Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pomiar ciśnienia w cylindrach i próba olejowa VIIgen. 2.4 a branie oleju

VII ciśnienie kompresja cylindry

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:11, 09.08.2016

Czy jest to dobry sposób pomiaru ciśnienia w cylindrach - czy silnik ma być gorący?

 

 

Ciśnienie sprężania mierzy się na wszystkich cylindrach według metodyki:

  1. Odłączamy układ wtryskowy (wtryskiwacze) - jeżeli nie jest to nazbyt utrudnione. Układ zasilania paliwa można w wielu przypadkach rozłączyć również wymontowując bezpiecznik zasilania elektrycznego pompy paliwa.
  2. Odłączamy układ zapłonowy i wykręcamy wszystkie świece (przed wykręceniem świec warto oczyścić gniazda świec za pomocą sprężonego powietrza).
  3. W celu usunięcia resztek mieszanki paliwowej z cylindrów przez kilka sekund przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy.
  4. W otwór gniazda świecy pierwszego cylindra (od strony rozrządu) wciskamy (lub wkręcamy) końcówkę przyrządu do pomiaru. Przy użyciu rozrusznika wprowadzamy w ruch układ tłokowo-korbowy do chwili, gdy wskazówka manometru zajmie skrajne położenie i nie przestanie się przesuwać (maksymalne ciśnienie). Podczas pomiaru przepustnice muszą być całkowicie otwarte (pedał przyśpieszenia wciskamy do oporu).
  5. Analogicznie dokonujemy pomiarów w pozostałych cylindrach.
  6. Czynności należy wykonać szybko, by nie dopuścić do wystudzenia silnika.
  7. Opcjonalnie wykonujemy próbę olejową.

 

 

 

Robiłem już wcześniej pomiar na zimnym silniku i nie wiem czy nie powinien on być ciepły...? Wyszło 10.5 na każdym - czy jest sens robić próbę olejową? Bierze olej w ilości 700ml/1000km.

 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:26, 09.08.2016

Pomiarem kompresjii nie sprawdzisz poboru oleju.

Jeśli pierścienie olejowe są zapieczone to nie wyjdzie to na pomiarze albo nawet kompresja może być wyższa nić ta wynikająca ze stanu silnika bo tłok się będzie uszczelniał olejem.

I wiem co piszę, bo kumplowi kiedyś pekła sprężynka dociskająca pierścienie olejowe i silnik łykał z litr na 1000 km jak nie więcej a kompresja była w normie.


Użytkownik h1tman edytował ten post 14:27, 09.08.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:17, 10.08.2016

Więc sugerujesz, żeby dać sobie z pomiarem spokój? Próbę olejowa też?

Wg twojej tezy pierścienie olejowe/zgarniające nie mają żadnego wpływu na kompresję silnika-inaczej-silnik bez pierścieni ma taką sama kompresję :) ?

 

Skoro przed założeniem gazu miał ciśnienie jak z fabryki =10.5 bar na każdym cylindrze to i teraz wyjdzie tyle samo? Na gazie zrobiłem ok. 5000km. 

Powodem zużycia oleju u mnie są więc uszczelniacze zaworów?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#4 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:46, 10.08.2016

Pierścienie olejowe kompresji nie robią ale nie wiem jakie będzie sprężanie jak się ich nie założy :P nie testowałem tego.

 

Kompresje możesz zmierzyć i zobaczyć jaka jest ale chodzi mi o to, że takim pomiarem nie wyeliminujesz na 100% winy pierścieni olejowych.

Pomiary kompresii robi sie na rozgrzanym silniku. Jeśli jakiś cylinder wyszedł gorzej niż inne to wtedy robi się próbe olejową żeby stwierdzić czy wina leży po stronie zaworów czy tłoków/pierścieni.

 

Jak pisałem u kumpla kompresja wyszła równa a okazało się, że na jednym tłoku praktycznie nie działały bo pękła im sprężynka.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#5 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:58, 10.08.2016

Jeżeli po całej nocy odpalasz rano  auto i widzisz niebieski obłok to winą mogą być uszczelniacze.Pod obciążeniem z tyłu widać niebieski dym z rury?(najlepiej to sprawdzić na dwa auta)


  • 0

#6 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:56, 10.08.2016

Pierścienie olejowe kompresji nie robią ale nie wiem jakie będzie sprężanie jak się ich nie założy :P nie testowałem tego.

 

Kompresje możesz zmierzyć i zobaczyć jaka jest ale chodzi mi o to, że takim pomiarem nie wyeliminujesz na 100% winy pierścieni olejowych.

Pomiary kompresii robi sie na rozgrzanym silniku. Jeśli jakiś cylinder wyszedł gorzej niż inne to wtedy robi się próbe olejową żeby stwierdzić czy wina leży po stronie zaworów czy tłoków/pierścieni.

 

Jak pisałem u kumpla kompresja wyszła równa a okazało się, że na jednym tłoku praktycznie nie działały bo pękła im sprężynka.

Robiłem na zimnym silniku. Jaka powinna być nominalna kompresja na zimnym/ciepłym a jaka minimalna?

 

Jeżeli po całej nocy odpalasz rano  auto i widzisz niebieski obłok to winą mogą być uszczelniacze.Pod obciążeniem z tyłu widać niebieski dym z rury?(najlepiej to sprawdzić na dwa auta)

Nigdy obłoku nie widziałem rano, chociaż zwrócę na to uwagę. A pod obciążeniem to nie wiem.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, ciśnienie, kompresja, cylindry

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq