Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F20B5 , mignięcie kontrolki oleju po rozruchu

VI Mrugnięcie kontrolki oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#31 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:53, 17.08.2016

poziom powinno się mierzyć kiedy cały olej spłynie, moim zdaniem trwa to dłużej niż kilka minut, ale to tylko moje zdanie.


Użytkownik toki edytował ten post 13:53, 17.08.2016

  • 0

#32 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:43, 17.08.2016

I tu kolego jest problem - jakby tak miało być to chyba by napisali w instrukcji że olej należy sprawdzać po dłuższym postoju np. rano. Tak jak jest napisane żeby zawory regulować na zimnym silniku.


  • 0

#33 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:45, 17.08.2016

Co za teorie heh ja po remoncie panikowałem gdy po ok 2000 tys olej na bagnecie nie przekraczał pierwszej dziurki tej dolnej. Kilka dni pod rząd sprawdzałem w różny sposób i poziom był podobny. Myślałem że się popłacze hehe ale ale...znalazłem w miarę równe miejsce na podwórku i do tego sprawdziłem poziom poziomicą (może wydać się to głupie ale jednak) i silnik był równo. Dodam też że auto nie stało przodem wyżej lub niżej względem tyłu. Przejdźmy do pomiaru. Jeśli silnik osiągnął temp roboczą to czekam aż ostygnie czyli będę w stanie położyć dłoń na każdym jego elemencie na długi czas czyli powiedzmy że będzie miał temp zbliżoną ludzkiemu ciału. Wtedy wyciągam bagnet i sprawdzam. Za każdym razem pomiar jest identyczny - w normie. Kiedyś z pomiarem czekałem całą noc ale to głupota. Nie ma lepszego sposobu na kontrolowanie stanu oleju. Aby pomiar był wiarygodny należy pamiętać o względnie równym podłożu dla auta i ostudzeniu silnika oraz jak wiadomo oleju.
  • 0

#34 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:15, 17.08.2016

I to jest dla mnie ok. Po prostu pisałem o sprawdzaniu po nocy ze wzgledow logistycznych- nie chcialo mi sie czekac na ostygniecie. Ale ostygnięcie jest wystarczającym warunkiem do poprawnego pomiaru. Natomiast nie wiem ile to jest kilka minut? Dwie, pięć, pięćdziesiąt? I jak dla mnie to właśnie taki opis w manualu jest mało prezyzyjny i techniczny.

Użytkownik pegal edytował ten post 15:17, 17.08.2016

  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#35 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:37, 17.08.2016

Nie można wiecznie łapać za bagnet. Ja sprawdzam raz w miesiącu olej. Co tydzień kontrola wizualna silnika podczas sprzątania auta oraz codzienna stanu posadzki w garażu. Nie ma plam czy wycieków więc po co szukać dziury w całym? Co innego gdy silnik pali 1l na 1k km. Najważniejsze to chłodne, spokojne podejście do tematu które oszczędzi nam nerwów.

Pegal, skoro nie masz czasu i sprawdzasz po nocy to ten sposób jest również ok.
  • 0

#36 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:54, 17.08.2016

Istotą pomiaru poziomu oleju w silniku, jest stwierdzenie czy znajduje się on pomiędzy znakami; min i max. Raczej zależy nam na tym aby tego oleju nie brakowało w silniku podczas jego pracy. Minimum zapewnia ciągłość smarowania w niekorzystnych warunkach terenowych. Czyli zjeżdzajac czy wjeżdżając na duże pochyłości mamy zagwarantowane smarowanie. Myślę że przekroczenie poziomu max o 100 czy 200 ml. nie robi problemu,gdyż system odpowietrzania ma zapewne jakieś rezerwy, ale przelanie pół litra czy litr napewno ma negatywny wpływ na uszczelnienia w silniku. Moim zdaniem również pomiar na zimnym silniku nie jest obarczony dużą różnicą. Natomiast nabyłem już pewności że dużo ludzi nie umie, nie widzi, nie potrafi poprawnie zinterpretować wyniku pomiaru. Bagnet jest ledwo umoczony a gościu widzi max. Pomiar na zimno daje najmniejszą możliwość pomyłki. Wyjmujemy bagnet z czystej rurki i interpretacja jest łatwiejsza.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#37 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:14, 17.08.2016

Co oznacza słowo 'minimum'? Tak jak wspomniałeś oznacza że silnikowi to wystarczy ale nie na długo bo należy odpowiedzieć sobie na pytanie co jest powodem tak szybkiego ubywania oleju. Wyciek, spalanie? Przy normalnej eksploatacji bez wycieków silnik przeżyje ale nie kurcze kilka tysięcy km. Każdy manual i każdy mechanik powie że 'minimum' oznacza konieczność dolewki ale nie dolewki pod korek. Lepiej mniej i częściej dolać kontrolując codziennie stan oleju niż widząc 'minimum' wlać od razu litr czy dwa. Sprawdzenie stanu poziomu oleju i jego uzupełnienie to w teorii prosta sprawa a jak widać nie do końca bo trzeba nauczyć się odczytywania wskazań bagnetu, pojemności miski, sposobu dokonywania pomiaru oraz zrozumienie pojęcia minimum i maksimum. Dochodzą do tego skutki jazdy na minimum oraz przelanie silnika tzw pod korek. Jest wiele silników które są wrażliwe na niski poziom oleju za sprawą małej lub źle zaprojektowanej miski, umieszczenia smoka itd. Np CRX 2 gen z D16 gdzie właśnie łatwo o panewke czy 1.8 VVTL-i z Celiki i Corolli TS
  • 0

#38 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 17.08.2016

Oleju było OK , nie musiałem dolewać.. teraz mam za duzo :/


  • 0

#39 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:02, 17.08.2016

ale się fajna dyskusja rozpoczęła, ale chyba nie w tym dziale:-)

Dokładnie jak koledzy , silnik sprawdzam po przestygniecu,ale to nie trwa kilka minut, tylko kilka godzin. Nie wgłębiałem się co jest w manualu,ale po 4 latach użytku acco, a wcześniej z 5lat civica, a wcześniej inne japończyki zawsze sprawdzam tak samo i sprawdza się to.

 

Mallson, jeżeli uważasz że jest za dużo oliwki to strzykawka z gumową rurką i po prostu odessij przez bagnet


  • 0

#40 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:22, 18.08.2016

Oleju było OK , nie musiałem dolewać.. teraz mam za duzo :/

Którą z metod sprawdziłeś stan oleju? Za dużo czyli ile - ja zawsze utrzymuję stan na max - w obojętnie jakim aucie i jeszcze nigdy nic się nie stało.


Użytkownik Lukasz_wrocek edytował ten post 09:37, 18.08.2016

  • 0

#41 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 18.08.2016

Ponad Max.


  • 0

#42 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:02, 18.08.2016

No to się rozpisałeś :)


  • 0

#43 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:16, 18.08.2016

to może być jeszcze jedna rzecz,czujnik ciśnienia oleju. przerabiam to raz na pół roku w Corsie żony,zaczyna pomrugiwać kontrolka oleju i okazuje się że czujnik pada i puszcza olej. Sprawdź wtyczkę na czujniku, a jakby to był on to kilkanascie złotych kosztuje


  • 0

#44 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:22, 19.08.2016

Ponad Max.

w ogóle ciężko się z Tobą komunikować, napisałem że miarka na zdjęciu w Twoim pierwszym poście jest pochlapana olejem, bo olej powinien jednostajnie ją pokrywać, a nie tak jak u Ciebie było że jakieś plamki po oleju były na bagnecie, więc było podejrzenie że w ogóle nie ma oleju w silniku, a Ty zamiast jeszcze raz umoczyć miarkę w oleju i dać fotkę aby dobrze to było widać, lejesz pół litra do silnika i płaczesz że teraz masz za dużo oleju w silniku, i na dodatek jeszcze piszesz że masz "ponad max", więc zaraz mnie tu cholera z Tobą weźmie, bo co to znaczy "ponad max"? 1 metr ponad max czy 1 milimetr, bo jak jeden metr to zlewaj ten olej, a jak 1 milimetr to nic się nie dzieje, bo jak widać na fotce honda dopuszcza minimalne przelanie ponad stan, poza tym jak o coś pytasz na forum to po każdym poście w którym  forumowicze o coś Cię pytają powinieneś dawać odpowiedz, a nie że raz na tydzień wpadniesz i napiszesz że teraz masz za dużo oleju w silniku.

olej.jpg


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:28, 19.08.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#45 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:33, 19.08.2016

szukałem tej grafiki żeby ją wkleić tutaj albo chociaż link podać


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Mrugnięcie kontrolki oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq