Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Diagnoza układu sprzęgła

VI visprzeglo

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:20, 14.07.2016

Wiem, że przez forum to można sobie wróżyć, ale może ktoś z Was miał podobne objawy i podzieli się spostrzeżeniami. Objawy są takie:

 

- przy wciśniętym sprzęgle, niezależnie od biegu, czuję wibracje powyżej 2000 obrotów na pedale, nawet nie tyle wibracje co "chrobotanie". Powyżej 5 tys jest już nieciekawie.

- przy zmianie biegu z 1 na 2  na niskich obrotach (i tylko wtedy) od niedawna słyszę "uderzenie" tak jakby nie wysprzęglało do końca

- podczas jazdy ze stałą prędkością/obrotami słychać ciągłe terkotanie (docisk?)

- telepie silnikiem przy niskich obrotach na 2 biegu najbardziej i trochę też na 3 (tłumiki drgań skrętnych na tarczy?)

- powolne puszczanie sprzęgła objawia się również wibracjami na niskich obrotach (ciężko jest ruszyć powoli i bez gazu), brak precyzji

- dodawanie/odejmowanie gazu na niskich obrotach daje wrażenie luzu i opóźnienia w reakcji układu napędowego, są lekkie "kangury"

 

Pewnie sprzęgło będzie do wymiany, ale czy to wystarczy, czy może coś jeszcze się kończy? Wysprzęglik? Pompa?

 

 


  • 0

#2 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:27, 15.07.2016

Jaki przebieg, jakie sprzęgło?


  • 0

#3 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:55, 15.07.2016

Wiem, że przez forum to można sobie wróżyć, ale może ktoś z Was miał podobne objawy i podzieli się spostrzeżeniami. Objawy są takie:

 

- przy wciśniętym sprzęgle, niezależnie od biegu, czuję wibracje powyżej 2000 obrotów na pedale, nawet nie tyle wibracje co "chrobotanie". Powyżej 5 tys jest już nieciekawie.

- przy zmianie biegu z 1 na 2  na niskich obrotach (i tylko wtedy) od niedawna słyszę "uderzenie" tak jakby nie wysprzęglało do końca

- podczas jazdy ze stałą prędkością/obrotami słychać ciągłe terkotanie (docisk?)

- telepie silnikiem przy niskich obrotach na 2 biegu najbardziej i trochę też na 3 (tłumiki drgań skrętnych na tarczy?)

- powolne puszczanie sprzęgła objawia się również wibracjami na niskich obrotach (ciężko jest ruszyć powoli i bez gazu), brak precyzji

- dodawanie/odejmowanie gazu na niskich obrotach daje wrażenie luzu i opóźnienia w reakcji układu napędowego, są lekkie "kangury"

 

Pewnie sprzęgło będzie do wymiany, ale czy to wystarczy, czy może coś jeszcze się kończy? Wysprzęglik? Pompa?

1. Wygląda na łożyski

2. Może przegub/podpora jeśli jest jakiś przy tym zgrzyt to może pompa sprzęgła ciekinie i nie daję ciśnienia dobrego

3. Terkotanie docisk albo coś z przegubami

4. Znowu przeguby wew. 

5. Tłumiki drgań

6. Luzy na przegubach wewnętrznych i podporze 

 

To jest oczywiście moje zdanie ale może naprowadzi cię na trop

 

Robiłeś już coś z układem napędowym??

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:01, 15.07.2016

ewidentnie całe sprzęgło do wymiany

drgania i skanania to tłumiki drgań powyrabiane na tarczy sprzęgła

ogólnie to wg mnie już chyba wszystko na śmietnik - tarcza, docisk, łożysko oporowe

do sprawdzenia wysprzęglik 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:13, 16.07.2016

Aktualnie mam dwie całe półośki na półce, bo się okazało, że przeguby są wszystkie OK.

 

ogólnie to wg mnie już chyba wszystko na śmietnik - tarcza, docisk, łożysko oporowe

No tak mi się też wydaje, po prostu padło równo całe sprzęgło :)


  • 0

#6 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:47, 16.07.2016

Aktualnie mam dwie całe półośki na półce, bo się okazało, że przeguby są wszystkie OK.

No tak mi się też wydaje, po prostu padło równo całe sprzęgło :)

dziwisz się :D 270 tysiecy :P


  • 0

#7 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 16.07.2016

Aktualnie mam dwie całe półośki na półce, bo się okazało, że przeguby są wszystkie OK.

No tak mi się też wydaje, po prostu padło równo całe sprzęgło :)

 

po wymianie sprzęgła jest teraz ok? brak usterek o których mowa w temacie? bo u mnie też już chyba sprzęgło jest zużyte, bo bierze już tylko z góry i jadąc ze stałą prędkością w okolicy 3,4tyś obrotów też słyszę te terkotanie.


Użytkownik mielewel edytował ten post 12:34, 16.07.2016

  • 0

#8 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:46, 16.07.2016

Dopiero będę zamawiał sprzęgło (prawdopodobnie u Wolka), tak więc jeszcze nie mogę się wypowiedzieć czy pomogło.

U mnie teraz sprzęgło bierze "losowo". Czasem od dołu, czasem od połowy. Czasem ślizga a czasem nie :)


  • 0

#9 mielewel

mielewel
  • Forumowicz
  • 144 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 16.07.2016

Dopiero będę zamawiał sprzęgło (prawdopodobnie u Wolka), tak więc jeszcze nie mogę się wypowiedzieć czy pomogło.

U mnie teraz sprzęgło bierze "losowo". Czasem od dołu, czasem od połowy. Czasem ślizga a czasem nie :)

 

mnie najbardziej wkurza te terkotanie i się właśnie zastanawiam czy to odgłosy sprzęgła czy coś innego, a może któreś łożysko tak terkocze, koniecznie daj znać czy usterki znikły jak wymienisz u siebie.


Użytkownik mielewel edytował ten post 14:14, 16.07.2016

  • 0

#10 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:07, 16.07.2016

Dopiero będę zamawiał sprzęgło (prawdopodobnie u Wolka), tak więc jeszcze nie mogę się wypowiedzieć czy pomogło.

U mnie teraz sprzęgło bierze "losowo". Czasem od dołu, czasem od połowy. Czasem ślizga a czasem nie :)

To u mnie zawsze w tym samym miejscu, sam się przymierzam do wymiany sprzęgła, ale jeszcze czekam bo biegi gładko wchodzą.


  • 0

#11 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:16, 16.07.2016

Najgorsze są te tłumiki drgań. Przez nie auto się wytrzepało i poleciała reszta sprzęgła. Nie wspominając o tym, ile się naszukałem przyczyn tego telepania podczas jazdy.


  • 0

#12 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:12, 16.07.2016

U mnie to samo, sprzęgło ma 200 tys km, bierze tak w 1/3, chodzi baaardzo ciężko w porównaniu do Accorda Setha, no ale jak człowiek się przyzwyczai to nie stanowi to wielkiego problemu. Tylko te poszarpywanie w trakcie hamowania silnikiem przy dojeżdżaniu do świateł, mało komfortowe zjawisko...

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#13 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:06, 23.07.2016

Czy wysprzęglik na zgaszonym silniku ma wolno odbijać? Jak go wciskam, to strasznie długo dochodzi do pozycji wyjściowej. W sumie podczas jazdy też nie wiem czy to uślizg na tarczy czy właśnie wysprzęglik się ociąga. Chyba go profilaktycznie wymienię.


Użytkownik kslavek edytował ten post 21:06, 23.07.2016

  • 0

#14 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:15, 24.07.2016

prawda taka ze jak wam nie przeszkadza te terkotanie i te lekkie poszarpywanie to jak bedziecie normalnie jeździć to zrobicie na nim spokojnie jeszcze 80-100 tysiecy ;) Bo dopóki biegi gładko wchodzą to tarcza itd  jeszcze jest w miarę dobrym stanie


  • 0

#15 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:08, 24.07.2016

Czy wysprzęglik na zgaszonym silniku ma wolno odbijać? Jak go wciskam, to strasznie długo dochodzi do pozycji wyjściowej. W sumie podczas jazdy też nie wiem czy to uślizg na tarczy czy właśnie wysprzęglik się ociąga. Chyba go profilaktycznie wymienię.


Wyciagaj go i rozbieraj i wymyj i zloz od nowa bedzie dzialal jak nowka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, visprzeglo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq