Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sworznia dolnego zwrotnicy a zbieżność i geometria

VII sowrzeń zbieżność geometria

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:37, 12.08.2016

Witam Panowie,

w przyszły czwartek wymieniam tak jak w temacie sworznie dolne aby przypadkiem kółka nie odpadły :-) i stąd moje pytanie wiem, że na pewno muszę zrobić zbieżność ale jak wygląda sprawa z geometrią jeśli mam obniżony zawias na sprężynach eibach więc mam lekki negatyw ale nie mam regulowanych camberów to jest sens robić geometrie? Proszę o pomoc

Pozdrawiam
Filip
  • 0

#2 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 12.08.2016

Po wymianie sworznia, wzięty mechanik od Hond w Gdańsku, mówił że ustawianie geometrii nie jest konieczne. 


  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:26, 14.08.2016

Po wymianie swozna nie musisz robic zbieznosci nie zmienia sie. Mozesz sprawdzic ale jesli miales ok to teraz tez bedzie ok. Wiem nie zaszkodzi sprawdzic;)

Nie ma mozliwosci ustawienia geometrii w hondzie!!!!!! Ustawia sie tylko zbieznosc!!!
Jedyna mozliwosc ustawienia geometrii to jakbys pozajladal regulowane wahacze.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Filip

Filip
  • Forumowicz
  • 310 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:50, 15.08.2016

Dziekuje Panowie za pomoc oczywiscie dla swietego spokoju sprawdze zbieznosc tym bardziej, ze od pewnego czasu mam dziwne odczucie jesli chodzi o kierownice jak przejezdzam prze próg zwalniajacy albo najzdzam na delikatny wyboj w drodze to czuje uskok na kierwonicy a poza tym mam lekko kierownice w lewo podczas jazdy i lekko mi sciaga w prawo moze od tych sworzni w czwartek dam znac Panowie.

Pozdrowionka
  • 0

#5 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 06:31, 16.08.2016

Warto też wspomnieć o tylnych wahaczach.

Jak wymieniałem je u siebie na cambery, to okazało się, że są totalnie zużyte. Te sworznie to "latały jak kupa w betoniarce"


  • 0

#6 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 17.09.2016

czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć z 100% pewnością na pytanie czy te niebezpieczne sworznie zwrotnicy dotyczą tylko przodu czy również yłu w acco 7gen kombi (2007 - polift) ??


  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:38, 17.09.2016

Tylko przód, dolny.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#8 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 18.01.2017

czy po wymianie sworzni trzeba robić zbieżność?


  • 0

#9 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:09, 18.01.2017

Nie trzeba..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#10 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:53, 18.01.2017

czy po wymianie sworzni trzeba robić zbieżność?

 

Robić nie. Ale sprawdzić warto :) Jeśli ktoś robił zbieżność a sworznie były zużyte i miały luzy, to raz że odwalił fuszerę a dwa, że zbieżność się zmieni jeśli wstawisz nowe sworznie (układ się usztywni).


  • 0

#11 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:18, 21.01.2017

no nie do końca konstrukcja zawiasu w VII jest taka,że sworznie dolne to by musiały miec jakiś hardcorowy luz podczas robienia zbieżności aby potem po ich wymianie zbieżność uległa zmianie- ale jest to możliwe i jakby nie patrzeć to jeśli dawno zbieżności nikt nie sprawdzał to i tak warto ją skontrolować


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#12 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 21.01.2017

rozumiem, dziękuję

 

heh u mnie sytuacja wygląda tak że została wymieniona z jednej strony przednia tuleja wahacza dolnego oraz sworzeń (oba prawa strona). Nie robiłem zbieżności, ale nie widzę żadnej zmiany w zachowaniu auta pod tym kątem - jedzie i hamuje prosto tak jak dotąd.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, sowrzeń zbieżność, geometria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq