Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jak prawidłowo odczytac ustawienia map - chce zrobic manuala


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:05, 02.03.2010

A więc wracając do tematu postu chciałbym stworzyć manuala jak prawidłowo odczytywać mapy ww Stagu, jak je diagnozować dokładnie, jak z mapy zczytać że mamy za małe lub za duże dysze, lub że ciśnienie kuleje na reduktorze.

mam przykładowe mapy. są one prawdziwe i wiem ze to jest Kupa (już niedługo będzie EG i Magic Jety)

Samochód to Honda CRV z silnikiem 2,0 B20B3 o mocy 128 KM
Instalka to Stag 200-6 reduktor Alaska AT-09 i wtryski Valteki 3 ohm czerwone


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Samo przeczytanie instrukcji staga nie daje za dużo do wiedzy o ustawieniach LPG a co niektórzy mają wiedze i kabel i chciałbym żeby pomogli w stworzeniu takiego czegoś dla innych. Wiele osób ma kabel ale nie ma wystarczającej wiedzy w odczytywaniu map i konfigurowaniu staga.
Dzięki z góry za pomoc i wskazówki
  • 0

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:36, 02.03.2010

A więc tak:
1. W ustawieniach nie jest wybrana opcja "Typ lambdy" wybierz napięciowa,
2. j.w. "Typ wtrysku" wybierz standard,

Mapy trochę jakby rozjechane, piszę "jakby" bo trzeba by sprawdzić jak się pokrywają podczas jazdy. Mapy są cały czas ruchome więc trudno powiedzieć jak ktoś ostatnio jechał na LPG więc może dlatego powstała mała rozbieżność ale to kosmetyka (jeżeli check się nie pojawia). Więc do rzeczy:
Dysze panocku bym delikatnie rozwiercił nie wiem jakie masz aktualnie ale można by o jakieś 0,2 mm na początek dłubnąć.
Dlaczego ?? Już wyjaśniam. Na dole masz podziałkę z czasem wtrysku w [ms] z lewej oznacza małe obciążenie silnika czyli bieg jałowy, im bardziej w prawo tym większe obciążenie na max obciążeniu mnożnik (czyli ta pomarańczowa kreska pozioma) powinna być na wysokości 1 z prawej strony podziałki.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 11:57, 02.03.2010

No w CRV nie pojawia sie check i nigdy nie pokazał sie ale sporo pali bo ponad 13 przy spokojnej jeździe..... Zrobione z 60 tysi jest na LPG.
A wogóle czy z jakichkolwiek fotek da sie zaczytać jaka jest średnica dysz???

Dołączona grafika

tutaj na tej focie dowiedzialem sie ze parownik kuleje ze jest spadek na starcie.

a jak bym chcial zmienic ustawienia parownika tzn ciśnienie robocze z 1,14 na wyższe to co może sie stac.?? może być za bogato i zalewać wtryski??


poniżej zrzut konfa z Hondy Accord 1,8
Dołączona grafika

Dołączona grafika

i teraz pytanie czy recznie można naprostować wykres mapy LPG tak żeby pokrywał się z mapami benzynowymi??
  • 0

#4 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:08, 02.03.2010

później trochę napiszę co i jak.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:18, 02.03.2010

tutaj na tej focie dowiedzialem sie ze parownik kuleje ze jest spadek na starcie.


:olaboga: a co to za twór ?? zobacz na parametry po prawej - tu wszystko chyba sfiksowało, wykresy poniżej jedności, nie ma o czym pisać do wymiany reduktor tak jak się dowiedziałeś.

a jak bym chcial zmienic ustawienia parownika tzn ciśnienie robocze z 1,14 na wyższe to co może sie stac.?? może być za bogato i zalewać wtryski??


Zwiększając ciśnienie, zmniejszasz mnożnik i odwrotnie a do czego jest mnożnik o tym niżej napiszę w odpowiedzi.

i teraz pytanie czy recznie można naprostować wykres mapy LPG tak żeby pokrywał się z mapami benzynowymi??


Tak, korygując wartość (położenie) mnożnika (pomarańczowej kreski), regulujesz podnosząc lub opuszczając "żółte kropki" w zależności czy mapa LPG nad czy pod PB. Jeżeli LPG jest nad PB to za bogato i dajesz mnożnik w dół, jeżeli pod PB do za ubogo i dajesz w górę ot i tyle w skrócie ;-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:48, 02.03.2010

Wiem,że tego jest dużo i Siwy już ten link wkleił,ale warto poczytać:
http://www.ac.com.pl...instrukcja_.pdf
  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:19, 02.03.2010

Glinuś ja to czytałem ale nie dowiesz się wszystkiego z oficjalnego dokumentu aplikacji. tak jest zawsze i wszędzie.... Instalatorzy mają doświadczenie i wiedzą co do czego jest i jak być powinno... Oto chodzi że Siwy i Pablo wiedzą co i jak i tyle... Ale fakt instrukcje trzeba miec jak cos pod ręką :mrgreen:
  • 0

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:20, 02.03.2010

Aby cokolwiek zorientować się o co chodzi w Stag'u to instrukcję początkujący musi przeczytać min. kilka razy 8-)
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:41, 02.03.2010

Jak na obrazku mimo ciśnienia ustawionego na 1.28bara i mnożnika powyżej 1.3, przy dłuższych czasach wtrysków mapa LPG opada w dół. Można by rozwiercić dysze, ale reduktor nie wyrobi ciśnieniowo, a wtryskiwacze nie będą w stanie stabilnie pracować w zakresie obrotów jałowych (falowanie albo gaśnięcie na dojazdach na luzie).

(juz niedlugo będzie EG i Magic Jety)


W żadnym wypadku!. EG jest wycofany z produkcji, a magicjet to krótkotrwała inwestycja (parametry dobre, ale żywotność słaba). Do tego auta będzie bardzo dobry zestaw: reduktor Zavoli Zeta, wtryskiwacze Matrix HD344. Ciśnienie 1.2bara, średnica dysz 2.5mm (ew. powiększyć do 2.6, ale to maksimum dla HD344).

Prawidłowe dobranie rozmiaru dysz i ciśnienia skutkuje tym, że w maksymalnym czasie wtrysku mnożnik będzie równy jeden, a dla biegu jałowego wtryskiwacze będą pracowały w zakresie minimalnych czasów otwarcia/zamknięcia (np. minimalny czas wtrysku wtryskiwacza to 3ms, a czas wtrysku LPG na biegu jałowym to 4ms).

Jeżeli mnożnik zaczyna przekraczać 1.5, to już sygnał ostrzegawczy, że coś nie halo z doborem komponentów lub ustawieniami. Reduktory mają optymalne ciśnienie przy którym pracują najlepiej. Np. dla Zavoli 1.10-1.20, Scorpion 1.0-1.1. Wtryskiwacze mają maksymalne ciśnienie przy którym jako taką trzymają parametry (wyższe ciśnienie, to większa trudność dla wtryskiwacza w otwieraniu i zamykaniu).

Reduktor pracujący przy ciśnieniu 1.0-1.1 może mieć chwilowy spadek ciśnienia do 0.8bara. Jak się odbuduje to nie ma problemu, jest to akceptowalne. Jeżeli jednak ciśnienie "pod butem" spada do 0.6-0.7bara, to zaczyna działać korekcja, czyli wydłużanie czasu wtrysku. Co z tego jeżeli wtryskiwacze ciągle otwarte w takiej sytuacji i już nie ma co wydłużać? Jedziemy na ubogo i poza tym możemy spalić wtryskiwacze. Prawidłowy dobór komponentów gwarantuje nam zapas na ew. korekcje sterownika.

Najważniejsza sprawa. Ustawiając mnożnik sprawdzamy co się dzieje z czasem wtrysku benzyny. Czas wtrysku LPG nas nie interesuje! Warunek: odpowiedni dobór komponentów. Jadąc z takim samym obciążeniem silnika sprawdzamy czas wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie i czas wtrysku benzyny podczas pracy na LPG (tak wiem ciężko załapać). Pstrykamy przełącznikiem i patrzymy:
-czas wtrysku nie zmienia się - mnożnik dobry
-czas wtrysku benzyny wydłuża się - podnosimy mnożnik (za ubogo)
-czas wtrysku benzyny skraca się - opuszczamy mnożnik (za bogato)

Czas wtrysku LPG nas nie interesuje w tym momencie! Warunki:
-odpowiedni dobór komponentów (tak wiem zanudzam)
-przy maksymalnym czasie wtrysku mnożnik równy jeden.


Samo przeczytanie instrukcji staga nie daje za dużo do wiedzy o ustawieniach LPG a co niektórzy


I tu się mylisz kolego moim zdaniem. Uważam, że byle pan Mietek z ulicy by poradził sobie z ustawieniem, włączając w to dobór rozmiaru dysz.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:52, 02.03.2010

Na stronie 8 instrukcji STAG'a jest orientacyjny dobór dyszy wtryskiwaczy dla reduktora gdzie ciśnienie robocze jest 1 bar. a jak się ustawi większe ciśnienie to dysze już powinny być inne. jest na to jakiś wzór do przeliczenia i zastosowania??

Dodam jeszcze około piątku mapy z mojej Hondy Accord i Hondy Civic 1,6 iLS 115 KM (KME Silver+Stag4+Magic Jet) dla porównania i opisania
  • 0

#11 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:11, 02.03.2010

W żadnym wypadku!. EG jest wycofany z produkcji

A jak u "cioci na strychu" odnajdzie taki reduktor to dlaczego nie.Fakt dopiero mój drugi EG200 (i to jeszcze po sprawdzeniu w innym aucie) był dobry i jeżeli taki trafi to polecam zakładać.Ciśnieniowo jest super.
Dodam,że korekcja ustawień dla Staga 300 Plus na mapie 3D to jest to :ok
  • 0

#12 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 18:43, 02.03.2010

Andrzej ten reduktor można polecić komuś jak jest obeznany w temacie EG. Jeżeli można mieć go za przysłowiową flaszkę to czemu nie. Moim zdaniem bezpiecznym i rozsądnym wyborem będzie Zavoli Zeta do 150KM i AC R01 do 180KM. 180-250KM Landi Renzo IG1 MAGG.

Na stronie 8 instrukcji STAG'a jest orientacyjny dobór dyszy wtryskiwaczy dla reduktora gdzie ciśnienie robocze jest 1 bar. a jak się ustawi większe ciśnienie to dysze już powinny być inne. jest na to jakiś wzór do przeliczenia i zastosowania??


Takie tabelki to tylko wyjście do dalszych regulacji. Rozchodzi się o to, że w teorii przy 1 bar należy dać taką a taką średnicę aby obsłużyć pewną moc, a raczej przedział mocy. Zawsze lepiej zacząć od mniejszych dysz i dochodzić do takiego stanu kiedy przy ciśnieniu 1.0-1.1 bara mnożnik przy maks czasach wtrysku wyniesie jeden (po autokalibracji). To jest pewne ułatwienie, daje bazę do dalszych regulacji. Jeżeli dużo nie trzeba korygować, regulujemy ciśnieniem. Jeżeli dysze są o wiele za małe, rozwiercamy je. Warunek jest taki, że reduktor i wtryskiwacze obsłużą daną moc, przy zadanym ciśnieniu.


AUTOKALIBRACJA ≠ USTAWIANIE MNOŻNIKA
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#13 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 20:36, 03.03.2010

Powiem teraz że zaczynam to rozumieć ale dopóki nie pobawię się stagiem i sam nie spróbuje ustawić kompa to nie będę dokładnie wiedział co i jak.
wiadome jest że jeszcze trzeba znać ciśnienia dedykowane dla parowników ale to z czasem da się poznać.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq