Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

F20B5 , mignięcie kontrolki oleju po rozruchu

VI Mrugnięcie kontrolki oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

#1 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:10, 14.08.2016

Witam, mam taki problem: Na zimnym silniku (zazwyczaj rano), po odpaleniu Hondy kontrolka oleju mrugnie dosłownie na pół sekundy, dzieje się to wtedy gdy auto jest na równej powierzchni, ale gdy auto jest przechylone do przodu , nie ma tego problemu. Auto jest zalane aktualnie Elfem 5w40 (tak powiedział poprzedni właściciel). Stan oleju jest OK, ale musze często dolewać z powodu wycieku - prawdopodobnie z uszczelniacza wału, nie jestem do końca pewien, ale krople zbierają się na łączeniu skrzyni. Wie ktoś co mam zrobić w tej sytuacji?

 

Załączam media z rozruchem , stanem oleju 

 

 

201608141_apawpea.jpg

 

201608141_apawpeq.jpg

 


  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:44, 14.08.2016

Też tak mam 😃. Kontrolka to czujnik ciśnienia a nie poziomu. Może czujnik ma jakąś bezwładność? Żyję z tym już kilka lat, auto ma 437 tys km i nie zużywa oleju ponad normę. Także nie jest to raczej krytyczny problem.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:25, 14.08.2016

Jak ostatecznie gaśnie to jest OK, nie ma się czym przejmować :)


Użytkownik bogdann edytował ten post 16:25, 14.08.2016

  • 0

#4 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 14.08.2016

Zajrzałem jakoś z dołu i mam FILTRONA 575, zamówiłem już filtr OEM Honda oraz olej MOTUL 8100 X-cess 5w40, jak myslicie nt oleju ? Dobry wybór ?


Użytkownik mallson edytował ten post 17:56, 14.08.2016

  • 0

#5 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:48, 14.08.2016

Tez tam miałem przez długi czas, wrzuciłem oem filtr i po problemie. Przy oleju motul 6100 10w 40


  • 0
kolo

#6 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:35, 15.08.2016

Zajrzałem jakoś z dołu i mam FILTRONA 575, zamówiłem już filtr OEM Honda oraz olej MOTUL 8100 X-cess 5w40, jak myslicie nt oleju ? Dobry wybór ?

otul dobry wybór,na temat olejów masz kilkaset stron wątek,filtron ma mniejszą przepustowość (ja bym to tak określił),ma mniej otworów i są mniejsze niż np knecht., zrób płukankę też przy wymianie, bo nie wiadomo co było tak naprawdę lane wcześniej.

zrób też ten wyciek,uszczelniacz kosztuje niewiele, a jak Ci puści całkiem to narobi kłopotu.


  • 0

#7 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:07, 15.08.2016

Aktualnie jestem za granicą , ale na weekend będe w Polsce więc zrobię co należy. Dam znać czy problem ustał.


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:30, 15.08.2016

Też tak miałem lata temu w Civic'u z filtrem Filtrona i od tej pory nie kupuję filtrów oleju tej marki, polecam Knecht lub OEM i kontrolka zgaśnie od razu.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:44, 16.08.2016

Jeżeli po wymianie filtra oleju na OEM będzie to samo to podjedz do warsztaty niech zmierzą ciśnienie oleju na zimnym silniku.Jeżeli będą mieli dobry sprzęt to za jednym zamachem sprawdzą czujnik który można podłączyć pod manometr i sprawdzić elektrycznie(nie wszystkie ciśnieniomierze mają taką możliwość)
  • 0

#10 krzysiekszopen

krzysiekszopen
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:białystok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 16.08.2016

U mnie jest tak samo,mam tak od kupna auta.Nie ma co sobie głupotami zawracać głowę,już tak przejeździłem ponad 30 tyś i nic złego się nie dzieje,samochód ma aktualnie ponad 300 tyś przebiegu.A co do płukania to ja bym się wstrzymał,samochód już ma swoje lata i zamiast lepiej możesz zrobić jeszcze gorzej,np wypłucze wszystko i się pojawią nieszczelności i jeszcze może zacząć brać dużo oleju(gdzieś tutaj na forum już był opisany taki przypadek,że po płukaniu zaczęło ubywać dużo oleju).Sami mechanicy są podzieleni co do płukanki silnika,więc uważaj bo możesz narobić sobie biedy...


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 15:33, 16.08.2016

Co mu wypłuka?Stosuję płukankę u siebie u klientów i nic się nie dzieje.Jeżdżą i nic nie zgłaszają niepokojącego.Jeżeli silnik jest sprawny mechanicznie to nic się nie ma prawa dziać.Zdania zawsze będą podzielone.Dużo warsztatów nawet nie wie co to płukanka.Producenci tacy jak Motul, LM,itp są przez nich kojarzeni jako sprzedawcy proszku do prania.Wielu z nich pozostało na etapie specyfiku MOTO-DOKTOR

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 15:34, 16.08.2016

  • 0

#12 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 15:45, 16.08.2016

kolego, to nie jest polonez i miejskie legendy, nic mu nie wypłucze, gorzej będzie jak nie wiadomo co było lane wcześniej a zaleje nowym olejem


  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:55, 16.08.2016

Jeżeli silnik jest sprawny mechanicznie to nic się nie ma prawa dziać.

no tak, a jak się "coś" zadzieje to zawsze na forum można mu napisać że ma silnik do remontu i niech się buja z tym szrotem :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:11, 16.08.2016

Jeżeli zalewam sobie płukankę LM i to samo robię klientom warsztatu to chyba sobie bym w ,,kolano nie strzelił,,Na potwierdzenie dodam że ostatnio wymieniałem łańcuch w samochodzie Corsa C 1.2 po zdemontowanou miski musiałem ,,odkuwać nagar pod tłokami,,tak Panowie odkuwać.Miska wyczyszczona zalany nowy olej plus płukanka LM.Wszystko chodzi jak potrzeba.Więc Panowie ostrożnie z wypowiedziami
  • 0

#15 mallson

mallson
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Bielawy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 16.08.2016

Mam nadzieję , że to będzie tylko sprawa wymiany filtra. A jeżeli nie ustanie to co ? Lepiej znaleźć nowy słupek ? :/


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Mrugnięcie kontrolki oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq