Witam, Potrzebuje pomocy wczoraj w mojej accord 2.2 i-ctdi 2004r. wyciągnąłem kolektor ssący i egr'a do czyszczenia po wyczyszczeniu i założeniu samochód nie chce palić na OBD pokazuje błąd P0335 czyli ,,czujnik położenia wału korbowego "A" obwód''. i teraz moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i czy ktoś podpowie gdzie znajduje sie czujnik położenia wału bo nie moge go zlokalizować a auto stoi i nie odpala. Kod silnika: N22A1
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Gdzie znajduje się czujnik położenia wału accord 2.2 i-ctdi
#1
Napisano 10:21, 20.07.2016
#2
Napisano 12:45, 20.07.2016
Według instrukcji żeby zdemontować CKP-Sensor (czujnik położenia wału korbowego) trzeba najpierw zdemontować kompresor, czyli koszmar, tzn. czujnik znajduje się blisko kompresora. (mam nadzieje ze dobrze znalazlem)
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić wszystkie połączenia jakie ruszałeś i dodatkowo połączenie CKP-Sensora, może cos nie połączyłeś jak trzeba = jak było przedtem. Oprócz tego możesz sprawdzić opór CKP-Sensora. Ma on miedzy stykami 2 i 3 CKP-Sensora wynosić 15,6k omów = 15600 omów ale dojście jest pewnie raczej słabe.
Do tego powinieneś spróbować wymazać ten błąd i potem jeszcze raz spróbować uruchomić silnik. Może to tylko chwilowy błąd, np. zły kontakt itd..
EDIT: Tak, CKP powinien byc blisko kompresora klimatyzacji. Popatrz moze po kabelku dokad idzie.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 13:13, 20.07.2016
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#3
Napisano 12:57, 20.07.2016
Dzięki wielkie za odpowiedz, błąd już był kasowany i wyskakuje na nowo. Czyli ten czujnik jest blisko kompresora klimatyzacji dobrze rozumiem ?
#4
Napisano 14:15, 20.07.2016
Może to pomoże.
I-I O N D A – Nie chcę nic innego!
#5
Napisano 15:02, 20.07.2016
Dzięki, znalazłem zdjąłem prawe przednie koło i tam jest ta osłonka na koło pasowe i za tą osłonką widać sprężarkę i między sprężarką a komorą silnika jest ten czujnik dostęp zerowy trzeba rwać sprężarkę, jutro pojadę do kumpla na podnośnik i mam nadzieje ze to zrobimy.
Wielkie dzięki za pomoc dam znać jak to zrobię czy wszytko ok.
#6
Napisano 07:51, 23.09.2020
Cześć, od około miesiąca sporadycznie wywala mi błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego "A"
Tylko przy prędkościach parkingowych, wtedy auto gaśnie i nie można go odpalić. Jest to irytujące np na światłach
Pomaga dopiero skasowanie błędu
Dobrze myślę ze znajduje się on za kołem pasowym ?
Musze zdjąć koło pasażera, osłonę nadkola, pasek wielorowkowy, koło pasowe i znajdę go pod jeszcze jedną osłoną ?
Jest to nr 9 na schemacie ?
Od razu zaopatrzyć się w nowy czy może naleciało tam tylko syfu jakiegoś ?
Załączone pliki
#7
Napisano 12:57, 23.09.2020
Dobry warsztat z oscyloskopem.Dodatkowo sprawdzenie instalacji pomiędzy sterownikiem a samym czujnikiem (trzy przewody) Sterownik EDC 16 BOSCH więc dobry warsztat mający KTS z rozszeżonym abonamentem ESI tronic ogarnie temat.
#8
Napisano 14:45, 23.09.2020
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#9
Napisano 16:02, 23.09.2020
#10
Napisano 17:14, 23.09.2020
Tematy połączyłem. Piszemy w istniejących tematach.
https://japancars.ru...&nplblk=E__4400
Numer 18 Cię interesuję: 37500-RBD-E01
Na zdjęciu co umieściłeś jest wał i wypustka na nim do mierzenia właśnie obrotów przez czujnik.
Bardziej bym się zainteresował tym tematem:
http://www.accordklu...dgłosy-silnika/
Problem może być właśnie w elektryce, samym czujniku, czy rozrządzie rozciągniętym.
Usuwanie usterek wg DTC: P0335 (4-10)
DTC P0335: Brak sygnału czujnika CKP
1. Włączyć zapłon (II).
2. Skasować kody DTC za pomocą HDS.
3. Uruchomić silnik. Jeśli silnik się nie uruchomi, kręcić rozrusznikiem przez 10 sekund.
4. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy jest wskazywany kod DTC P0335?
TAK - Przejść do 5.
NIE - Usterka okresowa, układ obecnie jest sprawny. Sprawdzić, czy nie występują niepewne połączenia lub luzy przy czujniku CKP i ECM.n
5. Wyłączyć zapłon i odczekać 30 sekund
6. Odłączyć złączkę 3-stykową czujnika CKP.
7. Po stronie czujnika zmierzyć opór między stykami nr 2 i nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP.
Czy opór wynosi około 15,6 kW w temperaturze pokojowej?
TAK - Przejść do 8.
NIE - Przejść do 15.
8. Odłączyć złączkę nr 1 ECM (96-stykową).
9. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP a masą.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 92 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 17.
NIE - Przejść do 10.
10. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 2 złączki 3-stykowej czujnika CKP a masą.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 93 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 17.
NIE - Przejść do 11.
11. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 3 złączki 3-stykowej czujnika CKP z masą nadwozia.
12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 92 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 13.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 92 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 17.
13. Połączyć przewodem połączeniowym styk nr 2 złączki 3-stykowej czujnika CKP z masą nadwozia.
14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 93 złączki nr 1 ECM a masą.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 22.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między czujnikiem CKP a stykiem nr 93 złączki ECM nr 1, a następnie przejść do punktu 17.
15. Wyłączyć zapłon.
16. Wymienić czujnik CKP.
17. Podłączyć ponownie wszystkie złączki.
18. Włączyć zapłon (II).
19. Wyzerować ECM za pomocą HDS.
20. Uruchomić silnik.
21. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0335, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika CKP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Usuwanie usterki zostało zakończone.n
22. Przeprogramować ECM, jeśli nie jest załadowana najnowsza wersja oprogramowania lub zamienić ECM na sprawdzony w działaniu.
23. Uruchomić silnik.
24. Za pomocą HDS sprawdzić tymczasowe kody DTC lub kody DTC.
Czy wskazywane są jakieś tymczasowe DTC lub DTC?
TAK - Jeśli wskazywany jest DTC P0335, sprawdzić luźne przewody lub niepewne połączenia złączek czujnika CKP i modułu ECM, a następnie przejść do 1. Jeśli wskazywane są jakiekolwiek inne tymczasowe DTC lub DTC, przejść do procedury usuwania usterek dla wskazanych kodów DTC.
NIE - Jeśli pamięć ECM została przeprogramowana, usuwanie usterek zostało zakończone. Jeśli ECM został zamieniony, wymienić oryginalny ECM.n
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#11
Napisano 21:06, 23.09.2020
Jeśli masz pojęcie o mechanice to podaj mi maila a zrobię Ci zdjęcia procedury co i jak mierzyć.
Cześć, od około miesiąca sporadycznie wywala mi błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego "A"
Tylko przy prędkościach parkingowych, wtedy auto gaśnie i nie można go odpalić. Jest to irytujące np na światłach
Pomaga dopiero skasowanie błędu
Dobrze myślę ze znajduje się on za kołem pasowym ?
Musze zdjąć koło pasażera, osłonę nadkola, pasek wielorowkowy, koło pasowe i znajdę go pod jeszcze jedną osłoną ?
Jest to nr 9 na schemacie ?
Od razu zaopatrzyć się w nowy czy może naleciało tam tylko syfu jakiegoś ?
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:06, 23.09.2020
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Accord 2.2
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych