Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne wycie i buczenie

VII opony vii wycie dźwiek buczenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:19, 17.08.2016

Koledzy mam problem i powiedzcie co o tym myślicie. Podczas wyjazdu na wakacje Tourer zapakowany 5 osób i bagaże na autostradzie jazda około 500 km z prędkością 140. Raptem zaczęło być słychać dźwiek. Sytuacja w chwili obecnej wygląda tak że: Jak jeżdżę normalnie to pojawia mi się takie jak by wycie czy buczenie w granicach między 50 a 70 na godzinę. Przy 50 się zaczyna a przy 70 robi się jak by nieme. Oprócz tego że to takie jak by buczenie to jeszcze słychadź takie jak by dociskanie jak auto podskakuje góra dół to tak jak by było słychać takie dociskanie do ziemi i lekko jak by metaliczny wycie. Ten dźwiek jest troche podobny do tego jak pięścią pukniemy w napompowana opone to taki troche dźwięk z echem powstaje.  Byłem u mechanika a nawet dwóch kręcili kołami mówią że to nie łożyska, Jeden badał łozyska na tych słuchawkach ale mówi że cisza zupełna jest. Byłem u wulkanizatora i stwierdził że jedna opona jest wyząbkowana. Od strony wewnętrznej. Czy to ona może być przyczyna tego stanu rzeczy? Mam oponki 17, 225, 45 Danlup Sport maxx RT.

Co o tym myślicie?


Użytkownik Gwiazdor edytował ten post 08:21, 17.08.2016

  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9180 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 08:47, 17.08.2016

wycie, buczenie, jęki piekielne w pewnych zakresach prędkości - przyczyną może być wyząbkowana opona :)

a temat ząbkowania opon ma juz miejsce na forum prosze poszukać.


  • 0

#3 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:53, 17.08.2016

Jarek podesłał byś mi linka do tematu bo ja chyba uposledzony jestem bo nie mogłem namierzyć tego


  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9180 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 09:14, 17.08.2016

http://www.accordklu...hl=wyząbkowanie

http://www.accordklu...pon#entry729568

http://www.accordklu...hl=wyząbkowanie

http://www.accordklu...nie#entry315386

i jeszcze kilka :)


http://www.accordklu...nie#entry309304

 

a tu masz chyba najobszerniejszy temat 

http://www.accordklu...hl=wyząbkowanie


  • 0

#5 siuber72

siuber72
  • Klubowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.2
  • Wersja:TOURER
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 17.08.2016

Ja również stawiam na wyząbkowaną oponę. Częsty temat w kombiakach.

Przyczyna leży czasami w styranych już amortyzatorach. Ja u siebie miałem ten przypadek ale w ToYocie. Też zacząłem szukać w łożyskach (właściwie w piastach) a powód znajdował się w amortyzatorach. To że opona była wyząbkowana zauważyłam przez przypadek: po myjni wjechałem na zakurzona posadzkę i na oponie pojawiły się miejsca na przemian czyste ze śladami kurzu ( białe - czarne - białe - czarne......)/. :j

Po wymianie opon sprawdziłem amortyzatory i okazało się, że są również do wymiany. Po zabiegu wycie znikło. ;-)


  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4353 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:51, 17.08.2016

Dla przypomnienia ...amortyzator nie jest przyczyną ząbkowania ...może co najwyżej przyczynić siew jakimś tam procencie do szybszego ząbkowania
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#7 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 17.08.2016

U mnie to sie wydarzyło w trakcie jazdy na autostardzie pod maksymalnym obciążeniem 5 osób i mega dużo bagazy samochód wisiał. I co wydaje mi sie wazne źle usiedlismy bo. Ja  jako kierowca i kolega usiadł za mną. razem wazylismy koło 170 kg a po drugiej stronie nasze żony które łącznie waża ze 130 maks. I własnie wyząbkowała się tylkna opona własnie po stronie gdzie siedziało dwóch facetów jeden za drugim


I moje pytanie jest. Przełożyłem opony na tylnej osi i czy to cos pomoże? czy będzie tak że opona sie dotrze troche i będzie ciszej? Da rade jakoś to zwalczyć bo mam roczne opony za nie małe pieniądze i troche żal wyrzucać po pary tusiącach opony. Po zamianie opon na osi czyli zmianie ich kierunku toczenia zrobiło sie nieco jak by ciszej ale to mzoe tak i sie wydawac bo dźwiek jest z nieco innej strony i może to dlatego


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4353 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:58, 17.08.2016

Teoretycznie przy asymetrycznych tak ale takie docieranie długo potrwa ..jak wogóle uda się to zrobić..
Jest jescze taki ratunek jak szorstkowanie opon .zbiorą troche i wyruwnają opony ale robi to mało warsztatów ...musisz poszukać na google

Użytkownik Wlodar edytował ten post 11:59, 17.08.2016

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#9 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 17.08.2016

Koledzy a mam takie pytanie. Booo mam zwykłe opony a nie kierunkowe. Dobajde mozel Dunlop Sport max 17 cali. Pytanie czy jesli zamieniłe je na osi ze sobą czyli zmienił się kierunek toczenia opony to dobrze zrobiłem czy źle?


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4353 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 15:10, 17.08.2016

chodzi ci o asymetryczne ?  to mogą się kręcić w drugą stronę


  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#11 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:13, 17.08.2016

wiesz co nie wiem czy one sa asometryczne dlatego podałem model bo nie znam sie. Jak bys mógl to spójrz w google jak one wyglądają bo ja nie wiem czy to sa asometryczne ale chyba tak. bo skoro nie kierunkowe to jakie


  • 0

#12 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9180 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 15:50, 17.08.2016

Opona kirunkowa na boku opony zaznaczony strzalka kierunek obrotow. Opona asymetryczna na boku opony oznaczenie outside czyli na zewnatrz oznacza ze ten bok opony ma byc ma zewnatrz. Opona uniwersalna - jak zalozysz tak bedzie dobrze :)
Twoje opony sa kirunkowe wiec mozesz przelozyc tylko przod na tyl lub odwrotnie ale po tej samej stronie samochodu. Opony adymetryczne mozesz przekladac dowolnie byle zawsze strona outside byla na zewnatrz auta.
W przypadku opon dinlop nie traktowac znaczka firmowego jako strzalki kierunku obrotow. Szukac wyraznej strzalki 😈
  • 0

#13 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:05, 17.08.2016

Kurde czyli mam zle przelozone opony??? Bo ja je przelozylem na osi czyli zmienilem kierunek toczenia sie.
  • 0

#14 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:46, 17.08.2016

Juz wszystko sprawdziłem i mam dobrze przelozone mam opony asymetryczne i na zewnątrz mam napis outside wiec przekladajac je na jednej osi jest wszystko ok a tylko zmieniam kierunek jazdy. Ale teraz nasuwa mi się inna myśl. Jedna opona wyzabkowana bardzo delikatnie a druga dość mocno. Czemu może byc taka różnica? Czy często tak jest ze jedna opona sie zablukeje czy raczej obie??
  • 0

#15 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 9180 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 35
Super

Napisano 17:58, 17.08.2016

Moze byc w roznym stopniu usterka w zawieszeniu lub jedna strona jest bardziej dociazona w czasie normalnej jazdy. Przyczyn moze byc wiele ...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, opony, vii, wycie, dźwiek, buczenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq