Czas na opinię o Eibachu po dobrych kilku latach użytkowania nowo zakupionych oczywiście:
Po 150 tyś kilometrach na eibachu, po drogach równych, kilak razy do roku przyczepa czy rowery na haku napiszę tak:
Eibach może i jest komfortowy w porównaniu do HR czy KW, za to bardzo szybko tracą tylne sprężyny swoje właściwości... u mnie problemy z eibachem zaczęły się już po 90 tyś gdzie tył dosłownie zaczął opadać i robił się bardzo miękki co było widać po włożeniu byle 30/50 kg do bagażnika, a wszystko przez korozję pod osłonami i stosunkowo cienkimi zwojami.
Także jak ktoś ma kombi, czy butlę w bagażniku to zastanawiał bym się dwa razy.
Zmieniłem sprężyny na KW, auto zrobiło się bardzo twarde co dla mnie jest tylko na plus. Do tego po 320 profilaktycznie zmieniłem amorki OEM, na bilstein/boge
Grubość zwojów sprężyn czy to przednich czy tylnych jest zauważalnie grubsza w KW.
Na KW największa różnica to brak wychyłów nadwozia na zakrętach jak i ogólna większa sztywność zawieszenia.
Reasumując: KW/HR są sprężynami twardszymi i takich sprężyn bym szukał jak bym dużo woził w bagażniku, czy duzą butlę z tyłu, dużo podróżował z przyczepą na haku.