Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

tłumik koncowy - używany OEM, czy inny nowy?

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#31 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:21, 26.07.2016

Mr. @przemkowal.
jako moderator powinieneś zalecać przeróbki które TYLKO spełniają normy jakie obowiązują w Polsce i tym samym Hondy i w EU.
Napis na tlumiku np.!
Jakie normy musi spełnić taki tłumik to sam nie wiesz. c043.gif

Jeśli wiesz jakie normy ma spełniać to proszę napisz, bo ja przyznaje się, że nie wiem. Dla mnie ma być cichy i nie zamulać auta.
Bądźmy realistami poza tym. Lepszy tłumik od hammera niż badziewny zamiennik z którego po roku wysypią się bebechy.
Skończ poza tym proszę wywody o wyższości części OEM nad innymi. Bo zaczyna się to robić nudne.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#32 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:52, 27.07.2016

No trochę z tymi normami w Niemczech to nie jest tak do końca jak powinno być . Bo jest człowiek na civicklub który robił civic ufo dosyć konkretnie i opisywał jak się to ma tam . Bo naprzyklad nie możesz założyć wiekszych oem felg do hondy niż wychodzą seryjnie . A jakieś *cenzura* z ciastoliny juz możesz to ta tui czy coś tam .
  • 0

#33 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 12:43, 27.07.2016

Cytat turbo-tec.eu:

Tłumiki są jedną z często wymienianych części w samochodzie.

Jest to jednak część podlegająca homologacji.

Jak rozpoznać  homologowany  tłumik i jakie ma on znaczenie dla użytkownika samochodu?

Dyrektywa, która w EWG obejmuje homologacje tłumików to:  89/491/EWG nowelizowana dyrektywą 96/20/EWG.

Reguluje ona warunki użycia w odniesieniu do hałasu układu wydechowego i pomiaru mocy pojazdu.

 

Homologowane tłumiki posiadają znak UE, tak jak amortyzatory bądź katalizatory.
Szczegółowe  oznaczenie można znaleźć w „”przewodniku homologacji”” na stronach Komisji Europejskiej.

W ten sposób można sprawdzić czy dany produkt jest rzeczywiście homologowany dla konkretnego  typu pojazdu.

 

Oprócz znaku homologacji EWG mogą występować także tłumiki oznakowane homologacją niemiecką – T ÜV.

Homologacja ta jest w pełni wartościowym atestem, gdyż spełnia bardziej restrykcyjne normy techniczne aniżeli normy zawarte w dyrektywach EWG. 

 

Przy montowaniu tłumików serwis ma pewność, ze tłumik spełnia wymagania dla hałasu i sprawności układu wydechowego.

Oznacza to, że jego specyfikacja będzie odpowiadać danej mocy silnika.

Dla przykładu: tłumik będzie charakteryzował się odpowiednim ciśnieniem według wymagań producenta pojazdu.

 

Tłumik nie jest elementem zagrażającym bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów  samochodu.

Niestety wpływa on na moc i efektywność silnika, a także na  emisje spalin.

Z tego powodu rozsądniejszym rozwiązaniem jest montaż homologowanego urządzenia.

Serwis w ten sposób może zapobiec problemom np. przy kontroli technicznej pojazdu.

++++++++

Do tematu....używany OEM, czy inny nowy?

1. Naturalnie mało używany  OEM! (jak nie ma nowych OEM)

2. Nowy np. Walker

 

Ps.: Co do śrubek to wolę Hondy używane jak nowe nieznanego producenta i nieznanej jakości.
Z tego powodu kupiłem kiedyś 1 kg Hondy używanych śrubek na Ebay i mam spokój jak jakąś ukręcę.
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 12:48, 27.07.2016

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#34 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:19, 27.07.2016

Normy w Niemczech to już pokazał VW-en :-D
  • 0
                       

#35 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:05, 27.07.2016

Ja bym bardzo jednak prosił o niepowoływanie się na niemieckie atesty i dopuszczenia do ruchu bo to jest bullshit i szczyt hipokryzji :)
  • -1

#36 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:09, 27.07.2016

I znowu OEM i nic więcej . Widziałem robotę Hammera i te tłumiki naprawdę nie są głośne . I co mają tłumiki z kwasu do sprawności układu wydechowego ??


  • 0

#37 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 18:00, 27.07.2016

Nie chodzi o to czy Hammera tłumiki są naprawdę głośne tylko o to czy są dopasowane do silnika określonego typu Accorda. a025.gif

Niestety musze się powtarzać, bo nie dotarło!
OEM jest do silnika określonego typu Accorda wzorem, potem dopiero na wzorze są produkowane podróbki jak tłumiki firmy Bosal czy Walker czy jakie tam polskie badziewie.
 

Co tłumiki z kwasu do sprawności układu wydechowego mają, było przedtem napisane.
Poproszę o więcej respektu, jak by nie było ja się starałem i na temat cos znalazłem a Ty opowiadasz dalej jakieś tam swoje niesprawdzone wrażenia. 
 a075.gif


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#38 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:49, 27.07.2016

Ale chyba firmy zajmujące się robieniem tłumików to chyba musze mieć o tym pojęcie . I chodzi mi o firmy typu Hammer . Bo jak ktoś robi np cały układ na różnej średnicy to chyba się dobiera do silnika. Ja tam miałem civic i miałem cały układ dwa tłumiki od Hammera kolektor wydechowy tak powiginany ze szok i bylem mega zadowolony.
  • 0

#39 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:57, 28.07.2016

Ale chyba firmy zajmujące się robieniem tłumików to chyba musze mieć o tym pojęcie . I chodzi mi o firmy typu Hammer . Bo jak ktoś robi np cały układ na różnej średnicy to chyba się dobiera do silnika. Ja tam miałem civic i miałem cały układ dwa tłumiki od Hammera kolektor wydechowy tak powiginany ze szok i bylem mega zadowolony.

Popieram
Przeciez ktos kto robi tlumiki (firma) musi miec jakies pozwolenie czy jakies inne wymogi spelnione aby w ogole mozna bylo je sprzedawac i montowac.
Ja mialem dwururke ultera dedykowana i byl troche za glosny i nie wart 1100zl.
Za te pieniadze mam u hammera z kwasowki czyli dozywotni praktycznie a chce zeby auto "lepiej oddychalo".
Co do oem to kiedy zmienilem moj byl dobry wystawilem na olx i od razu sprzedalem bo gosc potrzebowal bo mu gdzies sie dziura zrobila.
Nad dwururka z typka tez sie zastanawialem ale po paru znalezionych ogloszeniach za dobrze nie wygladaly a w jednym gosc napisal ze ma dziure na rozgalezieniu.
Porownujac do innych honda ma naprawde dobre wydechy ale wieczne nie sa wiec wole nowy od hummera
  • -1

#40 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:14, 28.07.2016

Nie chodzi o to czy Hammera tłumiki są naprawdę głośne tylko o to czy są dopasowane do silnika określonego typu Accorda. a025.gif

Niestety musze się powtarzać, bo nie dotarło!
OEM jest do silnika określonego typu Accorda wzorem, potem dopiero na wzorze są produkowane podróbki jak tłumiki firmy Bosal czy Walker czy jakie tam polskie badziewie.
 

Co tłumiki z kwasu do sprawności układu wydechowego mają, było przedtem napisane.
Poproszę o więcej respektu, jak by nie było ja się starałem i na temat cos znalazłem a Ty opowiadasz dalej jakieś tam swoje niesprawdzone wrażenia. 
 a075.gif

 

Kardynal to ty masz problem z tym co większość ci odpowiada na forum . Nie zawsze wszystko co OEM jest najlepsze chyba się z tym zgodzisz ( jak to do ciebie dotrze ) . Jakby tak było to po latach eksploatacji nie dochodziło by np. do akcji serwisowych wielu producentów , bądź różnego typu bolączki poszczególnych generacji nawet accorda , bo każdy model niestety jakieś wady posiada , które my potem musimy poprawiać po fabryce .

Piszesz o niesprawdzonych wrażeniach , rozczaruje cie , sprawdzonych . Nie szukam jakiś artykułów po sieci ( teorii ) , tylko próbuje w przeciwieństwie do ciebie ( oem ) innych rozwiązań jak większość z Nas tutaj . A o respekt to trzeba zapracować chociażby swoim słownictwem do innych .

Polecam tłumiki z kwasu , niekoniecznie musi być to hammer . Obecna technologia pozwala na zbudowanie tłumika , który będzie odpowiadał oem-kim parametrom .


  • -1

#41 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:44, 28.07.2016

Nie zawsze wszystko co OEM jest najlepsze chyba się z tym zgodzisz.


Damian, nie zgodzi się z tym na pewno.
Kardynał, prosiliśmy Cię abyś nie "uszczęśliwiał" na siłę wszystkich częściami OEM. Każde auto ma swego właściciela i to on decyduje co w nim wymienia, kiedy i z jakich części korzysta. Jeśli chce zamiennik to takowy zakłada.
I nie życzę sobie pisania "moderatorze"w sposób ironiczny i drwiący.
Czy to jest dla Ciebie wystarczająco zrozumiałe?
  • 0

#42 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 21:02, 21.05.2017

A ja się zapytam, czy takie 'Coś' uszczelnić, czy wymienić tłumik końcowy? :P
mErBJKq.jpg


  • 0

#43 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:15, 21.05.2017

Kupuj pastę do uszczelniania wydechów bosala i spróbuj.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#44 User32

User32
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:Wroc
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS+
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:48, 22.05.2017

Dokładnie w tym samym miejscu mój poległ.  Pod ręką miałem jedynie silikon wysokotemperaturowy (do 363 stopni). Uszelniłem tuż przed świętami wielkanocnymi i do tej pory spokój. Ale jak nic nie masz, to kupuj Bosal i łataj. Będzie jeszcze lepiej.


  • 0

#45 SpeeDyLOCO

SpeeDyLOCO
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:41, 28.06.2017

Cześć panowie, w moim OEM dziura pojawiła się od góry. Na aukcjach są głównie BOSAL ale w bardzo różnych cenach od 119 / 129 //poprawka właśnie maila dostałem od sprzedawcy te dwa to odpowiedniki firmy POLMOSTRÓW(?)

/ 239 i 350 w norauto. Iparts mają za 179. Wszystko podpisane Bosal 163-161 czy to normalnie:D? Kwasówkę w warsztacie proponowali mi za około 600zł z montażem i niestety na tą chwilę dla mnie za dużo . Potrzebuje zamówić do montażu na poniedziałek więc będę wdzięczny za info:)


Użytkownik Statom edytował ten post 09:31, 29.06.2017
kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji - patrz regulamin

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq