Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Czy zmiana hamulców na „lepsze” rzeczywiście poprawia hamowanie?

all_gen big brake

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:10, 27.07.2016

Calzone, tylko nadal pomijasz DLACZEGO tak naprawdę wrzuca się BBKit... Nie chodzi głównie o poprawę w samej drodze hamowania bo tutaj fizyki nie oszukasz, tylko o powtarzalność tych hamowan.większa i grubsza tarcza dobrej jakości wytrzyma więcej mocnych hamowan, nie traci swojej skuteczności przy 3 mocnych hamowaniu etc... Wiadomo że w cywilnej, spokojnej jeździe tego nie poczujesz, ale czy to na torze, czy na ulicach, gdy robisz sobie kilka szybkich rond i dojazdów do nich poczujesz gdy seryjny, dobrej jakości hamulec już pachnie a BBKit na podobnej jakości podzespołach jeszcze spokojnie się trzyma

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#17 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 21:21, 27.07.2016

Pomijasz to lecz to ważny aspekt, nie tylko aut rajdowych... Uważasz że chociażby Paroova nie używa acco cywilnie? A jednak ma wrzucone z tego co wiem 320mm na 2 tloczkach a w planach jest 330mm na 4 tloczkach... Uważasz że w ten sposób nie poprawia nic? Bądź całe grono użytkownikow prelude z posnaniakiem na czele-uważasz że droga hamowania ich samochodów się nie poprawia a systemy nie działają tak jak należy? To są samochody używane na codzień, z większą mocą niż seryjne, i zarówno w mieście jak i na autostradzie różnica w drodze hamowania istnieje, a różnica w skuteczności kilkukrotnego hamowania jest ogromna. W nowoczesnych samochodach, z zaawansowanymi systemami wspomagania i kontroli te systemy będą wariowac bez ponownego programowania, ale w Acco, gdzie te systemy działają dość 0-1 czyli ABS puszcza kolo gdy czujnik wykazuje zablokowanie a vsa obcina obroty gdy kolo ucieka nic nie będzie wariowac.

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#18 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:33, 27.07.2016

Dla zwykłego usera czyli 99% lepiej kupic opony porządne, markowe niż "topic" kasę w BBkit czy hiper tarczo-klocki, myślę że to chciałby uświadomić calzone ciekawymi linkami.
Aczkolwiek nie negujac BBkit czy sportowym zestawów tarcz i klockow bo to jest też potrzebne innej rzeszy userow.


Wysłane z Tapatalk
  • 0

#19 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:10, 28.07.2016

@calzone, interesujący temat. a040.gif
 

Jestem tego samego zdania co próbujesz wytłumaczyć w temacie/poście i co zostało sprawdzone.
 

Jednak osoby które stosowały przeróbki układu hamulcowego Hondy będzie ciężko o tym przekonać, bo są oni święcie przekonani o skuteczności swoich przeróbek, jak i innych przeróbek.  a070.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#20 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 12:33, 28.07.2016

Kardynal nie rozumiem Twojej wypowiedzi 

"Jednak osoby które stosowały przeróbki układu hamulcowego Hondy będzie ciężko o tym przekonać, bo są oni święcie przekonani o skuteczności swoich przeróbek, jak i innych przeróbek"

Przez caly czas jezdzilem na seryjnych hamulcach tzn: albo zestaw ATE czy zestaw gladkie zimmermanny polaczone z klockami EBC Black. Jak wiekszosc uzytkownikow na podobnych zestawach skarzy sie na tzw. fading. Mi osobiscie bardzo to przeszkadzalo, jadac na wakacje z zapakaowanym bagaznikiem z 4 osobami na pokladzie. Dodam ze stan moich zaciskow jest nienaganny. Po dluzszej rozmowie z kolegami z brakeparts(od razu na wstepie rozmowy, powiedzili ze znaja problem accordow VIIgen.) poradzili mi o kupienie zestawu:

na przod-zimmermann sport plus klocki black diamond FR

na tyl:zimmermann coatz plus EBC Green

Jezdze jakos pol roku na takim zestawie i czy zahamuje raz czy 3-4 razy pod rzad nieczuje roznicy na pedale hamulca. I nie wiem ale po Twojej wypowiedzi wychodzi, na to ze mna jest cos nie tak, bo w sumie jestem tylko "swiecie przekonany o skutecznosci moich hamulcow"  :oki 

Od razu dodam, ze nie mierzylem drogi hamowania przed i po montazu nowych hamulcow. Pozbylem sie przegrzewania hamulcow, na czym nabardziej mi zalezalo. 


Użytkownik jacob101 edytował ten post 12:38, 28.07.2016

  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#21 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:21, 28.07.2016

To akurat wszyscy mamy wspólne, że jesteśmy o czymś przekonani do czasu, gdy przekona nas coś innego ;)

 

Jeśli za dużo było teorii, to teraz trochę praktyki by się przydało. Historia opisana jest tu:

 

http://www.superstre...e-s-brake-test/

 

Mam nadzieję, że ktoś rzeczywiście prześledził linki z tego wątku i przeczytał co tam napisano ;) Bo to wiedza bezcenna. Ale różnie w życiu bywa więc opiszę o co chodziło.

 

Chodziło o test drogi hamowania Acury RSX Type-S z 2005 roku, auta mocno podobnego konstrukcyjnie do naszych Accordów. Auto miało zestaw big brake firmy Stop-Tech, m.in. tarcze 328 mm i 4-tłoczkowe zaciski. Test polegał na pomiarze drogi hamowania z 80 do 0 mil na godzinę (128 km/h do 0) w ciągu następujących po sobie 10 prób. Mierzono także temperaturę hamulców. Całość przeprowadzono sprawnie na tyle, że po pomiarach zestawu big brake udało się przełożyć z powrotem oemowy zestaw hamulców Type-S, dotrzeć go i zachować resztę warunków testu bez zmian.

 

Wyniki były, hm… nieco zaskakujące ;) O ile fabryczne hamulce nagrzewały się znacznie bardziej od tuningowych, przy końcowych próbach pedał hamulca zaczynał być miękki i nawet poszedł lekki dymek, to jednak…

 

…droga hamowania na zestawie fabrycznym była w każdej próbie lepsza (krótsza) od wyników na zestawie big brake. OEM średnio zatrzymywał się na odcinku 216,1 stóp (65,9 metrów – dalej będę się trzymał stóp) z najlepszym wynikiem 210,6 stóp przy piątej próbie. Big brake natomiast uzyskał średni rezultat 219,8 stóp z najlepszą próbą 213,3 stóp.

 

W tej sytuacji testujący doszedł do wniosku, skądinąd słusznego, że na h… mu zestaw hamulcowy za ciężkie tysiące dolarów który i owszem, poprawia reakcję hamulca na pedał – szybciej „łapie” (charakterystyka hamulców), jest bardziej odporny na przegrzanie, skoro w tym co jest najważniejsze dla kierowcy pogarsza jego bezpieczeństwo wydłużając drogę hamowania(!)

 

Wyniki testu przesłano do firmy Stop-Tech, a ta, jako jedna z nielicznych produkujących zestawy big brake dostosowane do oryginalnej charakterystyki fabrycznych hamulców konkretnych modeli samochodów, zaoferowała do testów inny model big brake. Firma powołała się przy tym na takie czynniki mogące mieć wpływ na wynik testu jak kalibracja systemu ABS, czy też zachowanie proporcji hamowania obu osi pojazdu. Czyli wypisz wymaluj to, o czym była teoria wspomniana wcześniej :)

 

Nowy zestaw big brake różnił się od poprzedniego przede wszystkim tym, że tym razem tłoczki miały (uwaga!) mniejszą średnicę o 2 milimetry.

 

Test został więc powtórzony, oczywiście z wszystkimi ceregielami typu docieranie i odpowietrzanie, by wyniki były wiarygodne i powtarzalne. Rezultat: zestaw OEM – średnio 211 stóp, najlepsza próba 201,2 stóp; nowy zestaw big brake z mniejszymi tłoczkami – średnio 208,7 stóp, najlepsza próba 202 stopy. Można więc powiedzieć, że droga hamowania obu zestawów mniej więcej zrównała się, przy czym średnia była lepsza dla big brake, a w najlepszej próbie wygrał OEM.

Tylko w tym wypadku oem rsx jest na dobrym poziomie tarcza  prawie 330mm i cztery tloczki poprawiaj kontrole hamulca.I mysle ze gdyby bylo to w accordzie kazdy by byl szczesliwy.

Uwazam ze na taka mase auta dac tak male tarcze to troche smiech.

OEM hamulce w accordzie pamietam ze konczyly sie przy 3 hamowaniu powyzej 180km/h.Tak kontrola latwosc wyhamowania na plus oem.Mowie tu oaccordzie prosto z salonu.

Wymiana na ebc green i turbo grove pedal hamulca twardszy nie wpadal tak latwo jak przy oem-wytrzymywal dwa razy wiecej do rozgrzania.

Wymiana na dba t2 i yellow plus przewody -robilem moja trase probna po zatrzymaniu dym i tarcze fioletowe ale dojechalem (odcinek z prostymi i zakretami 10km)

No i teraz Big Brake pedal twardy jak poprzednio ale czuje do ktorego momentu moge nacisnac hamulec zeby nie wlaczyl sie abs tarcze fioletowe bez dymu.Niestety wada jest taka ze jak sa zimne to nie mam tego czucia w ktorym momencie zlapie abs,czyli w sumie jak seria.Wiem ze to nie fabryka ale jak cos jest do wszystkiego to jest do niczegowiec,jestemw stanie z tym zyc. 

Sportowych tarcz za bardzo do accorda nie ma to samo z klockami,nie oceniajcie mnie negatywnie ale dla jednego przejazdzka 180 to wielki wyczyn a innych to nie rusza.

W moim wypadku jedyne co bym zmienil to 6tloczkowy zestaw na 4tloczkowy-lzejszy oraz wezszy-wtedy nie ma problemow z felgami chodzi o ET.

 

Nie polecam nikomu kto jezdzi normalnie i czasami sie powscieka,nie polece rowniez ze wzgledu kosztow ktore sa wysokie.

 

Nie zapomnijmy rowniez ze 8 gen ma tarcze 320mm wiec honda chyba sie domyslila ze cos nie tak jest.Bo masa auta i moc jezt bardzo zblizona do 7gen.


  • 0

#22 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:28, 28.07.2016

Moje niedopatrzenie .
Pamiętałem że rsx Type s jdm ma cztery tloczki.
  • 0

#23 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 21:27, 28.07.2016

Tu muszę Ci podziękować za twoja upartość i wytrwałość Mr- @calzone. a040.gif

Jak ktoś wie co jest ważne w temacie to „walczy” w celu zrozumienia/poinformowania innych. 

 

Czy to dla kogoś jest dotrze, jest innym tematem.

Z tego co widziałem w i-necie to TO co instaluje Honda jest pewnego rodzaju standardem = optymalnym rozwiązaniem, standardem który dotyczy wszystkich producentów aut.
 

Sam nie znam na tyle języka angielskiego żeby wszystkie szczegóły techniczne tego opisu dobrze zinterpretować, tak wiec dzięki za twoje przetłumaczenie.
Co do samej wielkości tarcz zrobiłem także małe porównanie, bo wielkość tarcz jest  moim zdaniem także kluczową wielkością jeżeli o hamowane pewnej masy kg - z jakiegoś tam km, masy które ze względu na większe prędkości i wagę auta (kg) w nowych Accordach się powiększyły. 
 

Tak wiec waga auta pustego Accorda z grubsza, rożne wyposażenia: 
Accord CA 1100 kg, CB 1250 kg, CC 1300 kg, CG 1350 kg, CL 1400 kg, CM 1500 kg (!), CN 1600 kg, Cu nie znam.
Tarcze przednie:  CA Ø 242mm, CB Ø 260x23, CC Ø 282x23mm, CG 282 mm/Type-R 300 mm, CL i CM: felgi 15" 280 mm, felgi 16" 300mm.

EDIT: Z oponami letnimi wygląda podobnie:
CA (III) szerokość 185, CB/CE/CC (IV/V) 185/195, CG (VI) 195/205 - Type-R 215, CL/CN/CM (VII) 205/225, CU/CW1 (VIII)  225/235
 

Jeżeli chodzi o sportową wersje Hondy  to naturalnie trzeba wziąć pod uwagę, że mogą być zamontowane  zawsze większe tarcze i inne klocki hamulcowe co Honda sama z siebie oferuje.
 

Jak oferta Hondy  komuś  nie wystarczy i hamuje podobno Accord za wolnoi kogoś zdaniem wie on lepiej od Hondy to może sobie także zakupić tarcze za 400 Euro + Klocki hamulcowe + przesyłka.
Nie moje psiniedze wiec dam link: http://www.at-rs.de/shop/
Tu lista co podobno pasuje lepiej do Twojeo: http://www.at-rs.de/...ie_richtig.html
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:01, 29.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#24 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:54, 31.07.2016

@automobilis nie chcę wkładać kija w mrowisko ale widziałeś dwa testy video i doszukujesz się drugiego dna czy manipulacji? to co Cię może przekonać, taki test plus protokół milicyjny oraz notatka rejenta  :cwaniak:

 

@calzone miałem Toyote Auris, w niej były również "ostre" hamulce, każde naciśnięcie pedału wywoływało ruch pasażerów do przodu (nawet sprawdzałem u znajomego z pracy w innej Aurisce czy ma podobnie bo myślałem źe szwankuje EBD czy BAS) było to niewygodne, z czasem przywykłem ale do tej pory źle wspominam.

Przekonało by mnie jakbym sam zrobił taki test i wyszły takie wyniki. To, że coś pokazali w telewizji, albo napisali w gazecie nie znaczy, że to prawda.  Kwestia jest taka, że 5m w drodze hamowania ze 100 do 0 to jest przepaść. W tym teście wideo oczywiście nie podają jakie uzyskali drogi hamowania, tylko jaka była różnica. Z danych technicznych  taki  ds3 racing  hamuje na 36metrach. A oni wsadzili klocki za 250zł i poprawili o 5.5m, normalnie rekord świata. To lepiej niż auta z dodatkowych hamulcem aerodynamicznym.....Może skrócili droge hamowania o te 5m, tylko było to piąte ostre hamowanie pod rząd. Ale tego już nie dopowiedzieli. A naiwny widz obejrzy program i zaraz pobiegnie do sklepu zakupić takie klocki i myśli, że będzie miał lepsze hamulce i zatrzyma się na krótszym dystansie.  Jakby się dało za 250zł skrócić droge hamowania o 5m to byłby chyba najlepszy  mod dla każdego auta. Może kiedyś któryś z motoryzacyjnych youtuberów typu  motodoradca, zachar, miłośnicy4kółek albo adbuster obali mit, bo dla mnie to jest na razie  mit.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, big brake

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq