Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

sila hamowania odczyty ze sciezki diagnostyczenj

VII Vii hamowanie hamulec

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:32, 16.07.2016

Witam jak w temacie ma ktos jakies odczyty dla prawidlowo dzialajacych hamulcow ?

*hamulce przod 

* hamulce tyl

*hamulec reczny 


  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 23:11, 16.07.2016

Hej :)
Gdybyś odrobinkę poszukał, to znalazłbyś wymagane informacje...
Łap - mój Tourer:
- przód tarcze OEM 280mm, klocki BDFR - 3,4kN
- przód tarcze BD Grooved 6 300mm, klocki BDFR - 4,1kN
- tył tarcze OEM (trzeba pamiętać, że w kombi są większe) - 2,4kN (ręczny bębnowy trochę ponad 1kN).

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:29, 17.07.2016

Prawidlowy odczyt to przod min 3kN a tyl min 1.8-2kN
Wszystko mniej to bardzo slabe hamulce jak na acco.

Tomek to cos slabo reczny. U mnie tyl 2.4kN a reczny 2.2kN, tyle ze na greenach.
Ale zwykle reczny odbiegal gora 0.2-0.4kN od "noznego".

Użytkownik Seth edytował ten post 06:32, 17.07.2016

  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:36, 17.07.2016

tylko weź pod uwagę, że ten sprzęt pomiarowy  na OSKP to często wyeksploatowany szrot. Pojedziesz na trzy różne stacje i otrzymasz 3 różne wyniki. Za bardzo bym się nie przywiązywał do wyniku z oskp. Teoretycznie sprzęt ma legalizację  itp  itd, ale wiadomo jak to jest w PL.


  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:02, 17.07.2016

Hej :)

Tomek to cos slabo reczny. U mnie tyl 2.4kN a reczny 2.2kN, tyle ze na greenach.
Ale zwykle reczny odbiegal gora 0.2-0.4kN od "noznego".

Seth masz rację... co prawda u mnie ręczny jest na bębnie, ale faktycznie nie dopisałem, że nieco nie domaga...
Przy prawidłowo działającym ręcznym, autem nie mogłem ruszyć, a obecnie udaje się, ciężko, bo ciężko, ale rusza...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#6 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:24, 17.07.2016

dziekuje Panowie, szukalem w roznych postach i znajdowalem pojedyncze wybiórcze wyniki tego parametru ale wlasnie taka kompilacja pozwala latwo ocenic do jakiego wyniki powinismy sie zblizac/oczekiwac po wymianie/regeneracji hamulcow. JA sam zregenroalem heble z tylu bo mialem rozbieznosc rzedu 40% dla hamulca noznego . Po regeneracji pelen nadziei ze przejde przeglad pojefhalem na sciezke i ......dalej nie przechodze go bo wynik nie zmienil sie w zaden sposob. O ile reczny poprawil sie znaczaco bo lewe tylne kolo nie hamowalo wogole z racji unieruchomionej dzwigni o tyle rozbieznosc pozostala. Na dodatek po regeneracji prawe tylne kolo nagrzewa sie mocno. Choc stojac na postoju auto normalnie da sie przepchnac i zjezdza z minimalnych nachylen 

b5a5c86c98880.jpg


Użytkownik lakatus edytował ten post 18:40, 17.07.2016

  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 21:01, 17.07.2016

Tzn to wynik z recznego?
Wiesz co ja juz sie nauczylem ze jak sie regeneruje jeden zacisk to trzeba zregenerowac drugi zacisk na osi. Na przodzie to juz wogole koniecznosc bo potem zaczyna sie cyrk na drodze przy hamowaniu. Ale z tyle to sam, potem jedna strona grzeje sie bardziej niz druga albo sciaga.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:31, 18.07.2016

Ale ja regenerowalem komplet w tym właśnie rzecz. Oba zaciski były rozbieranie do rosolu. Cały mechanizm wyciagany. Gumy Nowe, tloczku Stare ponieważ miały tylko delikatne dysku przynajmniej w mojej ocenie. Wszystko było oczywiscie czyszczone.
Nic dziś chyba muszę znowu pogrzebac ... zetknęli na naciąg linki recznego bo pamiętam że coś tam kiedyś naciagalem jeszcze jak mialem właśnie problem z ręcznym może teraz ten naciąg być nuewlasciwy
To co widać to siła ręcznego
  • 0

#9 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:12, 19.07.2016

Ok, zdaje się, że rozwiązałem jedną zagadkę, a mianowicie nagrzewanie kola tylnego prawego.

Okazało się, że mam za mocno naciągniętą linkę pod zabudową  tunelu środkowego.

Czy to mogło powodować różnice w siłę hamowania? Okaże się niebawem...

Linki przy dźwigni ręcznego idące do zacisków prowadza się identycznie - mam na myśli przechył tego mechanizmu kompensacji różnicy pracy zacisków (mechanizm wagowy).


Użytkownik Statom edytował ten post 10:23, 19.07.2016

  • 0

#10 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:58, 19.07.2016

Nie idzie zrozumieć o czym Ty właściwie piszesz. Może byś użył języka polskiego.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#11 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:08, 19.07.2016

never mind kto chce ten zrozumie :) to efekt dzialania t9 na telefonie ..


Użytkownik lakatus edytował ten post 10:08, 19.07.2016

  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:55, 19.07.2016

No moglo.
Ja dzis naciagnalem reczny w civicu zaciagnalem piscilem ,ruszam a samochod ledwo idzie;) prawy trzymal;) popuscilem i jest ok
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:13, 20.07.2016

I mnie niestety nie pomogło( poluzowanie linki)..byłem na stacji,różnica siły hamowania pomiedzy zaciskani to ok 24%, ale prawe tylne Koło dalej się nagrzewa stawia opór ok 0.6kN lewe ok 0.11kN.pedal hamulca po włĄczeniu silnika i mocnym nacisnieciu poczatkowo wykonuje prawidlowy skok po czym trzymając mocno nacisniety pomału opada w stronę podłogi...

Użytkownik lakatus edytował ten post 08:14, 20.07.2016

  • 0

#14 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:22, 21.07.2016

To normalne z pedalem
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#15 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:46, 21.07.2016

zrzucilem zaciski tym razem osobiscie z auta, jakiez bylo moje zdziwienie gdy ujzalem to :

0a828151096d9.jpg


prawdopodobnie ludzie ktorzy montowali klocki ok roku temu z tyłu zalozyli je byle jak tzn nie ustawili tloczka w taki spoosb by trzpien w klocku hamulcowym wpadl we wglebienie w tloczku ( tylko w zacisku tylnym prawym). Spowodowalo to nienaturalne zuzycie klockow, po zalozeniu zregenerowanych zaciskow, w ktorych tloczki pracowaly ok prawe kolo przy zwolnionym zacisku wykazywalo duze tarcie. Przegonilem troche hanke i przytarlem troche klocki dzis pomiar na stacji kontroli wykazalo roznice w oporach toczenia kola ok 6% z jednoczesnym wskazaniem prawdopodobnego  bicia tarczy na prawym kole (przy obracaniu kola zmieniala sie wartosc oporu ) prawdopodobnie tarcza krzywa. 


I jeszcze jedna sprawa warsztat, ktory ostatnio montował zaciski na tyle nie zadbal o nasmarowanie prowadnic klocka hamulcowego oraz srub plywajacych Nie bylo absolutnie zadnego smaru... i weź tu daj komuś zarobić :/ 


mechanizm recznego po regeneracji pracuje bdb, w koncu mam reczny i bez problemu mozna blokowac kola na asfalcie ;) 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Vii, hamowanie, hamulec

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq