Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Big Brake Kit Accord VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#46 bartosz37

bartosz37
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Krk, Wwa
  • Silnik:k24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:40, 26.04.2017

Akurat mam tarczę seryjne z przodu. Przyłożę je i zobaczę jak to wygląda. Też wolałbym dwutłoczkowe.

Co do rozkładu sił hamowania. To cała operacja jest podyktowana tym, że zmieniłem rozkład sił montując tarcze większą o 20mm i zacisk dwutłoczkowy zamiast jednego. Stąd rozkład sił jest inny niż seryjnie na korzyść przodu. Dodam tylko, że najkrótszą drogę hamowania uzyskuję wspomagając tylną oś ręcznym hamulcem.

Zobaczę te z Subaru, może mieli dwa tłoczki na tarczę ok. 280mm.

Co do montażu zacisków z grubej tarczy do cienkiej, macie jakieś doświadczenie?

pozdr


  • 0

#47 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:49, 26.04.2017

Wg. Mojego researchu tarcze z subaru nie podejda, bo beben na 190mm srednicy. Byly z bebnami 170mm(takim jak accord), ale rozstawem szpilek 5x100, wiec tez odpada.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#48 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:27, 26.04.2017

Ale rozstaw szpilek to chyba najmniejszy problem. Robisz fasolki albo nowe dziury i po temacie .A gdzie nawet widziałem że ktoś pisał to polskiego producenta i mu zrobili odrazu w fabryce tylko nie pamiętam jaka tarcza
  • 0

#49 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:20, 28.04.2017

Panowie.... temat zapoczątkowany przez kolegę Tomala... co sądzicie o zestawie na tył z Accorda VIII w tourerze?

 

Rozmiar tarczo-bębnów z VIII:

  • żrednica zewnętrzna [mm]: 305
  • Typ tarczy hamulcowej: pełny
  • Wzór otworów/Ilosć otworów: 10/5
  • żrednica otworu 1 [mm]: 114,3
  • Grubosć [mm]: 9
  • Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą
  • Minimalna grubożć [mm]: 8
  • Wysokożć [mm]: 60,4
  • Ciężar [kg]: 4,8
  • żr. nitu [mm]: 70,2

I wymiary naszych z VII:

  • rednica zewnętrzna [mm]: 282
  • Typ tarczy hamulcowej: pełny
  • Wzór otworów/Ilosć otworów: 10/5
  • żrednica otworu 1 [mm]: 114,3
  • Grubosć [mm]: 9
  • Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą
  • Minimalna grubożć [mm]: 7,5
  • Wysokożć [mm]: 61
  • Ciężar [kg]: 4,2
  • żr. nitu [mm]: 64,1

Różnica jest głównie w wysokości dzwona - 0,6mm, oraz w otworze centrującym (rzecz wg mnie pomijalna). Pytanie, czy bez adaptera uda się zamontować seryjny zacisk? Ew. adapter myślę, że będzie dość prosty do stworzenia. Ma ktoś możliwość porównania bezpośrednio zacisków? \

 

Kwestia druga - pompa hamulcowa.....  Skoro w ATS VIII mamy dwa tłoczki na przód + tarcza większa, dodatkowo z tyłu hebel też jest większy - porównywał ktoś pompy VII 2.4 vs VIII 2.4?

 

Dla VII gena pompa ma parametry:

Diameter: 13/16 inch
Bore Ø: 20.64 mm
Material: Aluminum

 

Nie mogę znaleźć z VIII....


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 14:37, 28.04.2017

  • 0

#50 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:33, 28.04.2017

Nie podejdzie tarcza z 305 z tourera VIII - tam jest bęben na 190 mm. Trzeba by swapować całą pisatę ze szczekami, a i to pewnie nie podejdzie.


  • 0

#51 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:04, 28.04.2017

Ok, ale zacisk sam w sobie może udałoby się zaadaptować? Ma chyba większy tłoczek.

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#52 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:57, 28.04.2017

A ja mam inne pytanie do autora tematu, czy oem przewód elastyczny hamulcowy podejdzie do zacisku od rx8? Piszę oczywiście o tyle. 

No i jaki koszt adapterów, pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#53 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 28.04.2017

Slepak ja mam przewody i linke hamulcowa dedykowana pod accorda ;)
  • 0

#54 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 02:44, 29.04.2017

Panowie a podpowiecie jaka dlugosc przewodow hamulcowych mamy w tourerach ? sedan/ tourer jest to samo ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik damian18wdz edytował ten post 05:41, 29.04.2017

  • 0

#55 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:19, 29.04.2017

Slepak ja mam przewody i linke hamulcowa dedykowana pod accorda ;)

 

 

Adaptery mojego pomysłu - wykonanie butler

Zaciski tylne, tarcze 302x18 i klocki Mazda RX8,

Przewody w stalowym oplocie,

Pierścienie centrujące ;)

 

 

Także co jest potrzebne do tylnych zacisków z rx8 ?:> Bo już nie wiem teraz:P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#56 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:00, 29.04.2017

Panowie a podpowiecie jaka dlugosc przewodow hamulcowych mamy w tourerach ? sedan/ tourer jest to samo ??
 

Ja mam u siebie ten zestaw: http://jarusnet.pl/hon06h4

wg. opisu niby to samo, ale wiem, że mechanicy mieli kombinacje, żeby to wszystko spasować - finalnie działa jak powinno.

Nie mniej jednak w katalogu hel ma inne numery i oznaczenia  dla cl9 i cm2.


  • 0

#57 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:16, 01.05.2017

Czy ktoś może sprawdzić w VIII genie jakie są oznaczenia na pompie hamulcowej i serwie? Na necie ciężko znaleźć konkretne info a zestaw da się kupić za ok 80-100 zl

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk

Użytkownik tarjei86 edytował ten post 07:16, 01.05.2017

  • 0

#58 bartosz37

bartosz37
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Krk, Wwa
  • Silnik:k24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 09.07.2017

Witam ponownie, odświeżam temat.

Czy od ostatniego czasu udało się komuś upgradować hamulce tylne w Accord VII Tourer?

Po ponownym przeczytaniu wpisów ciężko sformułować jedną drogę, jedno rozwiązanie. Jest wiele pomysłów, ale mało informacji, żeby zrealizować jeden konkretny.

Osobiście, chciałbym zainstalować tarczę powyżej 300mm z zaciskiem (najlepiej 2-tłoczkowym) współpracującym z ręcznym, tak aby wyeliminować bęben w tarczo-bębnie. Nie upieram się przy tym, może być również tarcza z bębnem, jednak z wpisów wynika, że dobór takiej tarczy jest problematyczny.

W związku z poszukiwaniem zacisku, czy znacie zacisk 2-toczkowy z innego modelu samochodu, który obsługuje linkę ręcznego? Jak wcześniej pisał kuster najlepiej jakby miała wyjście linki ręcznego wzdłuż samochodu.

Kuster, czy rozwiązanie, które zrealizowałeś u siebie w sedanie jest możliwe do zrealizowania w Tourerze?

pozdro

Bartosz


  • 0

#59 bartosz37

bartosz37
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Krk, Wwa
  • Silnik:k24
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:02, 12.07.2017

Udało mi się dowiedzieć, że dwutłoczkowe zaciski na tylną oś z seryjnego samochodu są trudno dostępne. Stąd nasuwa się pomysł na nową koncepcję. Mianowicie, będę poszukiwał zacisku, najprawdopodobniej z grupy VW, który ma jeden zacisk i obsługuje linkę hamulca ręcznego. Do tego dopasuję tarczę pow. 300mm, bez bębna. Staram się znaleźć taki zacisk, który będzie miał większą powierzchnię, niż seryjnie montowany w Tourerze. Wtedy z pomocą adaptera, będzie można na jednym większym tłoczku we współpracy z większą tarczą uzyskać większą siłę hamowania.

Pozdro

Bartosz


  • 0

#60 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 07:44, 19.07.2017

..Tak się zastanawiam.... czy nie prościej byłoby poszukać ew. innych linek? Wtedy chyba powiększyłyby się możliwości dotyczące samych zacisków.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq