Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po wymianie tarcz i klocków

VI tarcze klocki tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:54, 30.07.2016

Narzedziem destrukcji były: sruba, nakretka, płaskownik z otworem i klucz pneumatyczny.

Wysłane z mojego One S przy użyciu Tapatalka
  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 uncle

uncle
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS Nighthawk Black
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 26.04.2017

mam podobny problem. Tarcze i klocki (ate&ate) wymienione jakieś 500 km temu, tylne prawe koło wygląda jak na zdjęciu. Lewe jest ok.

Samochód hamuje dobrze. Mam wrażenie że farba powolutku schodzi z tarczy - pytanie czy czekać jeszcze troszkę czasu np. drugie 500 km czy już wracać z tym do mechanika bo potem będzie na coś za późno :) ?

qymbl9zvvjp7.jpg


  • 0

#18 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:24, 28.04.2017

ehh

co zrobił mechanik to pierwsze pytanie

pewnie zdjął tarcze stare ,założył nowe , dał nowe klocki i po wymianie

 

Niestety ale tak się nie da dobrze zrobić hebli w samochodzie mającym 17 lat

Przynajmniej powinien sprawdzić ,czy tłoczek w miare lekko pracuje, ale po tylu latach to prawie niemożliwe. No więc powinien go przynajmniej wyjąć wyczyścić, nasmarować i włożyć spowrotem . A najlepiej zregenerować zacisk, ale dobra zaraz będę , że przesadzam - ale tak robiłęm w każdym swoim samochodzie jak zmieniałem tarcze. I to też zalecam - bo tylko tak heble będa pracowały bez problemu przez kolejne 50  tys km.

Tu albo tłoczek nie do końca pracuje poprawnie, albo sworznie w jarzmach zostały ( lub nie zostały ) słabo wyczyszczone i jeśli mechanik posmarował je smarem miedziowym to już wogóle dramat i pół roku i będą hamulce stały w miejscu

Może być tez tak, że hebel się ułoży- ale ty już 500km zrobiłeś więc mała szansa


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#19 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:13, 28.04.2017

Wracaj i to jak najszybciej - samo się nie naprawi

 

Po pierwsze niech zobaczy czy bolec na klocku trafił w wycięcie w tłoczku, jeżeli tak to trzeba dokładnie czyścić ramiona zacisku które dociskają klocki. Zostaje tam często trochę rdzy i efekt jest taki, że zacisk dociska tylko górę klocka


Użytkownik pawpor edytował ten post 10:14, 28.04.2017

  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#20 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 28.04.2017

Wracaj i to jak najszybciej - samo się nie naprawi

 

Po pierwsze niech zobaczy czy bolec na klocku trafił w wycięcie w tłoczku, jeżeli tak to trzeba dokładnie czyścić ramiona zacisku które dociskają klocki. Zostaje tam często trochę rdzy i efekt jest taki, że zacisk dociska tylko górę klocka

 

Dokładnie jak pisze pawpor. Sam ostatnio u niego kupowałem zestaw ATE na tył i po montażu zregenerowanych (gumkami) zacisków u mnie zewnętrzny klocek nie dociskał na ok. 20% tarczy os strony wewnętrznej. Ściągnąłem zacisk, pilnikiem poprawiłem ramiona i po tych 15min roboty jest idealnie.

 

Także do regeneracji zacisku poza wymianą gumek koniecznie oczyszczajcie ramiona zacisku. Inne miejsca czy piaskowania/malowanie można sobie odpuścić. Dodatkowo na ramiona jakiś Plastilube ;)


  • 0

#21 uncle

uncle
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS Nighthawk Black
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:KOMBI
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:05, 01.05.2017

Dziękuję panowie za podpowiedzi. Po "majówkach" uderzam do mechanika.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, tarcze klocki tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq