Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Szarpanie na zimnym

VII szarpanie

Najlepsza odpowiedź demos900 , 18:50, 03.10.2021

Problem z czasem zaczął się pogłębiać i dochodziły nowe objawy jak poszarpywanie już na ciepłym silniku przy zmianie biegów, przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Problem z płynną jazdą na 1 i 2 biegu (kangury itp).

 

Po 6 latach i przejechanych 60tys km zaczeły wyskakiwać check enginy i samochód wchodził w tryb awaryjny. Nawet nie sprawdzałem kodów błędów tylko od razu przyjąłem, że kończy się czujnik pozycji pedału gazu.

 

Wyczyściłem tak jak jest to opisane na forum i wszystkie szarpania zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku znikneły. Samochód przestał być nerwowy, można płynnie jeździć na każdym biegu. Zrobiłem to jakieś 3 tygodnie temu i do tej pory jest dobrze więc myślę, że w moim wypadku był to akurat ten czujnik

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 demos900

demos900
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:36, 12.07.2016

Witam,

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem w 2.0 polift benz + gaz i wszyscy rozkładają ręce. Problemem jest to, że po nocy gdy silnik się porządnie wychłodzi jak nim ruszam to:

1) na 1 biegu czuje lekkie przymulenie opóźniona reakcja na gaz.

2) po pierwszych dwóch zmianach biegów tj. z 1 na 2 i z 2 na 3 po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu następuje szarpnięcie (poszarpywanie) jakby przez sekundę zabrakło paliwa (była zła mieszanka).

3) na jeszcze zimnym silniku jak zjeżdżam z ronda na 2 biegu podczas przyspieszania czuć poszarpywanie. ( na gazie jest to cały czas w zakresie obrotów 1500-3000)

 

Problemy te ustępują natychmiast jak silnik złapie trochę temperatury.

Zrobione:

- czyszczenie przepustnicy - na ciepłym silniku się poprawiła jazda, poszarpywanie itp.

- regulacja zaworów - były za luźnie, teraz są ssanie 0.25 wydech 0.3

- wymiana płynu w wysprzęgliku

- wyregulowanie kąta zapłonu był -2

- Świece wymienione na ngk, cewki sprawdzane testerem - nie było przebić, również podmieniałem bez poprawy

- filtr powietrza czysty

- pompę paliwa odrzucam ponieważ na gazie też jest problem taki jak w punkcie 3

W ASO sprawdzali na komputerze prace wszystkich czujników i twierdzą, że nie ma żadnych nieprawidłowości, oczywiście żaden check się nie świeci.

 

Jedynie to mi teraz przychodzi do głowy to albo coś z instalacją gazową albo usterka mechaniczna (docisk?)

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Ewentualnie ma jakiś pomysł ?


  • 0

#2 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:14, 12.07.2016

A jak ci kąt ustawiali? :-)
  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:16, 12.07.2016

Prawdopodobnie do wymiany jest sonda lambda, ma już dużą bezwładność/opóźniony odczyt i dlatego auto zamula na zimnym silniku a ECU często nie wyrzuca błędu (łatwo można kupić dedykowaną sondę Denso).


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 demos900

demos900
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:58, 12.07.2016

A jak ci kąt ustawiali? :-)

 

Nie wiem, powiedział że ustawił co pewnie oznaczało, że zrobili reset kompa.

 

@Pejot

Teoretycznie twierdzą, że wszystkie czujniki dają dobre parametry nawet podczas szarpania. Tak się przed chwilą zastanawiałem nad tym kątem wyprzedzenia zapłonu, czemu się rozjechał. Czy przypadkiem czujnik położenia wału nie odpowiada za to?


  • 0

#5 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:20, 12.07.2016

Nie wiem, powiedział że ustawił co pewnie oznaczało, że zrobili reset kompa.

 

 Czy przypadkiem czujnik położenia wału nie odpowiada za to?

Czujnik spalania stukowego.

Ja bym szukał innego mechanika kto bardziej ogarnia OBD

 

Mam sondę i czujnik spalania stukowego więc jeśli chcesz to mogę ci podesłać na podmianę ale dopiero w sobotę bo jadę do piątku w trasę.

Tak jak Pejot napisał że trzeba by się przyjrzeć sondzie (pierwszej)

 

A może spróbuj jeszcze zakręcić gaz przy butli, wyjeździć gaz i reset ECU. Wtedy parę dni na Pb i zobaczysz czy coś to da.


  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:13, 12.07.2016

Ja bym obstawial sonde. Albo jednak zawory ustawione zostaly za ciasno
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:36, 12.07.2016

Rozumiem, że szarpanie występuje na zimnym na Pb przed przełączeniem na LPG...?

Sprawdź korekty długie (LTFT) na LPG podczas dłuższej jazdy (10-20km) oraz podczas dłuższego postoju i pracy silnika na znamionowych obrotach biegu jałowego (>10min).


Komputer cofa zapłon w przypadku pracy na kiepskim paliwie lub przy zbyt ubogiej mieszance co też się wiąże z kiepskim paliwem a rezultatem jest spalanie stukowe.

Jak powyżej, sprawdź korekty LTFT


  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:57, 13.07.2016

 

@Pejot

Teoretycznie twierdzą, że wszystkie czujniki dają dobre parametry nawet podczas szarpania. Tak się przed chwilą zastanawiałem nad tym kątem wyprzedzenia zapłonu, czemu się rozjechał. Czy przypadkiem czujnik położenia wału nie odpowiada za to?

 

Mogą sobie twierdzić teoretycznie, niestety diagnostyka ECU w benzynowych Hondach jest mocno uproszczona w porównaniu np. do marek europejskich i nie pokazuje wielu usterek, o zamulaniu na zimnym silniku było wiele razy na forum:

 

http://www.accordklu...lniku/?hl=sonda


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Legwan90

Legwan90
  • Forumowicz
  • 83 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 16.07.2016

Demos900 mam dokładnie to samo. Próbowałem tych samych zabiegów co Ty, oprócz wymiany płynu w wysprzęgliku. Mój gazownik rozkłada ręce. Diagnostyka w ASO cud miód - nic nie widać złego. 

 

Słyszałem już kilka opinii, że niektóre modele VII gen. już tak mają...


  • 0

#10 piotr9piotr

piotr9piotr
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Frampol/CHF
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 21.08.2016

Mam to samo a jeżdżę tylko na benzynie.


  • 0

#11 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:28, 21.08.2016

Witam,

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem w 2.0 polift benz + gaz i wszyscy rozkładają ręce. Problemem jest to, że po nocy gdy silnik się porządnie wychłodzi jak nim ruszam to:

1) na 1 biegu czuje lekkie przymulenie opóźniona reakcja na gaz.

2) po pierwszych dwóch zmianach biegów tj. z 1 na 2 i z 2 na 3 po puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu następuje szarpnięcie (poszarpywanie) jakby przez sekundę zabrakło paliwa (była zła mieszanka).

3) na jeszcze zimnym silniku jak zjeżdżam z ronda na 2 biegu podczas przyspieszania czuć poszarpywanie. ( na gazie jest to cały czas w zakresie obrotów 1500-3000)

 

Problemy te ustępują natychmiast jak silnik złapie trochę temperatury.

Zrobione:

- czyszczenie przepustnicy - na ciepłym silniku się poprawiła jazda, poszarpywanie itp.

- regulacja zaworów - były za luźnie, teraz są ssanie 0.25 wydech 0.3

- wymiana płynu w wysprzęgliku

- wyregulowanie kąta zapłonu był -2

- Świece wymienione na ngk, cewki sprawdzane testerem - nie było przebić, również podmieniałem bez poprawy

- filtr powietrza czysty

- pompę paliwa odrzucam ponieważ na gazie też jest problem taki jak w punkcie 3

W ASO sprawdzali na komputerze prace wszystkich czujników i twierdzą, że nie ma żadnych nieprawidłowości, oczywiście żaden check się nie świeci.

 

Jedynie to mi teraz przychodzi do głowy to albo coś z instalacją gazową albo usterka mechaniczna (docisk?)

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Ewentualnie ma jakiś pomysł ?

Przypuszczam, że mówimy o tym samym ...

http://www.accordklu...przyśpieszenia/

 

Jak już pisałem w przytoczonym i innym wątku - raczej wykluczyłbym problem mechaniczny (sprzęgło i docisk), to zmieniłem to u mnie ponad m-c temu. Żadnych różnic nie zauważyłem.


A jak ci kąt ustawiali? :-)

Dokładnie - w jaki sposób oni ustawili kąt, skoro on jest regulowany przez ECU ?


Prawdopodobnie do wymiany jest sonda lambda, ma już dużą bezwładność/opóźniony odczyt i dlatego auto zamula na zimnym silniku a ECU często nie wyrzuca błędu (łatwo można kupić dedykowaną sondę Denso).

Nie można tego wykluczyć, ale w moim przypadku (zmieniłem sondę, gdyż też miałem taką teorię) poza lżejszym portfelem nic się nie zmieniło :(


Demos900 mam dokładnie to samo. Próbowałem tych samych zabiegów co Ty, oprócz wymiany płynu w wysprzęgliku. Mój gazownik rozkłada ręce. Diagnostyka w ASO cud miód - nic nie widać złego. 

 

Słyszałem już kilka opinii, że niektóre modele VII gen. już tak mają...

Zgadza się - jeśli ASO nie zobaczy kodu błędu to dla nich jest wszystko OK. Nawet w dokumentach opisujących wykonane czynności potrafili wpisać, że "odbyli jazdę testową i moc silnika oraz zachowanie auta w normnie" (kpina!).

 

Niestety temat jest bardziej złożony niż mogłoby się wydawać. Boryka się z nim wiele osób - i o ile mi wiadomo, na razie nie udało sie znaleźć przyczyny.


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#12 demos900

demos900
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:19, 21.08.2016

sonde podmieniałem i nic nie dało. Ja ci powiem, że mam podobne obserwacje do twoich. Np. niskie spalanie z 300 km 70% miasto średnia wychodzi 8,6. Jak było jeszcze wszystko dobrze to 10 litrów na liczniku było normą i tam pare innych z tamtego tematu ale już nie pamiętam kto co pisał.

 

Ogólnie na razie odpuściłem temat, ze względu na to, że najpierw chce pozbyć się instalacji gazowej, która przestała mi być potrzebna i po tej operacji może coś jeszcze podziałam, bo na chwile obecną to wygląda to w ten sposób, że gazownik mówi, że mapa gazu rozjeżdża się od mapy benz a w aso mowią, że map benz rozjeżdża się od gazu. Także standard.


  • 0

#13 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:28, 25.08.2016

sonde podmieniałem i nic nie dało. Ja ci powiem, że mam podobne obserwacje do twoich. Np. niskie spalanie z 300 km 70% miasto średnia wychodzi 8,6. Jak było jeszcze wszystko dobrze to 10 litrów na liczniku było normą i tam pare innych z tamtego tematu ale już nie pamiętam kto co pisał.

 

Ogólnie na razie odpuściłem temat, ze względu na to, że najpierw chce pozbyć się instalacji gazowej, która przestała mi być potrzebna i po tej operacji może coś jeszcze podziałam, bo na chwile obecną to wygląda to w ten sposób, że gazownik mówi, że mapa gazu rozjeżdża się od mapy benz a w aso mowią, że map benz rozjeżdża się od gazu. Także standard.

U mnie ostatnie spalanie wyszło 8,1 - na prawdę dzieje się tutaj coś dziwnego :)


  • 0

Pozdrawiam,
Michał


#14 Ajlowiu

Ajlowiu
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Garwolin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:32, 26.08.2016

Ja miałem podobne objawy a okazało się że jedna z cewek zaplonowych była wlozona z jakiejś badziewiastej firmy. Wymieniłem ja na nowke i auto cyka
  • 0

#15 Mihty

Mihty
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:47, 26.08.2016

Ja miałem podobne objawy a okazało się że jedna z cewek zaplonowych była wlozona z jakiejś badziewiastej firmy. Wymieniłem ja na nowke i auto cyka

Ja zrobiłem u siebie pomiary rezystancji wszystkich cewek (pisałem o tym w innym wątku). W zasadzie rezystancja na każdej z nich jest nieco inna, więc brak mi tutaj wspólnego mianownika.

Czy nadal masz tę cewkę? Jesteś w stanie zmierzyć opór na poszczególnych pinach ?


  • 0

Pozdrawiam,
Michał






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, szarpanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq