Cytat turbo-tec.eu:
Tłumiki są jedną z często wymienianych części w samochodzie.
Jest to jednak część podlegająca homologacji.
Jak rozpoznać homologowany tłumik i jakie ma on znaczenie dla użytkownika samochodu?
Dyrektywa, która w EWG obejmuje homologacje tłumików to: 89/491/EWG nowelizowana dyrektywą 96/20/EWG.
Reguluje ona warunki użycia w odniesieniu do hałasu układu wydechowego i pomiaru mocy pojazdu.
Homologowane tłumiki posiadają znak UE, tak jak amortyzatory bądź katalizatory.
Szczegółowe oznaczenie można znaleźć w „”przewodniku homologacji”” na stronach Komisji Europejskiej.
W ten sposób można sprawdzić czy dany produkt jest rzeczywiście homologowany dla konkretnego typu pojazdu.
Oprócz znaku homologacji EWG mogą występować także tłumiki oznakowane homologacją niemiecką – T ÜV.
Homologacja ta jest w pełni wartościowym atestem, gdyż spełnia bardziej restrykcyjne normy techniczne aniżeli normy zawarte w dyrektywach EWG.
Przy montowaniu tłumików serwis ma pewność, ze tłumik spełnia wymagania dla hałasu i sprawności układu wydechowego.
Oznacza to, że jego specyfikacja będzie odpowiadać danej mocy silnika.
Dla przykładu: tłumik będzie charakteryzował się odpowiednim ciśnieniem według wymagań producenta pojazdu.
Tłumik nie jest elementem zagrażającym bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów samochodu.
Niestety wpływa on na moc i efektywność silnika, a także na emisje spalin.
Z tego powodu rozsądniejszym rozwiązaniem jest montaż homologowanego urządzenia.
Serwis w ten sposób może zapobiec problemom np. przy kontroli technicznej pojazdu.
++++++++
Do tematu....używany OEM, czy inny nowy?
1. Naturalnie mało używany OEM! (jak nie ma nowych OEM)
2. Nowy np. Walker
Ps.: Co do śrubek to wolę Hondy używane jak nowe nieznanego producenta i nieznanej jakości.
Z tego powodu kupiłem kiedyś 1 kg Hondy używanych śrubek na Ebay i mam spokój jak jakąś ukręcę.
Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:48, 27.07.2016