Łańcuch można ocenić bez otwierania rewizji. Jak ustawisz koło pasowe do znaku na pokrywie rozrządu to ściągasz pokrywę zaworów i patrzysz czy znaki się pokrywają. Jak masz znaki na wprost siebie to jest idealnie. Jak wydechowy zaczyna uciekać w górę i rozjeżdża się względem znaku na kółku VTC ssącego o 5-10 mm to jest spoko. Jak jest powyżej to już szybko trzeba coś zrobić.
Rozjechania się znaków piszę z doświadczenia. Miałem do czynienia z autami o przebiegach poniżej 70kkm i ponad 200kkm.
Dobrze jest zrewidować stan napinacza łańcucha rozrządu. On ma trzpień z ząbkami i blokadę cofania się napinacza. Jak ząbki sa juz zjechane na trzpieniu lub zjechana krawędź zapadki i nie blokuje, będzie przepuszczać.
Użytkownik owsikk edytował ten post 14:15, 05.08.2016