Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Ustawienie luzów zaworowych a korekta instakacji lpg

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:47, 17.08.2016

Witam sedecznie, dwa miesiące temu została założona instalacja lpg do auta, silnik 2.4 z automatem. Instalację założono przy przebiegu 139850 kilometrów, obecnie auto ma przejechane na gazie ponad 7 tys, stan licznika 147300 km.
Auto jeździ dobrze,moc w zasadzie taka sama jak na benzynie przyspieszenie ok, szybkość maksymalna na liczniku była osiągnięta około 225 km/h, nic nie szarpie i spalanie normalne. Wszystko schludnie zmontowane,więc zakładam że jest wszystko poprawnie zrobione, kontrolki się nie świecą żadne dotyczące awarii.
Samochód był do tej pory serwisowany w aso honda w Niemczech, tu też go użytkuje, ostatni raz zawory były ustawiane przy przebiegu 118 tys. Po następnych 7-8 tys będzie regulacja zaworów i instalacji po 15 tys wraz z wymianą filtrów. Będzie wtedy przebieg auta około 155 tys.
Teraz pytanie mam, jak logicznie i sensownie wszystko powiązać w całość? Czy po każdej regulacji zaworów którą chcę wykonywać co 20 tys trzeba robić korekty lpg czy nie? Bo jeśli tak, to czasami już po 5tys przejechanych po regulacji zaworów, znowu trzeba byłoby regulować lpg
Chodzi mi o to, że na przykład po każdej regulacji i serwisie instalacji lpg zostanie 5 tys do regulacji zaworów, a więc nie będą te dwie rzeczy razem zgrane, żeby je robić w tym samym czasie.
Czy można robić te dwie rzeczy niezależnie od siebie, czy zawsze musi być np co 15 tys regulacja zaworów i lpg? Ma coś wspólnego ustawienie zaworów poorawne i na nowo skorygowanie lpg w przypadku gdyby któryś z nich wymagał korekty, czy też nie?
Proszę o sensownie porady, jak te dwie rzeczy logicznie planować.
  • 0

#2 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:41, 17.08.2016

Hej,

 

zacznę może od tego, że poweim Tobie na moim przykładzie jak i mojego kolegi odnośnie serwisu lpg i regulacji zaworów. Ja mam jakieś 5tyś róznicy i robię to niezależnie czyli lpg 15 a zawory 20 tyś. Ja żadnych korekt gazu po regulacji nie robiłem i działa jak należy również koleżka na nic się nie uskarżał wię u Ciebie też nie powinno być problemu, ale lepiej będzie zawsze jak ktoś inny bardziej obeznany wypowie się na ten temat.

 

Pozdro

Filip


  • 0

#3 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:54, 17.08.2016

5tysi z regulacją zaworów w tą czy w tą nie zrobi różnicy, pod warunkiem że są dobrze ustawione. Poza tym jak kolega wyżej napisał nie spodziewał bym się konieczności regulacji LPG po każdej regulacji zaworów, no chyba że zmieni się w międzyczasie "fachowiec" od jednego czy drugiego.
  • 0

pzdr


#4 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:19, 17.08.2016

O to mi właśnie chodziło, więc tak będę też i robił. Poruszyłem ten wątek,ponieważ na forum naszym w tematyce lpg jest wspomniane i napisane gdzieś, że po każdej regulacji luzów, zalecana jest korekta lpg. Byłoby to chyba za często jednak i nie ma co być tak nadgorliwym.
A jak skrawdzaliscie ustawienia zaworów u siebie (zwracam się z pytaniem do dwóch kolegów powyżej co odpowiedzieli mi w tym temacie), to luzy mocno się pokasowały, czy były w normie?
  • 0

#5 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:53, 17.08.2016

Zacznę od tego że nie ma reguły co do kierunku zmian luzów zaworowych - znajdziesz podobne wypowiedzi "zaworowych guru" tu na forum jak poszukasz. Ja u siebie jestem po jednej osobistej regulacji ale ja jeżdzę bez LPG. Znajomemu też regulowaliśmy zaraz po założenu LPG bo nie szło wystroić gazu (multiserwis Niwiska). W obu przypadkach wymagana korekta luzów była spora ale nie było pewności co do poprzednich regulacji. Kolejna regulacja da odpowiedź na Twoje pytanie.
Powiem tak, jednej recepty nie ma, sam zobaczysz czy po regulacji zaworów zmienia się charakterystyka pracy na LPG. Jeśli nie to nie ma sensu tam "dostrajać".
  • 0

pzdr


#6 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:15, 17.08.2016

zasadnicze pytanie - czy po regulacji zaworów jedziesz gdzieś 'stroić' auto na benzynie? 

 

to po to chcesz to robić na gazie? poprawnie założona i wystrojona na początku na sprawnym silniku instalacja poradzi sobie z korektami luzu zaworowego. nie ma sensu sobie zawracać tym głowy i przejmować na zapas. sterownik jeśli zauważy jakieś zmiany, to skoryguje mieszankę i będzie ok. 

 

 

 

 

ponieważ na forum naszym w tematyce lpg jest wspomniane i napisane gdzieś, że po każdej regulacji luzów, zalecana jest korekta lpg. Byłoby to chyba za często jednak i nie ma co być tak nadgorliwym.

 

proszę znajdź gdzie jest to napisane - od razu skasuję...


  • 0

#7 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:13, 17.08.2016

Jeżeli znajdę, to oczywiście że napiszę od razu gdzie ten wpis się znajduje. Dużo jest tematyki o lpg na forum i w którymś temacie to mi pojawiło się przed oczami. Mianowicie ktoś komuś zasugerował ustawienie zaworów przed korektą instalacji lpg, ale nie było napisane, że silnik pracuje niepoprawnie ani na gazie ani na benzynie, więc trochę się zdziwiłem że po co je ustawiać akurat przed korektą, skoro silnik pracuje poprawnie.Gdybym tego nie przeczytał, nie pytałbyn o to w założonym przeze mnie wątku, bo naprawdę się tym zdziwiłem.
Zdziwienie moje w związku z tą kwestią osiągnęło taki punkt kulminacyjny, że również dzwoniłem dziś do zakładu który montowal mi instalację z tym pytaniem, czy trzeba tak robić, oczywiście powiedzieli że nie, więc ulga nastąpiła.
Nie chcę naprawdę kota ogonem odwracać, ale o oczy mi się otarła ta teoria w którejś tematyce...

Użytkownik Heromin edytował ten post 23:20, 17.08.2016

  • 0

#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:48, 18.08.2016

zawory powinny być perfekcyjnie ustawione przed samym montażem instalacji LPG - jeśli tak było to kolejna regulacja luzu co 15 tys km (można co 20 tys km ale powiem z doświadczenia ,że lepiej to robić co 15 tys bo wtedy mamy niewielkie korekty, przy 20 to już korekty luzów są dość spore) 

W takim wypadku nie ma konieczności po regulacji zaworów sprawdzać ustawień LPG. Można to robić zupełnie niezależnie.

Chyba ,że ktoś nie zadbał o regulację przed montażem i zamontowane to było na spartolonej regulacji zaworów. 

Jeśli nie wiesz to najlepiej zrobić regulacje zaworów, sprawdzić LPG i potem już będzie pewność


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 Wojtekk

Wojtekk
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:46, 02.09.2016

Witam, odpowiedź może być oczywista dla niektórych, dla mnie nie jest, stąd pytanie: gdzie prawidłowo wyregulować zawory. Podhale, ew. Kraków. Mój dotychczasowy mechanik od diesla zdziwił się że muszę wyregulować zawory, nie chciałbym być zdziwiony po jego regulacji.. Ostatnia regulacja była przy 160 tkm (ASO Kraków - poprzedni właściciel), teraz mam 180 tkm i niebawem będę miał LPG.    ASO Honda?


  • 0

#10 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:31, 02.09.2016

ASO Honda?


Broń Boże, zwłaszcza jak założysz LPG to dopiero będą lipnie w ASO to regulować z lenistwa i braku dostępu.
Jest w Krakowie taki jeden co robi regulacje ale musisz się skolegować bo to usługa bezpłatna, no chyba że mówimy o zdrowiu to sporo kosztuje %-)
  • 0

pzdr


#11 Wojtekk

Wojtekk
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 02.09.2016

Dziękuję za odpowiedź, a jak znajdę tego magika? Wolałbym mu uczciwie zapłacić. Profesjonalizm należy cenić :)


Użytkownik Wojtekk edytował ten post 13:37, 02.09.2016

  • 0

#12 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:56, 02.09.2016

Myślę że przed zachodem słońca odezwie się w temacie. Ale pamiętaj, że zawory reguluje się na zimnym silniku więc kilka dooobrych godzin postoju musisz sobie wkalkulować. Z tym ASO to jest moje zdanie, oczywiście nie podważam "profesjonalizmu" autoryzowango serwisu, ale jak chcesz być pewien regulacji to zrób to u kogoś zaufanego, może znajdzie się ktoś kto jest zadowolony z ASO pod tym względem.
  • 0

pzdr


#13 Wojtekk

Wojtekk
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:FRV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 02.09.2016

Dokładnie o to mi chodzi, o pewność.


  • 0

#14 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 18:13, 02.09.2016

Jeśli o mnie chodzi,to ja już nie piję (od dwóch dni!)...
  • 0

#15 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:07, 02.09.2016

To się nazywa precyzja, dziś słońce zaszło o 19:14, przynajmniej w Rzeszowie...
  • 0

pzdr






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq