Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Ceramizery do silnika jednak działają? Test.

all_gen ceramizer olej branie oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
257 odpowiedzi w tym temacie

#241 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4185 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 114
Super

Napisano 21:57, 03.10.2018

Jak bierze 1l na 1tkm to tylko remont.. Zmiana oliwy, plukanki nic nie dadzą.. Ale jak już stosować plukanke to tylko Bg109 - o to mi chodziło w tym poście.. Pozdrawiam
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#242 gkill

gkill
  • Klubowicz
  • 299 postów
  • Skąd:Prabuty
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:24, 04.10.2018

Przy takim poborze to jeżeli nafta pomoże to tylko na chwilę że po jakimś czasie znowu się zapieką. Po prostu olejowe są już w tak kiepskim stanie że ich sprężystość jest marginalna.


  • 0

#243 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 04.10.2018

Gdzieś czytałem o preparacie antykoks od Xado. Podobno pomaga na zapieczone pierścienie.
  • 0

#244 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1631 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:za mało
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 36
Super

Napisano 12:08, 04.10.2018

Jakby bylo jakies latwe, tanie i szybkie rozwiazanie na zapieczone pierscienie to dawno juz bysmy o tym wiedzieli


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik soul edytował ten post 12:08, 04.10.2018

  • 0

#245 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2636 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:18, 12.10.2018

Łatwe, tanie i szybkie jest. Po tubce do gara 10zł sztuka. Pewnie lepiej działa jak płukanka. Jak ktoś w potrzebie to można próbować, a nóż pobór oliwy spadnie.

Zbliża się u mnie wymiana oliwy. Tym razem po dwóch wymianach Neste 0w20 wybór padł na Spec Gold 0w30 plus Archoil 9200 i Archoil 9100 do skrzyni (40tyś km prawie zrobiłem z nowym olejem w skrzyni i teraz znowu wleje nowy). Ciekaw jestem 'reakcji' skrzyni - wielu jest zachwyconych.


Do tego 10tyś km mija z wlanym ceramizerem. Pobór oliwy jak był tak jest dalej znikomy

5a82e4a8c4ce94b848f898db2e841ddb.jpg

Użytkownik Sacrum edytował ten post 20:19, 12.10.2018

  • 0

#246 JustAcco

JustAcco
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Małdyty
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:11, 25.10.2018

U mnie F20B6 brał jakieś 0,3 l na 1000. Po wymianie oleju na syntetyk jeden drugi i trzeci, płukance przed każdą wymianą, zmiana lepkości na 5w50,  aż w końcu 2x płukance millers przez  2xchyba 45 min za radą crooma, a nawet zalewanie tłoków naftą. Nie pomogło na pobór oleju, jedynie wypłukało dużo syfu z silnika. Padła decyzja o remoncie. Pierścienie olejowe nie były bardzo zasyfione, ale straciły swoją sprężystość więc nic innego jak wymiana by nie pomogła. Jedynie panewki dostały po dupie tymi eksperymentami. 


  • 0

#247 wajm21

wajm21
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Malmo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 24.01.2019

Ale jakieś argumenty na poparcie tej tezy? Może ktokolwiek tutaj tego używał i się wypowie?

Uzywam ceramizera od ok 2008 roku. stosowalem go w Mitsu Galancie,Toyocie Corolli Verso,Citroenie Berlingo i teraz w Hondzie Accord . Silniki benzynowe i diesla.Stosowalem rowniez do skrzyn biegow. Wnioski:

1 Łatwiejszy rozruch w niskich temp.

2 Mniejsze zuzycie paliwa[ok 0,5 itr/100km]

3 Wyzsza kultura pracy . Silniki pracowaly ciszej,rowno

4 Mniejsze zuzycie oleju

5 Olej przy wymianie byl bardziej czysty

6 Biegi wchodzily łatwiej,zwlaszcza w niskich temp.

 Ktos kto pisze ze to kit,nigdy nie mial stycznosci z tym preparatem. Ja uwazam ze warto stosowac ten specyfik.

 Zadne auto nie bylo zasilane LPG,wiec w tym temacie nie mam wiedzy i sie nie wypowiem.


  • 0

#248 roolf

roolf
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 15.02.2019

Ja dołożę swoje 5groszy do tego tematu odnośnie silników benzynowych :D

W Golfie z LPG pierw był lany Doktor Car Spec od K2 potem przy wymianie oleju wlałem Ceratec'a i na obu specyfikach było to samo:

-silnik lepiej (lżej) kręcił, czy lato czy zima "Lepsze smarowanie silnika/cylindrów".

-ogólnie wyciszyła się praca silnik i jak by równiej pracował.

-jak by lepiej się zbierał na BP czy na LPG. Ale to moje adekwatne odczucia...

 

Zaś w Megane w benzynie bez gazu pierw był lany Ceratec nic się nie zmieniło. Potem wlałem jakiś tani szajz z Tesco (z ciekawości czy da radę) i to samo... czyli bez zmian w pracy silnika.

-jak ciężko kręcił przed wlaniem tak samo kręcił potem.

-może minimalnie lżej pracował i odrobinę równiej niż wcześniej.

-no może i miał moc... 

Tu się dalej nie dowiem, bo miałem Meganą wypadek i poszła na żyletki :D

 

Tak więc podejrzewam dwie opcje:

Pierwsze to stan/kondycja silnika (jak prawie dożynki to nic nie da wlewanie specyfików szamańskich tylko remont)

Druga sprawa, to konstrukcja silnika oraz wizja producenta.

 

W Acco jeszcze nie wlewałem żadnego ceramizera. Choć przy następnej zmianie oleju w silniku będzie coś z K2 lub Liqui Moly :). Tak samo w skrzyni biegów będzie zmiana oleju i tam też zaleję, ale coś z LM.


  • 0

#249 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 20:30, 16.02.2019

Ja dołożę swoje 5groszy do tego tematu odnośnie silników benzynowych :D
W Golfie z LPG pierw był lany Doktor Car Spec od K2 potem przy wymianie oleju wlałem Ceratec'a i na obu specyfikach było to samo:
-silnik lepiej (lżej) kręcił, czy lato czy zima "Lepsze smarowanie silnika/cylindrów".
-ogólnie wyciszyła się praca silnik i jak by równiej pracował.
-jak by lepiej się zbierał na BP czy na LPG. Ale to moje adekwatne odczucia...

Zaś w Megane w benzynie bez gazu pierw był lany Ceratec nic się nie zmieniło. Potem wlałem jakiś tani szajz z Tesco (z ciekawości czy da radę) i to samo... czyli bez zmian w pracy silnika.
-jak ciężko kręcił przed wlaniem tak samo kręcił potem.
-może minimalnie lżej pracował i odrobinę równiej niż wcześniej.
-no może i miał moc...
Tu się dalej nie dowiem, bo miałem Meganą wypadek i poszła na żyletki :D

Tak więc podejrzewam dwie opcje:
Pierwsze to stan/kondycja silnika (jak prawie dożynki to nic nie da wlewanie specyfików szamańskich tylko remont)
Druga sprawa, to konstrukcja silnika oraz wizja producenta.

W Acco jeszcze nie wlewałem żadnego ceramizera. Choć przy następnej zmianie oleju w silniku będzie coś z K2 lub Liqui Moly :). Tak samo w skrzyni biegów będzie zmiana oleju i tam też zaleję, ale coś z LM.

A nie mylisz tu przypadkiem ceramizera z motodoktorami?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#250 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 973 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:54, 24.03.2019

ceramizer czy liqui molly, czy może xado lub AR? zastanawiam się czy nie zalać zapobiegawczo;)?
aha p.s. wkoncu czy do gazu można stosować?

Użytkownik mickry edytował ten post 08:56, 27.03.2019

  • 0

#251 MAXIMUS79

MAXIMUS79
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:RZESZÓW
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:K24
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 30.06.2019

Tak ceramizer działa zalałem do 2.4 miałem końcówki rur chromowych odymione . jak zalałem to są już żółte . olej cos bierze ale końcówki czyte. w spalanu nic się nie zmieniło.  do skrzyni tez zalałem , słyszałem cos łożysko ale juz nie słysze. Więc zalałem tez do ufo do silnika i do skrzyni gdzie tez lubia łozyska sie odzywać.


  • 0

#252 JanB

JanB
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:58, 18.08.2019

Za namową sprzedawcy Archoila (z Lublina) kupiłem Xado AMC, aby profilaktycznie zastosować do swojej Accord. To moja pierwsza Honda, a że zawsze dbam o samochody, to i Ona dostanie co najlepsze. Na razie przejechałem z 1000 km i zauważyłem, że zbiera się doskonale (180KM), oleju nie zużywa, raczej podnosi się jego poziom (DPF i wypalanie). Stąd pomysł, aby zalać Xado po wypłukaniu silnika AR2300. Czy macie koledzy jakieś świeże uwagi co do użycia preparatów Xado?


  • 0

#253 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:30, 18.08.2019

Z tego co mi wiadomo, Honda odradza jakichkolwiek płukanek. Lepiej dołożyć do dobrej oliwy, regularna zmiana co 10-15tyś (miasto czy trasa). Bedzie zdrowsza dla silnika, niż jakiekolwiek cud specyfik.

Ale wiadomo jak jest :zoltek:, kupię coś extra dla mojej extra fury. :zakochany:


  • 0

#254 JanB

JanB
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Comfort
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 18.08.2019

Rozumiem, że kolega nie zrozumiał różnicy między płukanką a dodatkiem do oleju silnikowego. Temat jest o ceramizerach, albo rewitalizantach. I o czymś takim myślę pytając userów Forum o Xado. A propos to płukanki stosuję od wielu lat, ostatnio mi przypasiła ta na kilka tysięcy km, czyli Archoil 2300.


  • 0

#255 modlicha

modlicha
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:41, 18.08.2019

Ja zastosowałem Xado EX120 (3 etapowe) z myślą o ochronie silnika (bo nic mu nie dolega i młody stażem jest - 135 tys. ), raczej myślałem o tych przypadkach gdy K20A6 padały przy ostrej jeździe i nad przyczynami tego zjawiska, z których mogło być przegrzanie lub spadek ciśnienia oleju prowadzący do przytarcia tłoka - i żeby przed tym zabezpieczyć.

 

Z rzeczy, które zauważyłem po 2-3 tys. od zastosowania Xado to na pewno efekt mniejszego hamowania silnikiem. Zauważyła to zwłaszcza moja żona, która sporadycznie korzysta z Accorda, ostatnio właśnie jak wsiadła i miała jakąś stresową sytuację to nawet głośno skomentowała, że "to auto w ogóle nie zwalnia jak puszcza gaz, a tak nie było jak jeździła kiedyś" - więc coś jest na rzeczy.

 

Poza tym prowadzę w aplikacji telefonicznej raporty spalania i porównałem sobie właśnie podobne okresy w dwóch poprzednich latach. Rożnica w spalaniu obecnie to -0.2L/km - a więc to raczej w granicach błędu statystycznego.

 

Tyle żadnych efektów np. na głośność pracy nie zauważyłem. (Bardziej spektakularne efekty w głośności pracy miało zalanie np. świeżego Amsoila 0W30 po spracowanym Mobilu - nie wiedziałem wtedy, że ten silnik może tak cicho działać - diagnosta na stacji wsiadł, żeby wjechać na rolki i przekręcił rozrusznik bo nie usłyszał że silnik pracuje  :lol:


Użytkownik modlicha edytował ten post 11:00, 20.08.2019

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, ceramizer, olej, branie oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq