Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po wymianie tarcz i klocków

VI tarcze klocki tył

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 grand24

grand24
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Żary
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:29, 26.06.2016

Witam. Po wymianie tarcz i klocków z tyłu, pojawił się problem z dopasowaniem klocka do tarczy.

Klocek przylega tylko do zewnętrznej strony tarczy, natomiast nie styka się z nią całą powierzchnią.

Wewnętrzna strona tarczy ma nalot rdzy, górna jest wytarta tam gdzie klocek przylega do tarczy.

 

Tarcze wymieniłem na Ferodo, klocki ATE, zaciski zregenerowane.

Z lewej strony klocki dotarły się bez problemów, natomiast z prawej, klocek zewnętrzny przylega tylko górną częścią, a wewnętrzny ładnie całą powierzchnią.

Przejechałem już tak ponad 500 km i nie ma poprawy.

Rozbierałem zacisk, zamieniałem klocki stronami, próbowałem ścierać klocek na papierze ściernym i nic, dalej to samo.

W jarzmie zacisku na górnym sworzniu był wyczuwalny luz, większy niż na dole, wiec dałem jarzmo do regeneracji.

Dotoczyli mi nowe sworznie o większej średnicy tak żeby zniwelować luz, ale nic to nie dało.

Dodam jeszcze że przy użyciu większej siły jestem wstanie poruszyć klockiem w zacisku, tzn. klocek ma niewielki luz od wewnętrznej strony tarczy i przy wciskaniu hamulca klocek odstaje na dole a styka się z tarczą w górnej części.

 

Zrobiłem fotkę żebyście lepiej mnie  zrozumieli.

 

Załączony plik  Zdjęcie.jpg   64,64 KB   51 Ilość pobrań


Użytkownik przemkowal edytował ten post 10:04, 27.06.2016
Trochę bardziej czytelne??

  • 0

#2 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:46, 26.06.2016

Skróć temat, ja osobiście nic nie kumam. Samochód hamuje?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:54, 26.06.2016

kolego,bez wgłębiania się temat, zakładając klocek powinien gładko chodzić a nie przy uzyciu siły


Użytkownik toki edytował ten post 21:55, 26.06.2016

  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:12, 26.06.2016

Wypustka w klocku weszła we wcięcie na tłoczku przy montażu ?


  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:48, 27.06.2016

a ile km na tym zrobiłeś?

a kto wymieniał te klocki -tarcze? 

pewnie to była sama wymiana bez sprawdzenia i nasmarowania zacisku

 

Wypustka w klocku weszła we wcięcie na tłoczku przy montażu ?

 

no właśnie weszła? 

 

Jak robił mechanik to niech to poprawia druciarz!

Jak robiłeś to sam to poprawiaj, bo zrobiłeś źle :D

i


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:06, 27.06.2016

W jarzmie zacisku na górnym sworzniu był wyczuwalny luz, większy niż na dole, wiec dałem jarzmo do regeneracji.

Dotoczyli mi nowe sworznie o większej średnicy tak żeby zniwelować luz, ale nic to nie dało.

Dodam jeszcze że przy użyciu większej siły jestem wstanie poruszyć klockiem w zacisku, tzn. klocek ma niewielki luz od wewnętrznej strony tarczy i przy wciskaniu hamulca klocek odstaje na dole a styka się z tarczą w górnej części.

 

Znaczy się prowadnice zacisku Ci dotoczyli na większe?

Płynnie to pracuje?

Smarowałeś prowadnice? Jeśli tak, to czym?

 

Klocek w zacisku ma chodzić luźno!!!


  • 0

#7 grand24

grand24
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Żary
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:11, 27.06.2016

Auto oddałem do mechanika, ponieważ grzała się tarcza z lewej strony. Diagnoza- tłoczek skorodowany. Więc zdecydowałem się na regenerację dwóch zacisków i wymianę tarcz, ponieważ tarcza z lewej strony złapała już bicie. Po odebraniu auta lewa strona jest ok, klocki się dotarły (ułożyły) zacisk pracuje prawidłowo. Natomiast klocek z prawej strony ni cholery nie chce się ułożyć, a z tą stroną nie miałem wcześniej problemu. Klocek wewnętrzny prawidłowo ułożony wypustką w otwór, prowadnice nasmarowane smarem od ATE nic się nie blokuje. Jarzmo i zacisk wyczyszczone z rdzy. Głupi już jestem, bo wszystko zrobione jak należy a klocek dalej nie chce współpracować :/. Zrobiłem zdjęcie tarczy od strony tłoczka i widoczną szczelinę między tarczą a klockiem zewnętrznym. Szczelina zmniejsza się ku górze.Załączony plik  tył.jpg   99,91 KB   35 Ilość pobrań Załączony plik  klocek.jpg   76,47 KB   22 Ilość pobrań


Użytkownik grand24 edytował ten post 16:19, 27.06.2016

  • 0

#8 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:11, 27.06.2016

Grand, klocek ma chodzić luźno w zaciskuto jest podstawowa sprawa. Rozbieraj zacisk i sprawdz w jakim stanie gumki,czy klocki ładnie chodzą, czy ta guma od tłoczka nie ma żadnych uszkodzeń, tam nie ma  wilelkiej filozofii, sam to zrobisz pod blokiem na podnośniku.Jeżeli robił to mechanik to reklamuj to ,bo tak nie ma prawa być, to nie stara Corsa że trzeba klocki "poprawiać" szlifierką żeby weszły.

Jeżeli dobre nr klocki dobrałeś to Ate wchodzą gładziutko w prowadnice i ładnie chodzą.

Co mi jeszcze przychodzi do głowy to że może nie do swojego modelu masz dobrane klocki i Ci na chama wepchnął mechanik


  • 0

#9 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 05:34, 29.06.2016

Chodzi o ten milimetr na gorze? Serio?
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#10 grand24

grand24
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Żary
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:43, 04.07.2016

Tak. Ten milimetr odstaje przy wciśniętym pedale hamulca.


  • 0

#11 marqs24

marqs24
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:Leszno
  • Silnik:CL9
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:10, 04.07.2016

Jak prowadnice zacisku będą stały dęba to klocek zewnętrzny nigdy nie będzie pracował. Miałem kiedyś tak w 6 genie. Prowadnice mają chodzić luźno. Chyba że masz coś tam krzywego i klocek ci bierze po skosie. Sprawdź najpierw czy wszystko masz tam proste.


  • 0

#12 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:14, 15.07.2016

Z tego wynika, że zacisk jest skrzywiony i dociska klocek tylko po jednej stronie.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#13 grand24

grand24
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Żary
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:59, 29.07.2016

Takie było moje pierwsze skojarzenie. Tylko zastanawia mnie jak zacisk może się skrzywić ?


  • 0

#14 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:17, 29.07.2016

Mój kumpel kiedyś nie wiedząc ze tylny tłoczek się wkręca a nie normalnie wciska odgiął zacisk.

Wszystko jest możliwe :P


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#15 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:10, 29.07.2016

Mój kumpel kiedyś nie wiedząc ze tylny tłoczek się wkręca a nie normalnie wciska odgiął zacisk.

Wszystko jest możliwe :P

ale jak??wtf? jak:-), ja dawno temu w golfie probowalem na siłe wcisnąć tłoczek, ale odgiąć zacisk?no to ułanska fantazja:-)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, tarcze klocki tył

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq