Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi 19 " 8" ET45 problem z felgą 19" DOTZ

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fragles

Fragles
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 10.08.2016

Witam wszystkich użytkowników prosiłbym pomoc. Kupiłem następujące felgi DOTZ revvo dark 19 " 8J ET45  przy kupnie oczyiście sprzedawca zapewniał że mają atest TUV i na 100 % będą pasować. Chciałem je dziś założyć ale niestety wyszedł problem bo na wulkanizacji po założeniu felgi okazało się, że między zaciskami a felgą jest przestrzeń może na paznokieć a może i nawet nie. Nie obcierało ale bałem się zaryzykować i na wulkanizacji panowie również odradzali. Jest możliwość założenia dystansu ale boję się czy jak jeszcze bardziej będzie wystawać nie zacznie obcierać o nadkole. Miał może ktoś podobny problem?? widziałem już dawno na forum, że użytkownicy zakładali szersze koła i było ok ale nie wiem czy mają przy tym seryjne zawieszenie. Będę wdzięczny za podpowiedź czy warto próbować i jaki ewentualnie dystans założyć, bo nie wiem czy ryzykować czy odesłac felgi a widząc je już na Hani musze przynać że wyglądają pięknie  :)Z góry dziękuje za pomoc.


  • 0

#2 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:45, 10.08.2016

Założyć na każdą piastę dystans przelotowy 3-5mm i problem totalnie rozwiązany, nie odsyłaj felg tylko poszukaj kogoś kto ma tokarkę i odpowiednie materiały, ew. zamów na necie ale wyjdzie duuuuuużo drożej. Zrobienie takich dystansy to parę groszy :)

 

Edit, teraz tak mysle. Lepiej byloby zalozyc dystans 10mm, bo maja juz pierscien centrujacy i wtedy wszystko trzyma jak w serii.


Użytkownik Hymphh edytował ten post 14:47, 10.08.2016

  • 0

#3 Fragles

Fragles
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 10.08.2016

Pierscienie centrujace sa razem z felgami dzieki za szybka odpowiedz a czy 10 mm dystans nie bedzie za duzy?? felga bedzie rowno z przednim nadkolem i boje sie czy podczas skretu lub jakies dziorki nie obetrze o blotnik
  • 0

#4 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:14, 10.08.2016

Jak masz zawieszenie seryjne nieobniżane to nic nie powinno obcierać ale moim zdaniem przy dystansie 10 mm, feldze 8'' z ET45 przód może leciutko wystawać poza krawędź błotnika (5 mm). Ja dałbym na przód dystans 5-8 mm, na tył 10-15 mm bo tam jest koło głębiej.


Użytkownik rhaegar edytował ten post 16:16, 10.08.2016

  • 0

#5 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:52, 10.08.2016

Chodzi mi raczej o sam fakt, zeby dystans dac zrobic taki, zeby ten "kolnierz" centrujacy mial na sobie, zawsze mimo wszystko lepiej felge trzyma :) Mozna zrobic jak pisze up, przod np. 6 albo 7 mm z kolnierzem a tyl 10-15 spokojnie :)


  • 0

#6 Fragles

Fragles
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 10.08.2016

Dziękuje za zainteresowanie, to by chyba najlepsza opcja żeby dać te 5 mm dystans na przodzie ale jeszcze myśle jak to będzie w przyszłości gdy wymienie klocki na nowe wtedy trochę się jeszcze wysunie i czy wtedy te 5 mm będzie wystarczająco...z więcej tak jak kolega pisze że bedzie już wystawać przód a wtedy można się również spodziewać że może trzeć o nadkole. Zawieszenie jest seryjne więc niby miejsca jest.


  • 0

#7 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 05:35, 11.08.2016

Na przymiarke mozesz podlozyc jakies nakretki grubosci 5, 10 mm i zobaczyc na jakiej grubosci bedzie lepiej.

Użytkownik soul edytował ten post 05:35, 11.08.2016

  • 0

#8 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 164
Wzorowa

Napisano 07:06, 11.08.2016

Ja miałem ten sam problem z moimi felgami. Z tym, że u mnie po założeniu felgi tarły o jarzmo, aż zostały na nich ślady od wew. Minimalnie zaokrągliłem kant jarzma, dałem dystans 5mm i jest ok.


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#9 Fragles

Fragles
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:05, 11.08.2016

Dziękuje za pomoc :) ruszam dziś w miasto w poszukiwaniu dystansów. Pozdrawiam 


  • 0

#10 Fragles

Fragles
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 11.08.2016

Witam znowu, właśnie wróciłem z wulkanizacji byłem również w serwisie hondy i wszystko wskazuje na to że nie mogę założyć tych dystansów, jak to jest ?? faktycznie na piaście ten kołnierz wystaje ok 5 mm więc dajac dystans traci sie możliwość centrowania a przecież felgi nie będą na samych śrubach. Jak poradziliście sobie z założeniem dystansów?? Bo powoli głupieje że dla warsztatów jest to taki problem, dla mnie wystarczyło by zastosować dystanse z kołnierzem centrującym i po sprawie by było ale może się myle. Z drugiej strony ceny takich dystansów też są odpowiednie np za dwie sztuki znalazłem 400 zl a trzeba 4 ....


Użytkownik Fragles edytował ten post 14:12, 11.08.2016

  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:21, 12.08.2016

Wydaje mi się, że potrzebujesz mniej więcej coś takiego:
http://www.rino-skle...awy-do-120.html

Niemniej jeśli dystans jest cienki (czyli właśnie 6mm a nie 10 lub więcej) to może być problem jeśli różnica pomiędzy średnicą zewnętrzną pierścienia na piaście a średnicą wewnętrzną otworu w feldze jest niewielka. Pierścień centrujący na dystansie będzie wtedy cienki i nie będzie się miał czego pod spodem trzymać względu na przetoczenie na pierścień centrujący piasty które będzie prawie tak głebokie jak grubość dystansu.

Wydaje mi się, że w Twoim wypadku lepsza byłaby po prostu przekładka w postaci krążka stalowej blachy nierdzewnej grubości np. 1mm z wyciętymi otworami na śruby i na pierścień centrujący piasty. Użył byś dodatkowo pierścienia centrującego od felgi i miałby się on na czym oprzeć a szczelina pomiędzy felgą a zaciskiem byłaby wystarczająca.

Musiałbyś znaleźć ślusarza który by Ci to wyciął.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:29, 12.08.2016

Wydaje mi się, że w Twoim wypadku lepsza byłaby po prostu przekładka w postaci krążka stalowej blachy nierdzewnej grubości np. 1mm z wyciętymi otworami na śruby i na pierścień centrujący piasty. Użył byś dodatkowo pierścienia centrującego od felgi i miałby się on na czym oprzeć a szczelina pomiędzy felgą a zaciskiem byłaby wystarczająca.

Musiałbyś znaleźć ślusarza który by Ci to wyciął.

 

a później mieć problemy z biciem?

Jeśli cokolwiek to minimum 3-4mm, najlepiej przeszlifowane na magnesówce żeby utrzymać równoległość.

Jak już brać to dobre pierścienie i mieć spokój. Tak 5-6mm.


  • 0

#13 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:04, 12.08.2016

Tak jak pisałem, min. 5 mm dystans z kołnierzem na pierścien centrujący, ktokolwiek kto ma tokarkę/frezarkę i się na tym zna zrobi ci takie dystanse za 25-30 zł sztuka max. Kiedyś robiłem dystanse do autka 40mm tył 25mm przód to na gotowo dałem 250 zł za wszystkie. Nie kupuj gotowców z neta, niesamowicie chore pieniądze chcą. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq