Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Komunikat niski poziom oleju

VIII

Najlepsza odpowiedź Maxell , 22:51, 30.07.2016

honda polska zaleca poziom oleju na maksymalnym poziomie na miarce, a na 5w30 to ja na starym dieslu jeżdżę, ale co tam kto woli, a kontrolka zapalała mi się na oleju 10w60 też firmy shell.

fb9089b295bab786med.jpg

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#46 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 16:32, 18.08.2018

Tak jak Ty bym nie mógł tego zdzierżyć. (i) nie może świecić - a wyjęcie żarówki to nie dla nas. Kibicuję ale pomysłu (oprócz awarii czujnika) nie mam.


  • 0

#47 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:47, 18.08.2018

Pojeżdżę trochę i zobaczę co się będzie działo. Za 3 tyś mam wymianę oleju więc może się uspokoi.

 

Swoją drogą, byłem pewien że mój egzemplarz nie pali oleju a przez te 8 tyś spaliło te 200 ml.


  • 0

#48 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:45, 19.08.2018

Taka ilość to jest nic.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#49 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:57, 19.08.2018

Moja dwulitrówka zaczyna spalać niewielkie ilości po przejechaniu ok. 6-7 tysięcy km i jest tego może ze 200 ml. Niezależnie od oleju - najpierw Shell 5W30, teraz Liqui Moly 5W40. Wynika  ztego, że olej po takim przebiegu po prostu ulega degradacji i to jest moja odpowiedź na longlife. Teraz mam przejechane od wymiany oleju ok. 5000 km i jest ok. Obstawiałbym nadwrażliwość czujnika, bo samego oleju też nie jest zbyt wiele i łatwo doprowadzić do jego spalenia. Inna sprawa, że zawsze jeżdżę na maksymalnej ilości oleju i jak ubędzie, to trochę dolewam. Olej przede wszystkim chłodzi, a te silniki są mocno obciążone.


Użytkownik lobuzek edytował ten post 13:58, 19.08.2018

  • 0

#50 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:08, 19.08.2018

Żeby nie edytować wcześniejszej odpowiedzi gdy ktoś już coś odpisał - miałem na myśli, że zużycie 200ml na 8 tysięcy to nic to jest zupełna norma i nic czym należy się martwić tylko się cieszyć że nie jest się w gronie posiadaczy 2.4 (jak np. ja) którym zużywa 0,3 i więcej litra na 1000. Jest o tym cały oddzielny wątek.

 

Co do kontrolki to ewidentnie coś nie tak z czujnikiem. Normalne jest że zaraz po zgaszeniu silnika jest go na miarce mniej, dopiero jak całość spłynie to pomiar jest miarodajny (dlatego Honda zaleca sprawdzać najmniej po kilku minutach od zgaszenia i to na gorącym silniku gdy jest rzadki i szybko spływa). Jednak wtedy łatwo ścieka też z miarki i jest jego cienka warstwa więc słabo go widać. Więc ja sprawdzam zawsze na zimnym silniku. Olej lepki i jest go gruba warstwa więc ładnie widać ile jest.

I wcześniej miałem na myśli, że jeśli na zimno mam mniej niż połowę to wtedy mogę się spodziewać że zacznie wyskakiwać ostrzeżenie. Domyślam się, że w rzeczywistości czujnik załącza się wtedy gdy chwilowy poziom (w czasie pracy) spada przez jakiś czas poniżej minimum na miarce (co odpowiada powiedzmy połowie po ścieknięciu całości do miski).


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:11, 19.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#51 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:40, 19.08.2018

Dokładnie tak sprawdzam. Na zimnym silniku, mam obecnie delikatnie powyżej kropki. 

Coś chyba z tym czujnikiem nie tak, bo jak już wspomniałem w maju, zaraz po wymianie oleju na chwile wyskoczył ten komunikat. 

 

Jutro zobaczę bezpiecznik tego czujnika, bo podobno takowy występuje, a przy wymianie oleju zobaczę sam czujnik.


  • 0

#52 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:54, 19.08.2018

miałem na myśli, że zużycie 200ml na 8 tysięcy to nic to jest zupełna norma i nic czym należy się martwić tylko się cieszyć że nie jest się w gronie posiadaczy 2.4 (jak np. ja) którym zużywa 0,3 i więcej litra na 1000. Jest o tym cały oddzielny wątek.


Końcówki wydechu masz okopcone po dystansie 1000km?
  • 0

#53 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:19, 20.08.2018

Rzekłbym że nawet szybciej to widać. Ale nie róbmy off-topa.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:26, 20.08.2018

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#54 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:45, 20.08.2018

Po pracy zagłębiłem się nieco w temat. Po przeczytaniu instrukcji wywnioskowałem, że nie wyświetla mi się komunikat o niskim stanie oleju a o uszkodzeniu tegoż czujnika.

taki oto symbol jest wyświetlany:

12671689_IMG_20180820_112132.jpg

 

Zgodnie z wykazem bezpieczników, odpowiedzialny z powyższy czujnik jest bezpiecznik pod numerem 21. Po wyciągnięciu pokrywy zauważyłem, że pod ten bezpiecznik są podpięte światła do jazdy dziennej.

Wyciągnąłem bezpiecznik ( był ok ) wsadziłem, poprawiłem kabel i komunikat już nie jest wyświetlany.

 

Nie wiem na ile to była przyczyna, ale swoją droga dziwny zbieg okoliczności bo jechałem ze stromej górki jak wywaliło błąd.

 

Po całej akcji jedyne co mi zostało to oleju w układzie powyżej max :)


  • 0

#55 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:08, 20.08.2018

No tak, niski poziom oleju to wyskakuje na pomarańczowo tekst CHECK OIL LEVEL a Ty miałeś coś zupełnie innego.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#56 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:08, 03.10.2018

Panowie mam pytanie czy wszystkie 8 gen. mają czujnik niskiego poziomu oleju?Dzisiaj sprawdziłem olej w mojej hondzie i jest na minimum komunikatu nie miałem.Olej sprawdzałem na zimnym silniku w garażu jest posadzka w miarę równa. Może oleju musi być poniżej min. żeby wyskoczył komunikat.Inna sprawa to bagnet w R20A3 bardzo ciężko zobaczyć na nim olej zwłaszcza jak jest świeży.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#57 grzegorz_k

grzegorz_k
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VIII LIFESTYLE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer CW1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:22, 03.10.2018

w r20a3 jest czujnik 37310-RSA-G02 oil level sensor na fotce poniżej, nr 16:

 

c255e084c29c84fbf48b4f8c45911374-1056x52


  • 0

#58 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:26, 03.10.2018

A orientujesz się przy jakim poziomie oleju wyskakuje ten komunikat?Może dopiero jak oleju jest poniżej minimum.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#59 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 20:34, 03.10.2018

U mnie jeszcze nie sprawdziłem, gdzieś tu pisali, że w 2.0 to trochę poniżej połowy.

Jak sprawdzić czujnik - wjechać jedną (lewą albo prawą - właśnie tego jeszcze nie sprawdzałem
bo mam max na bagnecie od wymiany) stroną samochodu na wysoki krawężnik i poczekać. Przy niskim poziomie powinien się pojawić komunikat.
Nie zapomnieć dać znać, którą stroną wjeżdżałeś.

Co do bagnetu (i trudności z odczytem, sam to przeszedłem) - wziąć drobny pilnik (nawet taki do paznokci)
i wygładzić kawałek tego wyząbkowania (jest już tam taki płaski paseczek, ale stanowczo za wąski).
Tak zrobiłem i stan oleju dużo łatwiej sprawdzać.
  • 0

#60 pacio41

pacio41
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 06.09.2020

Dzień dobry, szybkie pytanie. Fach przelał olej o jakieś 6-7mm powyżej maxa. Spuszczać, czy nic nie grozi motorowni? Zrobiłem na tym 1000km trasę i nigdzie go nie wypchało. Stan taki jak przed trasą. Jednak niepokój pozostał...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq