Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Big Brake Kit Accord VII

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
103 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 05.07.2016

Witam!
Jakiś czas temu montowałem u siebie w ATeeSie BBK na przednia i tylną oś ;) było "kilku" zainteresowanych którzy zadawali mnóstwo pytań dlatego opiszę wam wszystkim pokrótce co i jak wygląda, co trzeba mieć i ile mniej więcej kosztuje ^^

Zacznijmy od serii ;) przednia oś tarcze 300mm na jednotłoczkowym zacisku, tylna oś tarcze 260mm również na jednotłoczkowym zacisku dodatkowo z funkcją hamulca postojowego/ręcznego. Ogólnie w/w zestaw nie powala... No dobra... Można zastosować lepsze tarcze i klocki, założyć przewody w stalowym oplocie i juz powinno to czesc z was zadowolić;) dla bardziej wymagających mogę jeszcze zaproponować przedni zestaw z ACC VIIIgen gdzie sa tarcze 320mm i zaciski dwutłoczkowe ;)
nTZIiKv.jpg
AciZPuU.jpg

Jednakże w moim przypadku jak juz miałem robic to "ALBO GRUBO, ALBO WCALE!" ;)

1. Przygotowania - zakupy - potrzebne narzędzia
• Tutaj głównie chodzi mi o miejsce do pracy ;) niech nikt z Was nie myśli sobie ze w jedno popołudnie ogarnie się ze SWAPem BBK w swoim samochodzie bo nigdy nie jest tak ze wszystko idzie zgodnie z planem bo np. Może nam sie jakas śruba nie odkręcić bądź głupi przewód hamulcowy i juz leżymy i kwiczymy.
Pisze to bo jest wielu geniuszy którzy zabierają sie za taka robotę np. na parkingu pod blokiem...

Przed podjęciem decyzji dot. montażu BBK zastanówcie sie czy starczy Wam na to kasy! Zestaw który założyłem u siebie i tak wg. mnie jest mega tani! Ale dla wielu wydanie np. 1800zl na same tarcze i klocki to będzie juz cena zwalającą z nóg ;)

Jak juz podejmiecie się tego zadania tzn macie przygotowane zaplecze i części (tarcze, klocki, itd.) to nie zapomnijcie o narzędziach... Dobre klucze to podstawa do sukcesu :)

2. Montaż - OŚ PRZEDNIA
Zdecydowałem sie na montaż BBK na czterotloczkowym zacisku BREMBO (wystepowaly w Renault RS Clio/Megane, kilku Alfach i chyba Fiatach Abarth) kilka osób przede mną montowało ten sam zestaw w Civic 8gen UFO a widziałem ze inni zakładali również dwutloczek z ACC viii do tych civicow to Brembo tez musiało pasować do Accorda ;)

Tarcze dedykowane do Nissana 350Z (nie ma znaczenia czy pod zwykły zaciski czy pod brembo bo maja one same parametry!) 324x30 5x114,3

Klocki dobierane pod zaciski Brembo + nowe zestawy montażowe (blaszki i kołki)

Adaptery zacisków same co sprzedaje Pit (projekt-k)

Pierścienie centrujące tarcze dostaniecie na Allegro
Ważne żeby były metalowe/aluminiowe a nie plastikowe!
Średnica wewnętrzna taka jak na piaście w naszym wozie zaś zewnętrzna taka jak otwór w tarczy

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie to podstawa a to głównie dlatego ze środkowe mocowanie może nam nie pasować

1O1l4zp.jpg
VKVq8zw.jpg

Demontaż to bułka z masłem ;) (o ile uda wam sie odkręcić te małe śruby zabezpieczające/trzymające tarcze hamulcową)
Odkręcamy śruby z tyłu trzymające zacisk z jarzmem lub o ile nam sie uda od razu te z jarzma żeby zdjąć komplet razem z klockami ^^ następnie odkręcamy śruby trzymające tarcze, demontujemy tarczę i w zasadzie na chwile obecna to wszystko

Montaż zaczynamy od dokładnego czyszczenia powierzchni styku piasty z tarcza!!! Nie może być tam żadnego syfu bo nam sie zle tarcza ułoży i możemy ja w szybki i głupi sposób zniszczyć!
Ja miałem pod ręką wiertarkę ze szczotka drucianą

Jak juz wyczyścimy dokladnie piastę (i vo tam jeszcze chcemy) to zakładamy pierścień centrujący i adapter
TKNTmvD.jpg
Następnie tarczę hamulcową i zacisk
zw082Ah.jpg
Potem klocki, blaszki i bolce ;)

Na sam koniec przykręcamy nowy przewód hamulcowy do zacisku potem odkręcamy stary (tam gdzie sie łączy z przewodem stalowym) razem z zaciskiem (również starym) i szybo wkręcamy nowy żeby nam za dużo płynu hamulcowego nie uciekło.

Odpowietrzamy zacisk. Nikt mi nie powiedział jak się odpowietrza zacisk z dwoma komorami dlatego stwierdziłem ze na logikę odpowietrza sie układ najpierw ten który jest najbliżej przewodu hamulcowego bo to on będzie jako pierwszy napełniany (wewnętrzny) ;) (a potem zewnętrzny)

Po odpowietrzeniu zakładamy koło i zabieramy sie z druga stronę.
WinzmMK.jpg

Proste co nie? ^^

3. Montaż oś tylna
Tutaj musze się pochwalić ^^ jest to mój pionierski pomysł i z poczatku nie wiedziałem w ogóle czy będę miał hamulec ręczny ale o dziwo wszystko działa ^^

Adaptery mojego pomysłu - wykonanie butler
Zaciski tylne, tarcze 302x18 i klocki Mazda RX8,
Przewody w stalowym oplocie,
Pierścienie centrujące ;)

Zacznijmy może od tego ze musimy zluzować linkę hamulca ręcznego. W tym celu zdemontowałem podłokietnik i odkręciłem śrubę napinacza lewarka ręcznego do "0"

Wiadomo następne czynności sa "podobne" jak przy osi przedniej czyli:
Demontaż koła, starego zacisku, jarzma z klockami, odpięcie linki ręcznego z uchwytu na zacisku no i tarczy z którą było wiele problemów...
5hPn9Ak.jpg

Nie mam fotek z przebiegu montażu ale za to mam z przymiarek prototypu
UWAGA!
prototyp różni się trochę od finalnego produktu!
WmGsuxC.jpg

Jak wcześniej przy przodzie
Czyścimy piastę ;) montujemy adapter i pierścień
nUuvN17.jpg
Potem tarcza, jarzmo, zacisk
JQ2hAsc.jpg
Linkę ręcznego montujemy w uchwycie z Mazdy ale trzeba w nim lekko powiększyć otwór.

Odkręcamy stary przewód płynu hamulcowego, wkręcamy nowy i odpowietrzamy
Po odpowietrzeniu skręcamy LEKKO napinacz linki ręcznego (przy drążku)
Regulujemy go na sam koniec a najlepiej po dotarciu, ułożeniu sie tarcz i klocków.

Zakładamy koło i bierzemy sie za druga stronę
9A2Xlx1.jpg
azhq4s2.jpg

Efekt końcowy
Hamulce jeszcze nie są dotarte i nie chce ich pałować ale czuć poprawę hamowania (może to tylko efekt dobrych tarcz i klocków?)
W kwestii wizualnej uważam ze jest mega bombastycznie ;)

Co do kosztów to tarcze i klocki zalezy co kto kupi mnie wyszły 1800zl
Przewody w stalowym oplocie jakies 300zl
Zaciski przód udalo mi się kupic za 500zl
Tylny zestaw kosztował śmieszne 100zl ^^
Pierścienie centrujące 110zl z wysylka
Farba do malowania zacisków to juz w zależności co chce
Naklejki na zaciski 8zl chyba ;)

fa7m2oU.jpg
m4g5Jbv.jpg
8n8vSjI.jpg

I kilka innych fotek:
http://imgur.com/dUaRz7Z
http://imgur.com/WUZ7iQU
http://imgur.com/1bWcUtu
http://imgur.com/NIwuxht

Do pełni szczęścia potrzebuje jeszcze mocniejszej pompy hamulcowej bo seryjnie jest 13/16" i stopera pompy hamulcowej ale to wszystko jest juz w planach ;)
  • 0

#2 BadElephant

BadElephant
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:04, 21.07.2016

No to pewnie wreszcie hamuje :D bo seria taka średnia jednak
  • 0
MÓJ ACCORD

#3 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:27, 24.07.2016

Witam.Ja może się podepne pod temat.
Istnieje również możliwość zastosowania tarcz na tył od hondy CRV 305x9 bez pierścieni centrujacych,trzeba tylko zakupić adaptery od kolegi A1.Nie ma problemu z linka,jedyna komplikacja to osłona tarczy,trzeba częściowo szlifierka wyciąć około 3cm dookoła.
Myślę że temat big brake będzie się rozwijał i powodował nowe rozwiązania na kieszeń każdego "kowalskiego".

Użytkownik carpe_diem edytował ten post 21:54, 25.07.2016

  • 0

#4 b0Ls

b0Ls
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Srebrny
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 25.07.2016

Świetny poradnik, Miałem zamiar zastosować sobie taki motyw, tyle że w 6th gen, no ale cóż ...

btw. a na tylną oś nie da się założyć big brake?


  • 0

#5 kuster

kuster
  • Forumowicz
  • 100 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 26.07.2016

No ja założyłem 302mm tarcze z tylu zamiast seryjnych 260mm
Opcja z CRVki tez jest dobra ;)
Carpe masz jakies foto tego adaptera?

Do 6gen z tylu można założyć zaciski dwutłoczkowe z AUDI Q7 ale nie ma się wtedy hamulca ręcznego ;)
  • 0

#6 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:28, 26.07.2016

Niestety nie.Mam już zamontowany.
  • 0

#7 rammzes

rammzes
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wybrzeże
  • Silnik:3.0
  • Wersja:3.0 V6 EX-L
  • KM:247KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 26.07.2016

Z jakiego auta pochodzą te zaciski?


  • 0

#8 Indii

Indii
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 27.07.2016

Fajny opis. Też planuję BBK - ale grubiej ;)

 

Aktualnie muszę uporać się z wymianą przednich czujników ABS - może nie pójdzie najgorzej...


Użytkownik Indii edytował ten post 11:34, 31.03.2018

  • 0

#9 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:49, 01.08.2016

Indii odpusc sobie zestaw 6 tloczkkowy.Tarcza 355mm bedzie wymagala felge 19 cali,wlacznie z zima :)

Zacisk duzy i szeroki,wiec bedziesz mial problem z et,ciezko bedzie ci znalezc felge ktora nie bedzie wystawac za obrys auta.

Tak duza tarcza ma wieksze prawdopodobienstwo na krzywienie,pozatym bez oslony z tylu w naszym wypadku bedzie dodatkowo narazona.

Duzo wiecej zyskasz inwestujac w lepsze tarcze oraz klocki.Sugeruj sie mozliwoscia zakupu klockow oraz tarcz.

Mysle ze zacisk od evo bylby dobrym rozwiazaniem:)


  • 0

#10 Indii

Indii
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 02.08.2016

Indii odpusc sobie zestaw 6 tloczkkowy.Tarcza 355mm bedzie wymagala felge 19 cali,wlacznie z zima :)

Zacisk duzy i szeroki,wiec bedziesz mial problem z et,ciezko bedzie ci znalezc felge ktora nie bedzie wystawac za obrys auta.

Tak duza tarcza ma wieksze prawdopodobienstwo na krzywienie,pozatym bez oslony z tylu w naszym wypadku bedzie dodatkowo narazona.

Duzo wiecej zyskasz inwestujac w lepsze tarcze oraz klocki.Sugeruj sie mozliwoscia zakupu klockow oraz tarcz.

Mysle ze zacisk od evo bylby dobrym rozwiazaniem:)

 

ja nie jeżdżę Accordem w zimie ;)

Znalazłem dokumentację z wymiarami tych zacisków - przeanalizuje jeszcze raz czy wejdzie to u mnie. Aktualnie mam felgi 19x9 przód, a tył 19x10.5 więc miejsca trochę jest ;)


Użytkownik Indii edytował ten post 11:35, 31.03.2018

  • 0

#11 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:33, 02.08.2016

Panowie ja wiem ze seryjny hamulec w naszych Accordach jest trochę kiepski . Ale czy wy planujecie jakieś grube modyfikacje silników czy latać po torze ze tak wielkie heble wkładacie. ☺
Tez miałem taką manie ale w civic ☺
  • 0

#12 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:37, 02.08.2016

Mam 330 przód i 6tloczkow tyl 305 i seryjny zacisk.opony Yokohama advan ad08r, a wszystko to żeby po torze latać,bo w końcu wyplulo mi 240KM

Użytkownik carpe_diem edytował ten post 20:38, 02.08.2016

  • 0

#13 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:39, 02.08.2016

Panowie ja wiem ze seryjny hamulec w naszych Accordach jest trochę kiepski . Ale czy wy planujecie jakieś grube modyfikacje silników czy latać po torze ze tak wielkie heble wkładacie. ☺
Tez miałem taką manie ale w civic ☺

niech kombinują, kto bogatemu zabroni :) 


wieksza tarcza -->> wieksza masa wirujaca-->> wiecej mocy trzeba zeby to napedzić....


  • 0

#14 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 02.08.2016


A odnośnie masy wirujacej,test felg lekkich i cięższych co prawda przy aucie trochę mocniejszym,ale myślę że wyniki były by podobne.
http://www.nsxprime....d-their-results

Użytkownik carpe_diem edytował ten post 20:48, 02.08.2016

  • 0

#15 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:52, 02.08.2016

A odnośnie masy wirujacej,test felg lekkich i cięższych co prawda przy aucie trochę mocniejszym,ale myślę że wyniki były by podobne.
http://www.nsxprime....d-their-results

ciekawe jak zmiana kola oddzialywalaby na slabsze auto w koncu tam test byl wykonywany na aucie ktorego konstrukcja oparata jest o alu i ma juz na starcie bardzo dorby wspolczynnik mocy do masy 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq