Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

silnik F23Z5 a F23A5

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:37, 08.08.2016

Panowie byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mi wskazał czy są jakieś różnice w budowie samego słupka silnika F23Z5 (accord VI europa) a F23A5/A4/A1 (accord VI USA). Podobno to te same silniki jednak w A5/A4/A1 ze względów ekologi zmniejszona była moc przez osprzęt i kompa

Głownie chodzi mi o możliwość zamiennego stosowania części do odbudowy silnika F23Z5 korzystając z szerokiego  wachlarza części w USA jednak do silnika F23A5/A4/A1 (tłoki/korbowody/panewki/pierścienie/zawory/uszczelniacze zaworowe/prowadnice zaworów.

Za odpowiedz upewniającą mnie na 100% stawiam flaszkę :)


Użytkownik Zigi edytował ten post 13:24, 08.08.2016

  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#2 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:48, 08.08.2016

Na podstawie A1 Z tego co widze to tłoki mają inny numer ale to napewno wynika z niższego stopnia sprężania, wał korbowy i korbowody są takie same blok też wygląda podobnie tylko w A1 jest z tyłu jakieś dodatkowe gniazdo/ kanał ciężko mi to okreslić. głowica niemal identyczna różni się trochę numerami sprężynek, wałki identyczne uszczelniacze też sie pokrywają na 99,9% będzie ok


  • 0

#3 jaca

jaca
  • Forumowicz
  • 976 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:25, 08.08.2016

Za odpowiedz upewniającą mnie na 100% stawiam flaszkę :)

 
 

się pokrywają na 99,9% będzie ok


Mało :)


  • 0

#4 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:29, 08.08.2016

to już coś :) po prostu kusi mnie wołkowe F23Z5 ale muszę mieć pewność, że jak zacznę w nim grzebać to dostępne będą części :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#5 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:31, 08.08.2016

 
 


Mało :)

 

Może na piwko kierownik poratuje :P


Użytkownik Brytan91 edytował ten post 17:31, 08.08.2016

  • 0

#6 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:40, 08.08.2016

Może na piwko kierownik poratuje :P

no 4 paczek jak najbardziej się należy :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:29, 09.08.2016

a 2.0 siada czy coś że się przymierzasz do wymiany? :)


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:37, 09.08.2016

nie nie :) moja 2.0 ma się jak najlepiej :) ale pomału dorastam do tego i zaczynam mieć możliwość by to auto było tylko zabawką i mając w planie obróbkę głowicy - demontaż elektrosprzęgła, i mocniejsze dmuchnięcie muszę przygotować sobie bazę :) - w USA jest ogrom gratów tylko wiedzy mi brak czy z tych silników z USA graty podpasują - już wiem, że A5 różni się budową bo nie ma vtecka  wiec to raczej inna bajka ale jak czytam i obserwuje sklepy z częściami to zamiennie sprzedawane są części do silników F23Z5/F23A1/A4 - ale nadal pewności brak :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#9 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:27, 09.08.2016

hmm własnie patrze ze nawet w katalogu intercars silniki F23Z5 i F23A1 wymieniane są zamiennie - i części silnikowe podawane są wspólnie :) zawsze to już coś


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#10 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:18, 09.08.2016

a planujesz go zakuć, że się martwisz o części?


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#11 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:43, 09.08.2016

czy podałby mi ktoś VIN accorda VI gen europa z silnikiem F23Z5 :) byłbym wdzięczny


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#12 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1721 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 21:12, 09.08.2016

Poszlo pw.

Swoja droga nie sugerowalbym sie tym co jest w katalogach intercarsu... czasem sa takie kwiatki przy podstawowych rzeczach ze glebiej nie ma co wchodzic chyba.
  • 0

#13 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:40, 09.08.2016

a planujesz go zakuć, że się martwisz o części?

rozważam to 

w USA z silników F23A1 lekko wyciągają 300km :) i  prawie każdy jest turbo


hmm zawsze mogę się mylić ale według moich ustaleń korzystając ze stronek:

F23A1:
https://www.hondapar...nda-accord.html

F23A4:
https://www.hondapar...diagram=F645060

F23Z5
http://japancars.ru/...&nplblk=E__1601

wynika że:

- tłoki
- korbowody
- panewki
- uszczelka głowicy

pasują zamiennie :) - robi się ciekawie :)
 


Użytkownik Zigi edytował ten post 23:25, 09.08.2016

  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#14 bastek32

bastek32
  • Forumowicz
  • 283 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:2.3
  • Wersja:LS
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 13.08.2016

A moze ktos wie ktore piny zmienic w ecu? zrobiłem swapa z f20b6 na f23z5 i cały czas mam błąd grzałki sondy pierwszej :) juz od pol roku tak jezdze hehe


ale wiązka została od f20


w moim f23z5 mam kompa 37820-pvb-e01 :) taki ma być?


  • 0

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:29, 13.08.2016

Sonda nr 1 została od F20B6 ?

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq