Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana oleju w skrzyni Accord K24A3

VII

Najlepsza odpowiedź Vice , 10:53, 19.11.2016

Do wymiany oleju w skrzyni potrzebne będą:

-2l. oleju

-lejek z przewodem/wężem dł. ok.50-60cm. fi 12

-klucz ampul 8 do górnego korka

-nasadka 14mm. lub oczkowy do śruby przelewowej

-klucz kwadratowy 3/8" -ja zeszlifowałem starą 14mm na 9.5mm-UWAGA! musi być bardzo krótki, inaczej nie włożymy, bo sanki przeszkadzają

P20161118_axqhsex.jpg

 

 

mógłbyś zrobic zdjecie tych korków jeden jest kwadratowy i widac go po otwarciu maski koło akumulatora i to jest do wlewania oleju a drugi?Czeka mnie wymiana oleju w skrzyni tylko nie wiem gdzie te korki są

Proszę bardzo:

 

Po jeździe na gorącym silniku spuszczamy stary olej śrubą nr.3. Wycięta bańka 5l. jest trochę za mała-po odkręceniu korka całe sanki zalały się olejem

P20161118_axqhsep.jpg

 

 

ja to zrobiłem tak:

-wkładamy wężyk do otworu 1 , na to wciskamy wąski lejek i powoli lejemy

-śrubą 2 powinien zejść nadmiar,

-po wlaniu pierwszej butelki nadmiar zakręciłem, bo i tak miałem mniej oleju nowego niż spuściłem

P20161118_axqhsnq.jpg

 

 

 

 

Starego oleju było dokładnie 2.1l., czarny jak smoła:

P20161118_axqhsee.jpg

 

Nowy olej -2 butelki z HAparts, to niecałe 1.9l. Więc 200ml. mniej niż zlałem starego. Czy to nie za mało?

 

Po wymianie 1kę można wrzucić łatwiej przy redukcji z 2ki oraz przy trochę wyższej prędkości.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 30.06.2016

Witam serdecznie.
Czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów. Jest już zakupiony i chciałbym to zrobić na dniach. Ma ktoś może zdjęcie gdzie jest korek do wlewania oleju?... patrzyłem pod machę ale ilości miejsca i dostęp jest raczej średni...
Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam
  • 0

#2 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 408 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:43, 30.06.2016

Pod samochodem z boku skrzyni na kwadrat 1/2 jest to korek przelewowy
  • 0

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Administrator
  • 4807 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport GT
  • KM:190??
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombiwar
Reputacja: 75
Super

Napisano 17:46, 30.06.2016

jak już to na 3/8 cala ;)

a na 17 nadadke jest korek do wlewania nowego


  • 0

tel. 603 36 sześć sześć 46 lub gg 4490471
regulacja zaworów wymiana oleju regeneracja zacisków wymiana tarcz klocków pomiar bicia tarcz - pomoc przedzakupowa pełna diagnostyka HDS Opinie <<<--- KLik
wszystkie nowe i używane części do Twojej Hondy - zapraszam   

przekładki silników 6 7 i 8 gen


#4 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 08.07.2016

Jestem po wymianie.
Chryste Panie... Świeży MTF to przejrzysty prawie jak woda z Lichenia, rzadziutki etc. Kto widział ten wie o czym mówię.
A to co spuściłem to jakiś dramat... Smoła jak z jakiegoś starego ropniaka. Czarne, gęste mazidło.. Nawet nie chcę myśleć kiedy ktoś to wymieniał i co tam wlał...
  • 0

#5 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:21, 24.07.2016

mógłbyś zrobic zdjecie tych korków jeden jest kwadratowy i widac go po otwarciu maski koło akumulatora i to jest do wlewania oleju a drugi?Czeka mnie wymiana oleju w skrzyni tylko nie wiem gdzie te korki są


  • 0

#6 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:26, 24.07.2016

jak zdejmiesz lewe koło to będziesz miał do nich dostęp. Dokładnie jak piszesz Gu-Ardian, u mnie było to samo więc nie rozumiem dlaczego często panuje przeświadczenie, że w manualu oleju zmieniać nie trzeba...


  • 0

#7 luki37

luki37
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:Polanica Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:30, 24.07.2016

dzięki mam nadzieje że 2l starczy oleju 


  • 0

#8 slav2006

slav2006
  • Forumowicz
  • 318 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190++
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:51, 24.07.2016

Wystarczy...
  • 0

#9 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 599 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:53, 19.11.2016   Najlepsza odpowiedź

Do wymiany oleju w skrzyni potrzebne będą:

-2l. oleju

-lejek z przewodem/wężem dł. ok.50-60cm. fi 12

-klucz ampul 8 do górnego korka

-nasadka 14mm. lub oczkowy do śruby przelewowej

-klucz kwadratowy 3/8" -ja zeszlifowałem starą 14mm na 9.5mm-UWAGA! musi być bardzo krótki, inaczej nie włożymy, bo sanki przeszkadzają

P20161118_axqhsex.jpg

 

 

mógłbyś zrobic zdjecie tych korków jeden jest kwadratowy i widac go po otwarciu maski koło akumulatora i to jest do wlewania oleju a drugi?Czeka mnie wymiana oleju w skrzyni tylko nie wiem gdzie te korki są

Proszę bardzo:

 

Po jeździe na gorącym silniku spuszczamy stary olej śrubą nr.3. Wycięta bańka 5l. jest trochę za mała-po odkręceniu korka całe sanki zalały się olejem

P20161118_axqhsep.jpg

 

 

ja to zrobiłem tak:

-wkładamy wężyk do otworu 1 , na to wciskamy wąski lejek i powoli lejemy

-śrubą 2 powinien zejść nadmiar,

-po wlaniu pierwszej butelki nadmiar zakręciłem, bo i tak miałem mniej oleju nowego niż spuściłem

P20161118_axqhsnq.jpg

 

 

 

 

Starego oleju było dokładnie 2.1l., czarny jak smoła:

P20161118_axqhsee.jpg

 

Nowy olej -2 butelki z HAparts, to niecałe 1.9l. Więc 200ml. mniej niż zlałem starego. Czy to nie za mało?

 

Po wymianie 1kę można wrzucić łatwiej przy redukcji z 2ki oraz przy trochę wyższej prędkości.


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 11:08, 19.11.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#10 ANDRU17

ANDRU17
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:ES
  • KM:193
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 26.01.2017

Jestem świeżo po wymianie i mam mały problem , mianowicie starego oleju zeszło jakieś 1,85 a nowego zalałem 2 l iprzez korek przelewowy nic sie nie przelało . Dodam że nie uroniłem ani kropelki  nowego , skrzynie mam 6 manualną .


  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:50, 26.01.2017

Ja bym zostawił ..dwa litry wystarczy .Pewnie do przelania brakowało z 50ml
Może był nachylony lekko samochód w którąś stronę ?
  • 0
                       

#12 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 101 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 26.01.2017

Mój stał równo i też się nie przelało przy wymianie.
Ale jak włożyłem palec to było praktycznie równiutko z gwintem, więc zostawiłem ;-)


  • 0

#13 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:07, 27.09.2017

Czyli w VII gen trzeba odkręcać 3 śruby? W dziale zrób to sam w temacie dot wymiany oleju jest napisane, że z otworu zakręcanego śrubą odkręcaną grzechotkę 3/8 cala spuszczamy stary olej a przez otwór ze śrubą 17 wlewany nowy olej i z tego otworu jeśli zacznie się przelewać to poziom ok. Powyżej kolega coś wspomina o jakimś korku przelewowym? O co z tym chodzi?


  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7087 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 62
Super

Napisano 17:11, 27.09.2017

To jest korek przez który wlewasz olej.
Ma się przelać i będzie wtedy właściwy poziom.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#15 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 27.09.2017

Aha czyli de facto nie trzeba odkręcać tej śruby którą lordV-TEC oznaczył w swoim manualu kilka postów wyżej nr 1 tylko można wlewać olej przez otwór oznaczony nr 2 i jak się zacznie z niego olej sączyć to jest właściwy poziom. Dobrze rozumiem?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq