Witam,
wiem, że odgrzewany kotlet, ale zdaje się, że mam podobny problem.
Możecie podzielić się informacjami co to jest ten cały TPS i HDS?
Bo kompletnie nie kumam co było przyczyną problemu z wysokimi obrotami.
Prośba o pomoc jak rozwiązać problem, bo obroty doprowadzają mnie do szewskiej pasji.
Pozdrawiam
TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy. Czujnik z wbudowanym rezystorem. Wraz z otwieraniem/zamykaniem przepustnicy zmienia się rezystancja tego elementu. Komputer na bieżąco analizuje napięcie w tym obwodzie i dzięki temu wie, gdzie znajduje się przepustnica (w jakim stopniu jest otwarta).
HDS - Honda Data System - komputer dedykowany do samochodów naszej marki. Oryginalnie w serwisach jest to niezależna jednostka, którą się podłącza do naszego samochodu celem zdiagnozowania dolegliwości. Większość osób na Forum (posiadających HDS-y) ma wersję która nie działa autonomicznie, tylko posiada wyjście do podłączenia do komputera PC/laptop. Tam, uruchamiając odpowiednią aplikację również masz praktycznie pełną diagnostykę.
Specjalistą od HDS-a jest kol. Muzyczka, więc w przypadku dodatkowych pytań - uderzaj do niego
Według danych z Twojego profilu zakładam, że masz przepustnicę na lince.
Na pierwszy ogień powinnien iść HDS i adaptacja wolnych obrotów. Było o tym wielokrotnie pisane.