Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
IV

Wentylator nie wyłącza się w ogóle.

IV wiatrak wentylator nie wyłącza się condenser fan

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 10.07.2016

Accord IV 93, wersja z klimą. Mam tego typu problem, że cały czas chodzi w niej wentylator, nie wyłącza się nawet na zgaszonym silniku. Musiałem zrobić patent taki, że na plusie podłączyłem kabelek z pstryczkiem, który wychodzi pod deską rozdzielczą, i mogę ręcznie go włączać. Próbowałem zdejmować wtyczki ze wszystkich możliwych czujników - temperatury wody, wentylatora itd. Nic nie pomaga, cały czas chodzi. Zatrzymanie wiatraka spowodowałem natomiast wyjmując bezpiecznik "condenser fan". Czy problem chodzącego non stop wiatraka chłodnicy może leżeć po stronie klimy?


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:41, 10.07.2016

Wyjmujesz bezpiecznik w skrzynce? A próbowałeś wyjąć przekaźnik?

Masz jeden w skrzynce opisany jako Radiator Fan Relay.

Poza tym przy chÅ‚odnicy masz 2. Jeden od kompresora klimy a drugi Condenser Fan Relay 

 

Oznaczenia kolorów dla Condenser Fan Relayprzewodów mogę podać ci z Aerodecka jeśli pomoże:

zółto -biały

biały

zielony

niebiesko-żółty

 

Posprawdzaj przekaźniki, bo to raczej któryś z nich, bo sterowanie klimą ma zasilanie po stacyjce i jakby to był np przełącznik to wyłączając wentylatory nawiewu wyłączył by się też wentyl klimy.


  • 0

#3 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 10.07.2016

Dodam, że wentylator skraplacza chodzi non stop i wyłącza się po wyjęciu bezpiecznika "condenser fan", a wentylator chłodnicy chodzi non stop po włączenia zapłonu i wyłącza się po wyjęciu bezpiecznika "cooling fan". W obu wypadkach nie pomaga zdejmowanie wtyczek z czujników.


  • 0

#4 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:38, 10.07.2016

Ten cooling fan relay znalazłem w skrzynce, oczywiście jego wyjęcie powoduje zatrzymanie wentylatora chłodnicy, Ale ten drugi condenser fan relay muszę odnaleźć i oba przetestować. Trochę tylko dziwne by popsuły się 2 przekaźniki naraz, więc myślałem, że przyczyna leży gdzie indziej.


Użytkownik pan_lasu edytował ten post 11:39, 10.07.2016

  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:23, 10.07.2016

drugi masz po prawej stronie chłodnicy jak staniesz przed autem.

 

JeÅ›li oba przekaźniki  bÄ™dÄ… sprawne, to zostaje szukanie w klimatyzacji, bo ona wÅ‚Ä…cza oba wentylatory jednoczeÅ›nie.

Tylko to jest dziwne, bo jak wyłączysz wentylatory nawiewu to nie masz zasilania na sterowanie klimą. Więc musisz mieć gdzieś zwarcie w układzie. Może zdejmowałeś deskę, albo coś dłubałeś przy skrzynce bezpieczników?


  • 0

#6 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:02, 10.07.2016

Sprawdziłem oba przekaźniki, oba są w porządku. Tak, deska była zdejmowana kiedyś bo była usterka i problem z podświetlaniem zegarów, okazało się potem że zwarcie było na kablach, w bagażniku. Może prze demontażu deski uszkodził się moduł wentylatorów, też będę musiał go sprawdzić, w manualu sprawdzałem testowanie tego modułu, połączenie niebieskiego kabla z masą powoduje uruchomienie wentylatorów, więc może tam jest zwarcie.


  • 0

#7 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 10.07.2016

Udało mi się to naprawić, a tak właściwie to samo się naprawiło... Zanurkowałem pod deskę rozdzielczą, by sprawdzić moduł wentylatorów, wymontowałem go, zajrzałem do środka i przykręciłem z powrotem. Po podłączeniu wtyczki do modułu wiatraki już nie odpalały się same. Chyba na wiązce było jakieś zwarcie i obruszyłem to. Mam nadzieję, że problem nie będzie powracał.


  • 0

#8 pan_lasu

pan_lasu
  • Nowy
  • 15 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:Aerodeck
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 05.10.2016

Problem jednak się powtarzał, ale po wymianie modułu wentylatorów wszystko jest ok, problem nie powraca,


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: IV, wiatrak, wentylator, nie wyłącza, się, condenser, fan

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq