicz
  • 142 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:03, 10.09.2016

Mając na myśli "sanki" to którą część dokładnie macie na myśli? Czy mówimy o tym obszarze zaznaczonym poniższym kwadratem? Bo jak widać on też jest skorodowany, tylko nie przyglądałem się czy to jest po prostu mocowanie wahacza czy to jest element podwozia?

 

Czekam właśnie na blacharza, żeby znalazł dla mnie czas. Niestety nie obejdzie się bez wyciągania całej deski od środka, więc będzie trochę roboty, ale mówi że jest to do zrobienia.

 

Odnośnie "pagórka" i przedostawania się wody do tyłu, to w ostatnich dniach było trochę deszczu no i woda od razu pokazywała mi się z przodu a potem również z tyłu, choć nie było to chyba przez drzwi, więc pewnie w tym pagórku są szczeliny i woda jest w stanie przepłynąć do tyłu.

 

Pytałem wcześniej o jakąś masę która jest stosowana przy klejeniu folii do drzwi. Czy stosujecie coś konkretnego? Bo chcę to dziś przykleić, ale ani blacharz ani w sklepie motoryzacyjnym nic konkretnego nie ma. Większość sugeruje po prostu zwykły silikon i tyle. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

 

sanki.jpg


  • 0

#15 hanus

hanus
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Oln
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 15.09.2016

Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie przodu, woda pod nogami kierowcy i czy da radę jakoś zdjąć tą gumę z gąbka pod pedalami? Jest cała nasiąknieta wodą i chciałbym ogólnie ją zdjąć, żeby szukać przecieku...

Moto
d7f67534a9f3ccfd6c63cacab96f845b.jpg


Edit

Po odgięciu tej gumogąbki i laniu wody po szybie widać, że woda leje się z lewej strony (sorki za zdjęcia, i piękną edycję, ale wszystko robię na telefonie)
2a9f063bd6c524474b8a7003d1d2e932.jpg

609f114e086291da10b0e54ab2e813db.jpg

I teraz którędy to się dostaje do środka? Odpływ drożny, bo woda ładnie ucieka...

Użytkownik hanus edytował ten post 12:15, 15.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, woda, demontaż, fotel pasażera

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq