XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Jak prawidłowo odczytac ustawienia map - chce zrobic manuala
#1
Napisano 09:05, 02.03.2010
mam przykładowe mapy. są one prawdziwe i wiem ze to jest Kupa (już niedługo będzie EG i Magic Jety)
Samochód to Honda CRV z silnikiem 2,0 B20B3 o mocy 128 KM
Instalka to Stag 200-6 reduktor Alaska AT-09 i wtryski Valteki 3 ohm czerwone
Samo przeczytanie instrukcji staga nie daje za dużo do wiedzy o ustawieniach LPG a co niektórzy mają wiedze i kabel i chciałbym żeby pomogli w stworzeniu takiego czegoś dla innych. Wiele osób ma kabel ale nie ma wystarczającej wiedzy w odczytywaniu map i konfigurowaniu staga.
Dzięki z góry za pomoc i wskazówki
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#2
Napisano 10:36, 02.03.2010
1. W ustawieniach nie jest wybrana opcja "Typ lambdy" wybierz napięciowa,
2. j.w. "Typ wtrysku" wybierz standard,
Mapy trochę jakby rozjechane, piszę "jakby" bo trzeba by sprawdzić jak się pokrywają podczas jazdy. Mapy są cały czas ruchome więc trudno powiedzieć jak ktoś ostatnio jechał na LPG więc może dlatego powstała mała rozbieżność ale to kosmetyka (jeżeli check się nie pojawia). Więc do rzeczy:
Dysze panocku bym delikatnie rozwiercił nie wiem jakie masz aktualnie ale można by o jakieś 0,2 mm na początek dłubnąć.
Dlaczego Już wyjaśniam. Na dole masz podziałkę z czasem wtrysku w [ms] z lewej oznacza małe obciążenie silnika czyli bieg jałowy, im bardziej w prawo tym większe obciążenie na max obciążeniu mnożnik (czyli ta pomarańczowa kreska pozioma) powinna być na wysokości 1 z prawej strony podziałki.
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#3
Napisano 11:57, 02.03.2010
A wogóle czy z jakichkolwiek fotek da sie zaczytać jaka jest średnica dysz?
tutaj na tej focie dowiedzialem sie ze parownik kuleje ze jest spadek na starcie.
a jak bym chcial zmienic ustawienia parownika tzn ciśnienie robocze z 1,14 na wyższe to co może sie stac. może być za bogato i zalewać wtryski??
poniżej zrzut konfa z Hondy Accord 1,8
i teraz pytanie czy recznie można naprostować wykres mapy LPG tak żeby pokrywał się z mapami benzynowymi??
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#4
Napisano 12:08, 02.03.2010
Do zobaczenia na trasie.
#5
Napisano 12:18, 02.03.2010
tutaj na tej focie dowiedzialem sie ze parownik kuleje ze jest spadek na starcie.
a co to za twór zobacz na parametry po prawej - tu wszystko chyba sfiksowało, wykresy poniżej jedności, nie ma o czym pisać do wymiany reduktor tak jak się dowiedziałeś.
a jak bym chcial zmienic ustawienia parownika tzn ciśnienie robocze z 1,14 na wyższe to co może sie stac. może być za bogato i zalewać wtryski??
Zwiększając ciśnienie, zmniejszasz mnożnik i odwrotnie a do czego jest mnożnik o tym niżej napiszę w odpowiedzi.
i teraz pytanie czy recznie można naprostować wykres mapy LPG tak żeby pokrywał się z mapami benzynowymi??
Tak, korygując wartość (położenie) mnożnika (pomarańczowej kreski), regulujesz podnosząc lub opuszczając "żółte kropki" w zależności czy mapa LPG nad czy pod PB. Jeżeli LPG jest nad PB to za bogato i dajesz mnożnik w dół, jeżeli pod PB do za ubogo i dajesz w górę ot i tyle w skrócie
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#6
Napisano 12:48, 02.03.2010
http://www.ac.com.pl...instrukcja_.pdf
#7
Napisano 15:19, 02.03.2010
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#8
Napisano 15:20, 02.03.2010
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#9
Napisano 15:41, 02.03.2010
(juz niedlugo będzie EG i Magic Jety)
W żadnym wypadku!. EG jest wycofany z produkcji, a magicjet to krótkotrwała inwestycja (parametry dobre, ale żywotność słaba). Do tego auta będzie bardzo dobry zestaw: reduktor Zavoli Zeta, wtryskiwacze Matrix HD344. Ciśnienie 1.2bara, średnica dysz 2.5mm (ew. powiększyć do 2.6, ale to maksimum dla HD344).
Prawidłowe dobranie rozmiaru dysz i ciśnienia skutkuje tym, że w maksymalnym czasie wtrysku mnożnik będzie równy jeden, a dla biegu jałowego wtryskiwacze będą pracowały w zakresie minimalnych czasów otwarcia/zamknięcia (np. minimalny czas wtrysku wtryskiwacza to 3ms, a czas wtrysku LPG na biegu jałowym to 4ms).
Jeżeli mnożnik zaczyna przekraczać 1.5, to już sygnał ostrzegawczy, że coś nie halo z doborem komponentów lub ustawieniami. Reduktory mają optymalne ciśnienie przy którym pracują najlepiej. Np. dla Zavoli 1.10-1.20, Scorpion 1.0-1.1. Wtryskiwacze mają maksymalne ciśnienie przy którym jako taką trzymają parametry (wyższe ciśnienie, to większa trudność dla wtryskiwacza w otwieraniu i zamykaniu).
Reduktor pracujący przy ciśnieniu 1.0-1.1 może mieć chwilowy spadek ciśnienia do 0.8bara. Jak się odbuduje to nie ma problemu, jest to akceptowalne. Jeżeli jednak ciśnienie "pod butem" spada do 0.6-0.7bara, to zaczyna działać korekcja, czyli wydłużanie czasu wtrysku. Co z tego jeżeli wtryskiwacze ciągle otwarte w takiej sytuacji i już nie ma co wydłużać? Jedziemy na ubogo i poza tym możemy spalić wtryskiwacze. Prawidłowy dobór komponentów gwarantuje nam zapas na ew. korekcje sterownika.
Najważniejsza sprawa. Ustawiając mnożnik sprawdzamy co się dzieje z czasem wtrysku benzyny. Czas wtrysku LPG nas nie interesuje! Warunek: odpowiedni dobór komponentów. Jadąc z takim samym obciążeniem silnika sprawdzamy czas wtrysku benzyny podczas pracy na benzynie i czas wtrysku benzyny podczas pracy na LPG (tak wiem ciężko załapać). Pstrykamy przełącznikiem i patrzymy:
-czas wtrysku nie zmienia się - mnożnik dobry
-czas wtrysku benzyny wydłuża się - podnosimy mnożnik (za ubogo)
-czas wtrysku benzyny skraca się - opuszczamy mnożnik (za bogato)
Czas wtrysku LPG nas nie interesuje w tym momencie! Warunki:
-odpowiedni dobór komponentów (tak wiem zanudzam)
-przy maksymalnym czasie wtrysku mnożnik równy jeden.
Samo przeczytanie instrukcji staga nie daje za dużo do wiedzy o ustawieniach LPG a co niektórzy
I tu się mylisz kolego moim zdaniem. Uważam, że byle pan Mietek z ulicy by poradził sobie z ustawieniem, włączając w to dobór rozmiaru dysz.
Do zobaczenia na trasie.
#10
Napisano 15:52, 02.03.2010
Dodam jeszcze około piątku mapy z mojej Hondy Accord i Hondy Civic 1,6 iLS 115 KM (KME Silver+Stag4+Magic Jet) dla porównania i opisania
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
#11
Napisano 16:11, 02.03.2010
A jak u "cioci na strychu" odnajdzie taki reduktor to dlaczego nie.Fakt dopiero mój drugi EG200 (i to jeszcze po sprawdzeniu w innym aucie) był dobry i jeżeli taki trafi to polecam zakładać.Ciśnieniowo jest super.W żadnym wypadku!. EG jest wycofany z produkcji
Dodam,że korekcja ustawień dla Staga 300 Plus na mapie 3D to jest to
#12
Napisano 18:43, 02.03.2010
Na stronie 8 instrukcji STAG'a jest orientacyjny dobór dyszy wtryskiwaczy dla reduktora gdzie ciśnienie robocze jest 1 bar. a jak się ustawi większe ciśnienie to dysze już powinny być inne. jest na to jakiś wzór do przeliczenia i zastosowania??
Takie tabelki to tylko wyjście do dalszych regulacji. Rozchodzi się o to, że w teorii przy 1 bar należy dać taką a taką średnicę aby obsłużyć pewną moc, a raczej przedział mocy. Zawsze lepiej zacząć od mniejszych dysz i dochodzić do takiego stanu kiedy przy ciśnieniu 1.0-1.1 bara mnożnik przy maks czasach wtrysku wyniesie jeden (po autokalibracji). To jest pewne ułatwienie, daje bazę do dalszych regulacji. Jeżeli dużo nie trzeba korygować, regulujemy ciśnieniem. Jeżeli dysze są o wiele za małe, rozwiercamy je. Warunek jest taki, że reduktor i wtryskiwacze obsłużą daną moc, przy zadanym ciśnieniu.
AUTOKALIBRACJA ≠ USTAWIANIE MNOŻNIKA
Do zobaczenia na trasie.
#13
Napisano 20:36, 03.03.2010
wiadome jest że jeszcze trzeba znać ciśnienia dedykowane dla parowników ale to z czasem da się poznać.
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych