Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpanie na zimnym

VII szarpanie

Najlepsza odpowiedź demos900 , 18:50, 03.10.2021

Problem z czasem zaczął się pogłębiać i dochodziły nowe objawy jak poszarpywanie już na ciepłym silniku przy zmianie biegów, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Problem z płynną jazdą na 1 i 2 biegu (kangury itp).

 

Po 6 latach i przejechanych 60tys km zaczeły wyskakiwać check enginy i samochód wchodził w tryb awaryjny. Nawet nie sprawdzałem kodów błędów tylko od razu przyjąłem, że kończy się czujnik pozycji pedału gazu.

 

Wyczyściłem tak jak jest to opisane na forum i wszystkie szarpania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku znikneły. Samochód przestał być nerwowy, można płynnie jeździć na każdym biegu. Zrobiłem to jakieś 3 tygodnie temu i do tej pory jest dobrze więc myślę, że w moim wypadku był to akurat ten czujnik

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#16 palermo444

palermo444
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:42, 13.12.2017

czy cewka nie przerywała by cały czas a nie tylko na zimnym silniku ? 


  • 0

#17 Ajlar

Ajlar
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:108
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:C
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 27.01.2018

No u mnie uszkodzona cewka zaplonowa objawiala sie wahaniami obrotow - raz spadaly do zera nawet i silnik gasl, a raz sobie do 2k lecialy (oczywiscie bez dodawania gazu, na luzie). Auto bylo u 3 mechanikow - kazdy mowil co innego, diagnozy nie wystawili. W koncu jeden polecil znajomego elektryka - ten dokladnie sprawdzil i co? Cewka do wymiany. Zaproponowal cewke SKV - ponoc robiona w tej samej fabryce i na tej samej tasmie co DELPHI - a tansza 3krotnie - spojrzcie: http://www.esen.pl/ Auto jezdzi juz hmm 3-4 miesiace - jest ok.


  • 0

#18 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:52, 27.01.2018

No u mnie uszkodzona cewka zaplonowa objawiala sie wahaniami obrotow - raz spadaly do zera nawet i silnik gasl, a raz sobie do 2k lecialy (oczywiscie bez dodawania gazu, na luzie). Auto bylo u 3 mechanikow - kazdy mowil co innego, diagnozy nie wystawili. W koncu jeden polecil znajomego elektryka - ten dokladnie sprawdzil i co? Cewka do wymiany. Zaproponowal cewke SKV - ponoc robiona w tej samej fabryce i na tej samej tasmie co DELPHI - a tansza 3krotnie - spojrzcie: http://www.esen.pl/ Auto jezdzi juz hmm 3-4 miesiace - jest ok.


Ciekawa alternatywa w przypadku cewki, jeśli miałbym ją kupić.
O ile dolne sworznie zawieszenia wybrałbym raczej tylko oryginalne, to z zamiennikiem takiej cewki bym zaryzykował:)
  • 0

#19 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:22, 17.12.2019

Odświeżę temat. Mam to i ja :/ tj. poszarpywanie przy lekkim przyspieszaniu tak 1500-2500 obr. Wrażenie jakby telapało budą. Ja gwałtowniej przyspieszę w tym zakresie obrotów to nie odczuwamy tego telepania. Telapie przy przyspieszania i puszczaniu gazu też. Jak wysprzęgle to telepania raczej nie ma. Wyważanie kół raczej odrzucam choć nie sprawdzałem.
  • 0

#20 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:29, 28.12.2019

Czytając wątek nie ma jednoznacznej odpowiedzi czemu szarpie
U mnie tez sie to pojawiło takze cewki lecą do sprawdzenia
  • 0

#21 JerzykTor

JerzykTor
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Toruń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:E
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:34, 28.12.2019

Też się zastanawiam nad podmiana cewek. Na razie szukam dawcę :). Podjadę też po nowym roku mimio wszystko na sprawdzenie wyważenia kół.
  • 0

#22 kazik2_h9w3

kazik2_h9w3
  • Klubowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:19, 28.12.2019

Ja napisałem do znajomego czy nie ma choć sztuki by sprawdzić
Ale u mnie tak stalo sie raz na zimnym silniku a później juz bylo ok
Tu wyważenie bym odrzucił
  • 0

#23 demos900

demos900
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:50, 03.10.2021   Najlepsza odpowiedź

Problem z czasem zaczął się pogłębiać i dochodziły nowe objawy jak poszarpywanie już na ciepłym silniku przy zmianie biegów, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Problem z płynną jazdą na 1 i 2 biegu (kangury itp).

 

Po 6 latach i przejechanych 60tys km zaczeły wyskakiwać check enginy i samochód wchodził w tryb awaryjny. Nawet nie sprawdzałem kodów błędów tylko od razu przyjąłem, że kończy się czujnik pozycji pedału gazu.

 

Wyczyściłem tak jak jest to opisane na forum i wszystkie szarpania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku znikneły. Samochód przestał być nerwowy, można płynnie jeździć na każdym biegu. Zrobiłem to jakieś 3 tygodnie temu i do tej pory jest dobrze więc myślę, że w moim wypadku był to akurat ten czujnik


Użytkownik demos900 edytował ten post 18:53, 03.10.2021

  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq