Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Gdzie znajduje się czujnik położenia wału accord 2.2 i-ctdi

VII Accord 2.2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kubbek

Kubbek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wojkowice kościelne
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 20.07.2016

Witam, Potrzebuje pomocy wczoraj w mojej accord 2.2 i-ctdi 2004r. wyciągnąłem kolektor ssący i egr'a  do czyszczenia po wyczyszczeniu i założeniu samochód nie chce palić na OBD pokazuje błąd P0335 czyli ,,czujnik położenia wału korbowego "A" obwód''. i teraz moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i czy ktoś podpowie gdzie znajduje sie czujnik położenia wału bo nie moge go zlokalizować a auto stoi i nie odpala. :( Kod silnika: N22A1


  • 0

#2 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:45, 20.07.2016

Według instrukcji żeby zdemontować CKP-Sensor (czujnik położenia wału korbowego) trzeba najpierw zdemontować kompresor, czyli koszmar, tzn. czujnik znajduje się blisko kompresora. (mam nadzieje ze dobrze znalazlem) ;-)
 

Moim zdaniem powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia jakie ruszałeś i dodatkowo połączenie CKP-Sensora, może cos nie połączyłeś jak trzeba = jak było przedtem. Oprócz tego możesz sprawdzić opór CKP-Sensora. Ma on miedzy stykami  2 i 3 CKP-Sensora wynosić 15,6k omów = 15600 omów ale dojście jest pewnie raczej słabe.
 

Do tego powinieneś spróbować wymazać ten błąd i potem jeszcze raz spróbować uruchomić silnik. Może to tylko chwilowy błąd, np. zły kontakt itd..

 

 

ckp-sensor.jpg

 

 

 

EDIT: Tak, CKP powinien byc blisko kompresora klimatyzacji. Popatrz moze po kabelku dokad idzie.


Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:13, 20.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#3 Kubbek

Kubbek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wojkowice kościelne
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:57, 20.07.2016

Dzięki wielkie za odpowiedz, błąd już był kasowany i wyskakuje na nowo. Czyli ten czujnik jest blisko kompresora klimatyzacji dobrze rozumiem ? 


  • 0

#4 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:15, 20.07.2016

Może to pomoże.

 

ckp-sens-diesel.jpg


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#5 Kubbek

Kubbek
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Wojkowice kościelne
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 20.07.2016

Dzięki, znalazłem zdjąłem prawe przednie koło i tam jest ta osłonka na koło pasowe i za tą osłonką widać sprężarkę i między sprężarką a komorą silnika jest ten czujnik dostęp zerowy trzeba rwać sprężarkę, jutro pojadę do kumpla na podnośnik i mam nadzieje ze to zrobimy.

Wielkie dzięki za pomoc dam znać  jak to zrobię czy wszytko ok. :) 


  • 0

#6 neo771

neo771
  • Klubowicz
  • 9 postów
  • Skąd:tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 23.09.2020

Cześć, od około miesiąca sporadycznie wywala mi błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego "A" 

Tylko przy prędkościach parkingowych, wtedy auto gaśnie i nie można go odpalić. Jest to irytujące np na światłach

Pomaga dopiero skasowanie błędu

Dobrze myślę ze znajduje się on za kołem pasowym ?

Musze zdjąć koło pasażera, osłonę nadkola, pasek wielorowkowy, koło pasowe i znajdę go pod jeszcze jedną osłoną ?

Jest to nr 9 na schemacie ?

Od razu zaopatrzyć się w nowy czy może naleciało tam tylko syfu jakiegoś ?

 

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  ckp.PNG   444,98 KB   10 Ilość pobrań

  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:57, 23.09.2020

Dobry warsztat z oscyloskopem.Dodatkowo sprawdzenie instalacji pomiędzy sterownikiem a samym czujnikiem (trzy przewody) Sterownik EDC 16 BOSCH więc dobry warsztat mający KTS z rozszeżonym abonamentem ESI tronic ogarnie temat.


  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:45, 23.09.2020

http://www.accordklu...cord-22-i-ctdi/

 

a ten temat kolega widział ? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 neo771

neo771
  • Klubowicz
  • 9 postów
  • Skąd:tczew
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:02, 23.09.2020

Widziałem, tylko zdjęcia nie działają
  • 0

#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:14, 23.09.2020

Tematy połączyłem. Piszemy w istniejących tematach.

 

https://japancars.ru...&nplblk=E__4400

 

Numer 18 Cię interesuję: 37500-RBD-E01

 

Na zdjęciu co umieściłeś jest wał i wypustka na nim do mierzenia właśnie obrotów przez czujnik.

 

Bardziej bym się zainteresował tym tematem:

 

http://www.accordklu...dgłosy-silnika/

 

Problem może być właśnie w elektryce, samym czujniku, czy rozrządzie rozciągniętym.

 

 

 

Usuwanie usterek wg DTC: P0335 (4-10)

 

DTC P0335:   Brak sygnału czujnika CKP

 

 

1. Włączyć zapłon (II).

 

 

2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.

 

 

3. Uruchomić silnik. Jeśli silnik się nie uruchomi, kręcić rozrusznikiem przez 10 sekund.

 

 

4. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

 

Czy jest wskazywany kod DTC P0335?

 

TAK - Przejść do  5.

 

NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy przy czujniku CKP i ECM.n

 

 

 

5. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund

 

 

6. Odłączyć złączkę 3-stykową czujnika CKP.

 

 

7. Po stronie czujnika zmierzyć opór między stykami nr 2 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP.

 

 

 

 

 

 

Czy opór wynosi około 15,6 kW w temperaturze pokojowej?

 

TAK - Przejść do  8.

 

NIE - Przejść do  15.

 

 

8. Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową).

 

 

9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP a masą.

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 92 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu  17.

 

NIE - Przejść do  10.

 

 

 

10. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 3-stykowej czujnika CKP a masą.

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 93 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu  17.

 

NIE - Przejść do  11.

 

 

11. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP z masą nadwozia.

 

 

 

 

 

 

 

12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 92 złączki nr 1 ECM a masą.

 

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  13.

 

NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 92 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu  17.

 

 

13. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 2 złączki 3-stykowej czujnika CKP z masą nadwozia.

 

 

 

 

 

 

 

14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 93 złączki nr 1 ECM a masą.

 

 

 

 

 

Czy obwód jest zamknięty?

 

TAK - Przejść do  22.

 

NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 93 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu  17.

 

 

15. Wyłączyć zapłon.

 

 

16. Wymienić czujnik CKP.

 

 

17. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.

 

 

18. Włączyć zapłon (II).

 

 

19. Wyzerować ECM za pomocą HDS.

 

 

20. Uruchomić silnik.

 

 

21. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

 

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?

 

TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0335, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika CKP i modułu ECM, a następnie przejść do  1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.

 

NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n

 

 

 

22. Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu.

 

 

23. Uruchomić silnik.

 

 

24. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.

 

Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?

 

TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0335, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika CKP i modułu ECM, a następnie przejść do  1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.

 

NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:06, 23.09.2020

Jeśli masz pojęcie o mechanice to podaj mi maila a zrobię Ci zdjęcia procedury co i jak mierzyć.

 

Cześć, od około miesiąca sporadycznie wywala mi błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego "A" 

Tylko przy prędkościach parkingowych, wtedy auto gaśnie i nie można go odpalić. Jest to irytujące np na światłach

Pomaga dopiero skasowanie błędu

Dobrze myślę ze znajduje się on za kołem pasowym ?

Musze zdjąć koło pasażera, osłonę nadkola, pasek wielorowkowy, koło pasowe i znajdę go pod jeszcze jedną osłoną ?

Jest to nr 9 na schemacie ?

Od razu zaopatrzyć się w nowy czy może naleciało tam tylko syfu jakiegoś ?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:06, 23.09.2020

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Accord 2.2

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq