Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Big Brake Kit Accord VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#61 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:08, 06.08.2017

Chłopaki bawiący się z BBK - poczytałem, że ludzie zakładając pompy z 04-9 Acura TL & TL-S, 03-07 Accord V6 & Hybrid models. Numer części to: 46100-SDB-A11

Sprawdzał to ktoś, czy podejdzie do naszych VIIek?


  • 0

#62 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:18, 16.08.2017

Tak czytam o tarczobębnach w tourerze i przychodzi mi do głowy bardzo proste rozwiązanie (przynajmniej w teorii).
Przy takiej demolce, jaki jest problem dotoczyć wkładkę w bęben ze 190 na 170mm ? Pasowanie ścisłe, żeby składać adapter zmrożony, ew. na prasie (ale tu jest ryzyko zwichrowania tarczy), dla pewności zakołkować połączenie w 3-4 miejscach śrubami na kleju (można też zapunktować krawędzie śrub). Dobry tokarz powinien ogarnąć temat, a na dawcę można wykorzystać starą tarczę. W końcu ręcznego zazwyczaj używa się na postoju więc strasznie obciążone to nie będzie.
Dla pewności dobrze by było rozgrzać całość dla sprawdzenia, czy nie występują zbyt duże różnice w rozszerzalności materiałów i czy na gorąco wkładka nie będzie miała tendencji do wypadania. I tyle.
Może ktoś ma chęć, czas i środki na spróbowanie ? ;)
Edit 2017-08-18:
Już wiem, że ze starych tarcz nie da się dotoczyć wkładki :( Mierząc orientacyjnie mają od zewnątrz mniej niż 190mm :(
To może jakieś stare bębny od niewielkiego auta ? Maluch, Uno, czy coś w tym stylu ?
Pozdro.

Użytkownik Perzan edytował ten post 03:02, 19.08.2017

  • 0

#63 micky

micky
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:27, 21.08.2017

Witam. Jestem w trakcie poprawiania hamulców moim accordzie type s ale poszedłem trochę inna drogą. Jako że mam koła zimowe z świeżymi oponami to żal mi ich było się pozbywać i zamiast włożyć BBK na tarczach 320mm to pozostałem przy seryjnych 300x25 i zmieniłem zacisk z jednotłoczkowego na dwutłoczkowy z Accorda Coupe 3.0 V6. Jarzma pochodzą z Acury TL. I tak to poskładałem. Mam jednak obawy, że te 25mm grubości tarczy przy dwutłoczkowym zacisku to trochę za mało i myślę już o wystawieniu innych tarcz tj o grubości 28mm bo takie na pewno będą pasowały do moich zacisków. Z jakiej Hondy szukać takich tarcz?
  • 0

#64 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:10, 21.08.2017

Tak czytam o tarczobębnach w tourerze i przychodzi mi do głowy bardzo proste rozwiązanie (przynajmniej w teorii).
Przy takiej demolce, jaki jest problem dotoczyć wkładkę w bęben ze 190 na 170mm ? Pasowanie ścisłe, żeby składać adapter zmrożony, ew. na prasie (ale tu jest ryzyko zwichrowania tarczy), dla pewności zakołkować połączenie w 3-4 miejscach śrubami na kleju (można też zapunktować krawędzie śrub). Dobry tokarz powinien ogarnąć temat, a na dawcę można wykorzystać starą tarczę. W końcu ręcznego zazwyczaj używa się na postoju więc strasznie obciążone to nie będzie.
Dla pewności dobrze by było rozgrzać całość dla sprawdzenia, czy nie występują zbyt duże różnice w rozszerzalności materiałów i czy na gorąco wkładka nie będzie miała tendencji do wypadania. I tyle.
Może ktoś ma chęć, czas i środki na spróbowanie ? ;)
Edit 2017-08-18:
Już wiem, że ze starych tarcz nie da się dotoczyć wkładki :( Mierząc orientacyjnie mają od zewnątrz mniej niż 190mm :(
To może jakieś stare bębny od niewielkiego auta ? Maluch, Uno, czy coś w tym stylu ?
Pozdro.

Jak dla mnie trochę bez sensu. Za każdym razem przy wymianie tarcz męka i kombinowanie. Wg mnie gra nie warta świeczki. Ale kombinuj dalej :)

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#65 Perzan

Perzan
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:KR
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:38, 27.08.2017

Jak dla mnie trochę bez sensu. Za każdym razem przy wymianie tarcz męka i kombinowanie. Wg mnie gra nie warta świeczki. Ale kombinuj dalej :)

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk


Hehe, ja kombinować nie będę, tylko dzielę się swoimi przemyśleniami po lekturze całego wątku :) Jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań, co najwyżej używam nieco innych materiałów eksploatacyjnych ;)
Ale jak ktoś się uprze i będzie chciał na siłę wsadzić coś większego, to może być zdolny do poświęceń przy każdej wymianie tarcz ;)
Pozdro.
  • 0

#66 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:29, 11.10.2017

Po tygodniu jazdy z nowym zestawem mogę już śmiało potwierdzić, że BBK składający się z:

- zaciski Advics z Acury RL

- tarcze z Accorda VIII 320x32mm

- klocki EBC Yellow Stuff

..doskonale pasuje do VII gena. Nie trzeba zatem kombinować z tarczami z 350Z i pierścieniami pod nie.

Nie zauważyłem również efektu opóźnionej reakcji na wciśnięcie hamulca, konieczności pompowania itp. Wszystko działa jakby miało tu być fabrycznie (i żal, że tak nie było...).

Polecam - doskonała modyfikacja do VII.

 

PS. Adaptery pod ten zacisk ma kolega Paroova jakby co.


  • 0

#67 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:17, 11.10.2017

p.s jaki koszt adapterów? 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#68 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:41, 11.10.2017

p.s jaki koszt adapterów?

Napisałem - Paroova je ma, nie wiem ile teraz sobie liczy.
  • 0

#69 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 217 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:53, 09.02.2020

Panowie zaciski z ATR pasuja plug and play na tarcze 300mm do acco vii? jakies adaptery potrzebne ? jarzmo jest inne ?

I czy normalnie bedzie to pasowalo pod felge 18cali z ufo ?


  • 0

#70 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 19:33, 09.02.2020

Panowie zaciski z ATR pasuja plug and play na tarcze 300mm do acco vii? jakies adaptery potrzebne ? jarzmo jest inne ?

I czy normalnie bedzie to pasowalo pod felge 18cali z ufo ?

Zaciski z ATR pasują P&P  i nawet Felgi 16 pasuja na te zaciski.


  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#71 ferby22

ferby22
  • Forumowicz
  • 217 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:18, 09.02.2020

Zaciski z ATR pasują P&P  i nawet Felgi 16 pasuja na te zaciski.

jarzma sa te same?..a tarcza zostaje ta sama chodzi o 300mm srednice, czy musi byc grubsza jakas


  • 0

#72 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:19, 10.02.2020

A po co Ci zaciski z ATRa? Bo maja dwa tłoczki? Sprawdź sobie czy klocki sie nie różnią powierzchnią bo jeżeli te z ATRa sa mniejsze to nie ma sensu tego zmieniać
  • 0

#73 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 04:27, 10.02.2020

P.s. Sprawdziłem z ciekawości
Klocek z ATS CL9 jest większy od tego z ATR CH tak ze nie opłaca się zakładać dwutloczka na tarcze 300mm
Jak juz to zmieniać na ten zestaw z ATS VIIIgen 320mm
  • 0

#74 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:00, 10.02.2020

1:Tarcza z ATR jest grubsza
2:Dwa tłoczki maja większą silę docisku
3: Do ATS 320 nie założysz felgi 16’ a do ATR tak

Użytkownik danielo333 edytował ten post 05:08, 10.02.2020

  • 0

#75 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:32, 10.02.2020

Zgodzę się tarcza jest grubsza (3mm)
Ale klocek ma mniejszą powierzchnię (ATS ~10k vs ATR ~8k)

Zgodzę sie tez ze powierzchnia styku tloczka 1 vs 2 jest na korzyść tego drugiego (~2375 vs ~2900)
(nie patrzyłem tylko jaka maja wysokość..)

Jednakże w ATS jest pompa hamulcowa 13/16" a w ATR 1" tak ze nie odczujesz różnicy za bardzo :)

Spróbuj wsadzić samą tarcze ale za to porządną z ATRa na zaciskach z ATSa i tez porządnych klockach
powinno sie to zmieścić
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq