Skocz do zawartości


Zdjęcie

Modyfikacja lamp VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#76 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2283 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 45
Super

Napisano 10:21, 28.12.2016

Ja lampę sklejałem klejem firmy forch. kolor czarny.
http://allegro.pl/ni...5828315194.html

Nic nie paruje, trzyma elegancko. Lampę skleiłem wieczorem, związałem ją tasmą klejącą i w południe kolejnego dnia montowałem do samochodu.

No i teraz nic więcej tego nie ruszysz. Po to używa się kleju butylowego lub innych termoplastycznych aby po rozgrzaniu można było to ponownie rozkleic a klej do szyb niestety nie zrobi się elastyczny

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

#77 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:01, 28.12.2016

Ruszy, wystarczy podgrzać i rozchodzi się lampa :) Znaczy nie wiem czy akurat to ten konkretnie był, ale wiem ze był koloru czarnego, firmy forch, lepił się mocno i po nagrzaniu się da przemieszczać sklejone przedmioty :) Wiec to chyba nie ten :P



#78 NEO NFS

NEO NFS
  • Klubowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:50, 10.01.2017

Powiedzmy że w miarę ruszysz o ile zostawiłeś resztki starego kleju butylowego i zastosowałeś klej poliwenglanowy do szyb jako uzupełnienie szczelności. Jeśli usunięty klej do żywca to owszem da radę rozdzielić elementy ale po bardzo długim wygrzewaniu w temp. ok.90*C, aż PP z którego jest wykonane pudło wydzieli dostateczn ilość silikonu/tłuszczu powierzchniowego. Ale istnieje wtedy ryzyko że się odkształci pudło.
(Robiłem ten manewr w Nismo, tam reflektory są klejone na sztywno poliwenglanowym klejem)
Pzd.

#79 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 11.01.2017

http://allegro.pl/fo...5665445799.html tym zostało sklejone, pomyliłem etykiety. Jest elastyczny, jak jest dodatnia temp. to mogłem to skubać palcami co zostało nadmiar kleju. Teraz na mrozie nie sprawdzałem :P



#80 NEO NFS

NEO NFS
  • Klubowicz
  • 189 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 11.01.2017

Powiem Ci że niestety jest nie wiele lepszy od kleju do szyb. Różni się większą plastycznością(kruchością) od poliwenglanowego, ale jest twardą masą nie poddającą się uplastycznieniu po podgrzaniu!! Obyś nie musiał rozklejać ponownie(#78)
Tu masz jego specyfikacje-
https://www.forch.pl...e8-20f6356d9bf1

Dlatego najlepsza jest masa butylowa w rolce. Jest też w kartuszu n.p.


http://goliat.com.pl...0ml,3,5264,4116

Oczywiście pomijając jeszce kwestjie ceny i jakości danych mas butylowych :-D

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 11:47, 11.01.2017


#81 marekb1988

marekb1988
  • Forumowicz
  • 161 postów
  • Skąd:Świdnik
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:191
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:46, 11.01.2017

Na razie nie musze nić rozklejac, nic nie paruje jest super :) 



#82 Ulababu

Ulababu
  • Klubowicz
  • 383 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:47, 11.01.2017

Ja owego czasu użyłem takiego specyfiku i było ok. Miał takie same właściwości co oryginalna masa klejąca 98bc91795929cb1eef6e2992b63b9462.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#83 Zaldier

Zaldier
  • Klubowicz
  • 412 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 14:58, 11.01.2017

Kleju butylowego w taśmie najczęściej używają w firmach zajmujących się retrofitem lamp, czy ich odrestaurowaniem dlatego takiego użyłem i u mnie spełnia swoją rolę.



#84 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 449 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:47, 24.01.2017

Skorzystam z tematu, bo troszkę zdziwiły mnie odpowietrzniki w moich lampach.

Mam na stole lampy, xenon, polift. Chciałem zająć się szkłem, ale patrzę, że z tyłu jedna lampa ma odpowietrznik do góry, druga na dole. Ta co ma do góry, dół ma zaślepiony, nastomiast druga odwrotnie.

To tak ma być? I dlaczego w taki dziwny sposób?

 

Dodam, że jedna lampa parowała mi bardziej, więc zastanawiam się, czy to nie przez odpowietrzniki.

 

Gdybym zamontował nowe odpowietrzniki, warto przewiercić te dwa pozostałe otwory i mieć po 2 na lampę?

 

Jak to u Was wygląda?



#85 niachu

niachu
  • Klubowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:29, 26.01.2017

Przedliftowy xenon też tak ma, jedna lampa ma odpowietrznik przy soczewce a druga gdzieś obok odbłyśnika świateł długich. W obu lampach jest chyba po 1 odpowietrzeniu, pozostałe otwory nie są przewiercone. Ja bym tego nie ruszał. Co do parowania to jeśli lampę masz nie rozklejaną to możesz na stole uszczelnić otwór nad przetwornicą którym idą kable do palnika, bo ta fabryczna pianka nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, sprawdzić gumę, która osłania wtyczkę świateł drogowych czy przypadkiem nie siedzi luźno oraz wymienić woreczki pochłaniające wilgoć.



#86 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 449 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:16, 26.01.2017

Nie mam żadnych woreczków. Skąd takie coś pobrać?

#87 mafia35

mafia35
  • Klubowicz
  • 346 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:39, 26.01.2017

Odezwij się do kolegi Scorpion

#88 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 449 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:23, 27.01.2017

Dzięki.

Jeszcze pytanie troszke z innej beczki, po płukaniu lamp zostały mi "zacieki" i takie lekkie zaschnięte krople, podejżewam, że od twardej wody, mimo, że na koniec trzy razy płukałem wodą demineralizowaną.

 

Czy woda z płynem do szyb i octem może w tym przypadku pomóc? Jakiś odkamieniacz, sól do zmywarek?

 

Ręce opadły ;(

 

PS: Pytanie do osób, które trzymały już goły odbłyśnik w rękach, ten chrom jest bardzo delikatny, tj schodzi lub rysuje się od dotknięcia? Czy można go czyścić pędzelkiem do makijażu, lub czymś wybitnie miekkim?


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 09:47, 27.01.2017


#89 niachu

niachu
  • Klubowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:23, 27.01.2017

Umycie tych zacieków nie będzie takie proste, dziwne, że woda demineralizowana tego nie zmyła. Chromowany odbłyśnik jest delikatny ale nie aż tak, żeby schodził z niego chrom, powłoka jednak jest miękka tak więc nieodpowiednia tkanina lub zbyt twardy pędzel może narobić mikrorysek. Nie wiem czy uda Ci się wyczyścić ten chrom bez rozklejania lampy (tam jest na prawdę mało miejsca żeby wsadzić rękę).

#90 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 449 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:48, 27.01.2017

Nie, no o mechanicznym czyszczeniu to już myślałem pod kątem rozklejania lamp, inaczej tego nie obejdę. Kwestia tego, czy w bawelnianych rekawiczkach można to dotykać.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq