Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przeskoczył lańcuch rozrządu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#61 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:32, 01.09.2016

Da sie. Ja osobiscie tak robilem. Walki tez spokojnie idzie wymienic bez demontazu pokrywy lancucha, co jest juz zdecydowanie bardziej pracochlonne.


  • 0

#62 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:47, 01.09.2016

Poszło na maila.Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jeżeli zdejmie pokrywę to od razu będzie miał możliwość wymiany łańcucha.


  • 0

#63 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 05:52, 02.09.2016

 

Wyślę Ci jak będę w domu.No chyba że ktoś to zrobi wcześniej.Na tym zdjęciu nie widać żeby się pokrywały

Dzięki za pomoc-rysunki doszły :)

 

Ustawiając rozrząd u siebie po wymianie łańcucha posiłkowałem sie tym filmikiem więc go tu wrzuciłem.

Różnica między motorem na filmie z civika a K24A3 jest w tych granatowych ogniwach. Na filmie jest jedno na każde koło a u nas są po dwa, i u nas kropka na kole ma znajdować się pomiędzy dwoma ciemnymi ogniwami. Dół , znaki na kole i bloku ustawiasz identycznie jak na filmie.

Nie widze za bardzo przekładania łańcucha bez zdjęcia pokrywy rozrządu, tak samo jak demontażu i montażu napinacza przez tą klapkę rewizyjną choć tu na forum spotkałem się z opiniami że się da...

Górę miałem przeskoczoną o całe 1 ogniwo. Odległość pomiędzy kropkami winna wynosić dokładnie 8 pełnych ogniw. Ani więcej ani mniej. Chrishonda oraz backdraft 998 wysłali  mi pomocne rysunki. Dzięki Wam wielkie za to :)

Po zdjęciu pokrywy klawiatury oraz przy wyjętym napinaczu możesz robić z łańcuchem co chcesz. Na dole dynda sobie, obracasz wałem w którą chcesz stronę, bez ruchu łańcucha. Także przestrzegam wszystkich, którzy chcą zmierzyć na ile mają wyciągnięty łańcuch-demontując napinacz. Róbcie to z głową, po wyjęciu napinacza broń Boże!!! nie ruszyć wałem ani milimetr-tak jak ja to zrobiłem :(

 

Da sie. Ja osobiscie tak robilem. 

 

Potwierdzam.

 

Poszło na maila.Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Jeżeli zdejmie pokrywę to od razu będzie miał możliwość wymiany łańcucha.

Dzięki bardzo-doszły pomocne rysunki.

Poległem wczoraj-nie złożyłem do końca.

Z powodu wyciągniętego łańcucha nie można zgrać znaków na dole. Zgrałem idealnie górę, tj. znaki poziome. Wtedy "rozchodzi się" dół. Tzn. mogę ustawić znak na kole pasowym około 1cm. przed  lub 1cm. za znakiem na obudowie rozrządu. Inaczej: albo z prawej albo z lewej strony znaku. Na chłopski rozum, skoro łańcuch wyciągnięty trzeba ustawić 1cm. za znakiem, czyli z prawej strony. 

Dobrze kombinuję?

 

Wiem, łańcuch jest kategorycznie do wymiany, ale jeszcze z tydzien-dwa musze pokuleć na nim.


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 05:55, 02.09.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#64 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:29, 05.09.2016

 

 

 

Z powodu wyciągniętego łańcucha nie można zgrać znaków na dole. Zgrałem idealnie górę, tj. znaki poziome. Wtedy "rozchodzi się" dół. Tzn. mogę ustawić znak na kole pasowym około 1cm. przed  lub 1cm. za znakiem na obudowie rozrządu. Inaczej: albo z prawej albo z lewej strony znaku. Na chłopski rozum, skoro łańcuch wyciągnięty trzeba ustawić 1cm. za znakiem, czyli z prawej strony. 

Dobrze kombinuję?

 

Dla zinteresowanych:

-ustawiłem tak jak pisałem. Z powodu wyciągniętego łańcucha - wycięcie w kole pasowym z prawej strony znaku. Przekręciłem wałem kilka razy i odpaliłem. Wszystko wróciło do normy. Auto śmiga.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#65 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:24, 03.10.2016

Dobrą metodą jest również po założeniu łańcucha dociągnięcie napinacza, czyli napięcie łańcucha np.prętem, tylko oczywiście z głową. Napinacz może jeszcze napiąć łańcuch o jeden góra dwa ząbki, wtedy będzie pewność, że łańcuch będzie dobrze napięty.


  • 0

#66 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:22, 04.10.2016

Pod warunkiem że nie zużyte ząbki na napinaczu.Tak naprawdę to nie powinno się już ingerować zewnętrznie w napięcie łańcucha.Od tego jest sprawny napinacz on sam sobie wszystko ustali

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:22, 04.10.2016

  • 0

#67 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:28, 05.10.2016

Pod warunkiem że nie zużyte ząbki na napinaczu.

Jakie ząbki ???


  • 0

#68 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:54, 05.10.2016

Chodzi pewnie o te ząbki na trzpieniu napinacza pomiędzy które wchodzi zapadka blokująca trzpień przed cofnięciem.


  • 0

#69 baronwłoski

baronwłoski
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 23.11.2017

Czy w silniku K20 maksymalne wysunięcie napinacza wynosi tyle samo co w K24 czyli 13,5mm czy może wartość ta jest inna?


  • 0

#70 fazik

fazik
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:pokarpackie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:es
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 07.09.2019

Witam wszystkich forumowiczów. Czy uzyskam informacji na ustawienie wałków balansowych w silniku k24A3. podejrzewam że ustawia sie jes w GMP i tył wałków na znaki. Ale nie jestem w 100% pewny. Czy ktoś może pomóc? Pozdrawiam


  • 0

#71 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:25, 08.09.2019

Chodzi Ci o wałki rozrządu czy pompę oleju w której są wałki balansujace?
  • 0

#72 fazik

fazik
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:pokarpackie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:es
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:58, 26.09.2019

Chodzi Ci o wałki rozrządu czy pompę oleju w której są wałki balansujace?

Wałki balansujące w pompie oleju.


  • 0

#73 maras31

maras31
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:police
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:hsjd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 17.10.2019

Witam. Podepne się. Panowie przy odpalaniu zmartwil mnie metalowy stukot na zimnym. Później pojawił się ten pisk. Auto działa normalnie. Mechanik stwierdził zawory a później, że rozrząd(Zdjęcie). Nie chciał się podjąć tłumacząc tym, że jest dużo roboty a mało kasy. Miał rację? Honda accord 2003 benzyna 2.0 przebieg hmm.. Według licznika ponad 220tys. ;)

img-20191011-160432.jpg

Filmik ponizej

https://youtu.be/-caye-yjXQ4

https://youtu.be/X-EyijNdrIM

Użytkownik maras31 edytował ten post 22:28, 29.12.2019

  • 0

#74 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:39, 17.10.2019

Rozumiem, że ustawione GMP 1 tłoka, poziome znaki się tak zgrywaja.. Może już łańcuch rozciagniety, lub faktycznie przeskoczyl o ząb../trzeba sprawdzić wysuniecie napinacza, jak powyżej 13.2mm do łańcuch do wymiany/

Ile masz do mnie, w nast tygodniu mam jakieś okienko, ogarnę
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#75 maras31

maras31
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:police
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:hsjd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 17.10.2019

Patrząc na rekomendacje z chęcią bym skorzystał z usług,ale obawiam się że za daleko.Mieszkam koło Szczecina. :) może jest ktoś z okolic to kogoś poleci
? Co do rozrządu to gdyby nie te stuki to bym tak jeździł bez objawo czy w końcu może się to skończyć grubsza awaria?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq