Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

2,4 VTEC vs 2,2 iDTEC

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Patricko

Patricko
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:08, 23.06.2016

Witam.

 

Mam nadzieję, że nie narażę nikomu zakładając taki temat.

 

Poważnie rozważam zakup Accordki VIII generacji.

W grę wchodzą dwie wersje silników, czyli 2,4 VTEC (201 PS) oraz 2,2 iDTEC (201 PS), najlepiej jakiś Type-S.

Wiem, że silniki Hondy to są konstrukcje praktycznie nie do zajechania, a VTEC ma już swoje miejsce w historii motoryzacji.

Wiadomo, że benzyna to silnik solidny i zaczyna się w nim dziać dopiero przy wyższych obrotach.

Jeśli zaś chodzi o diesla to tutaj problemem jest chyba głównie DPF, ale ten można usunąć/wyłączyć. Chociaż interesuje mnie tutaj jeszcze sprawa EGR'a i czy Honda również zastosowała idiotyczny patent w postaci klap wirowych przy kolektorze.

 

Swego czasu staruszek miał Civica z 97r. z VTEC i samochód chodził bez zająknięcia przez długie lata.

Bardzo dobrze wspominam ten samochód, spędził z nami sporo lat i praktycznie nigdy się nic z nim nie działo.
Jestem ciekaw czy Honda po dziś dzień utrzymuje status tak niezawodnych aut jak wtedy.

 

Samochód będzie jeździć raczej "klasykę", czyli miasto/trasa, głównie z naciskiem na miasto.

 

Naczytałem się już sporo tematów na tym forum i sporo artykułów w sieci, wierzcie mi że mam już mętlik w głowie.

Dlatego chciałbym spytać Was, jakie są plusy i minusy każdego typu silnika?

 

Liczę bardzo na Waszą pomoc.


  • 0

#2 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:55, 23.06.2016

Może nie mam zbyt dużej wiedzy na ten temat ale pozwolę sobie przytoczyć słowa mojego znajomego który w Hondach siedzi od dawna i na codzień przy nich grzebie. Obecnie jeździ on właśnie 8 genem Type S'em z silnikiem iDTEC. Jest bardzo zadowolony z tego wyboru a to jego pierwszy diesel Hondy. DPFa wywalił po kilku wymianach. Jego acco to kombiak na 18' kole po mapowaniu kompa. Mocy troszkę przybyło jak i momentu obrotowego. Na prawdę chwali sobie to autko za dynamikę, kulturę pracy, wygodę i niskie spalanie a i dodał że jego kumpel w Civicu Type R FN2 ledwo się wyrabia za tym accordem. Wybrał diesela niż benzynę gdyż nie chce mu się szukać mocy i momentu w górnym zakresie obrotów no i wiadomo, diesel oszczędny i podatny na modyfikacje, nie wróci do benzyny w acco chyba że do jakiejś V6. Mam nadzieję że troszkę pomogłem
  • 0

#3 Patricko

Patricko
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:22, 23.06.2016

Nawet bardzo :) Mógłbyś przytoczyć przy okazji dokładniejsze dane odnośnie mapowania? Jak mocno zmodyfikował mapę i ile dokładnie mocy i momentu mu przybyło?
No i rzecz jasna jak to wpłynęło na spalanie i branie oleju? Bo słyszałem, że po takich zabawach olej znika w zastraszającym tempie, a sam silnik dostaje jeśli chodzi o wytrzymałość.

Ale tak jak mówię, tyle co sam słyszałem, ale ile w tym prawdy to nie wiem.


  • 0

#4 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:50, 23.06.2016

Szczegółów nie znam dokładnie bo nie pytałem. Silnik generuje 210 koni i chyba ponad 400Nm więc to jak najbardziej bezpieczne dla tego silnika. Spalanie też niskie ale nie jestem w stanie podać szczegółów, mówił że ok 6 litrów chyba? O braniu oleju to pierwsze słyszę. Marek mówił że złego słowa na accorda nie może powiedzieć bo robi tylko podstawowe rzeczy eksploatacyjne jak to w accordzie i póki co nie widzi innego auta dla siebie. Zmieniłby na acco 9 lub Lexusa jedynie
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:37, 23.06.2016

Diesle Hondy nie mają motylków w kolektorze ssącym, mają je tylko silniki benzynowe F/H-serii czyli do 2002 roku.

 

Zadajesz stare pytanie, wielokrotnie zadawane na forum, co jest lepsze diesel czy benzyna ? ;)

 

Diesel Hondy zapewnia płynną i komfortową jazdę bez kręcenia silnika gdyż cały czas pod pedałem gazu masz wysoki moment obrotowy za to benzyna (np.200KM) jest lepsza w sprincie i mniej kosztuje jej serwisowanie zwłaszcza jeżeli auto ma duży przebieg ok. 300 tys.km ...

 

Bardzo łatwo chipuje się już I-DTEC 150KM, wystarczy założyć sprzęgło od Type-S (180KM) i można zrobić chipa na 185-190KM/400NM + usunąć DPF'a, który w Hondach też robi problemy.


Użytkownik Pejot edytował ten post 11:40, 23.06.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Patricko

Patricko
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:46, 23.06.2016

A tego Type S 180 PS do ilu można podnieść? Kolega Sysunia chyba właśnie miał na myśli tą wersję 180, gdzie podniesiono ją do 210.

Coś więcej tam trzeba grzebać, czy w przypadku Type S wystarczy programowo mapę zmienić i gotowe?

Najbardziej mnie martwią następstwa takiego podnoszenia mocy, głównie zużycie materiałów, czy może w Hondzie jednak nie ma to wpływu?

 

Wiem, że to już szczegół, ale szkoda że diesel 2,2, nawet Type S, ma tylko jedną rurę z tyłu. Jednak VTEC Type S pod względem wizualnym lepiej się prezentuje.

Ale to już dyskusja na inny temat :)

 

Jeśli zadaję banalne pytania to przepraszam. Z Accordką miałbym do czynienia po raz pierwszy, a ceny też niskie nie są, więc wole dokładnie popytać co i jak zanim w ogóle zdecyduje się na zakup.


  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:50, 23.06.2016

A tego Type S 180 PS do ilu można podnieść? Kolega Sysunia chyba właśnie miał na myśli tą wersję 180, gdzie podniesiono ją do 210.

Coś więcej tam trzeba grzebać, czy w przypadku Type S wystarczy programowo mapę zmienić i gotowe?

 

Wystarczy nowy program, Type-S ma już wzmocnione sprzęgło, większy IC, lepsze hamulce z przodu (zaciski 2-tłoczkowe / tarcze 320mm), nic tylko chipować i śmigać ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:35, 23.06.2016

Ja miałem 2.4 automat i na diesla bym nigdy nie zamienił.
Jak dla mnie obecne diesle są przekombinowane a wywalanie dpf uważam za wielce nieodpowiedzialne w stosunku do środowiska i naprawdę dziwie się czemu to wygole przeglądy przechodzi. A potem się ludzie dziwią skąd ten smog w polskich miastach... To jednak temat na osobny wątek.

2.4 miał ok osiągi spalanie tez wporzadku - na trasie poniżej 7, w mieście 12-13. Miałem 250 tys najechane i poza problemem z vtc z którym mozna żyć nic się nie działo. Przez 3 lata tylko rzeczy eksploatacyjne wymieniałem. Co do niskich obrotów to przy normalnej płynnej jeździe 2.5-3tys obrotów nie trzeba przekraczać. Oczywiście zawsze mozna deptać dla efektów dźwiękowych i lepsze przyspieszenia.

Obecnie jeżdzę hybryda i każdemu polecam takie rozwiązania. Przy 340hp i 2t wagi spalanie jak w accordzie no i 5.9s do 100 tez jest przyjemne. Marzenie to tesla - może kiedyś :)

Użytkownik hangie edytował ten post 22:41, 23.06.2016

  • 0

#9 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:07, 01.08.2016

A tego Type S 180 PS do ilu można podnieść? Kolega Sysunia chyba właśnie miał na myśli tą wersję 180, gdzie podniesiono ją do 210.

Coś więcej tam trzeba grzebać, czy w przypadku Type S wystarczy programowo mapę zmienić i gotowe?

Najbardziej mnie martwią następstwa takiego podnoszenia mocy, głównie zużycie materiałów, czy może w Hondzie jednak nie ma to wpływu?

 

Wiem, że to już szczegół, ale szkoda że diesel 2,2, nawet Type S, ma tylko jedną rurę z tyłu. Jednak VTEC Type S pod względem wizualnym lepiej się prezentuje.

Ale to już dyskusja na inny temat :)

 

Jeśli zadaję banalne pytania to przepraszam. Z Accordką miałbym do czynienia po raz pierwszy, a ceny też niskie nie są, więc wole dokładnie popytać co i jak zanim w ogóle zdecyduje się na zakup.

 

 

Ja mam już drugiego Type-S'a iDTEC 180KM i nie chcę nic innego. Obecnie wykręcony jest na ok. 230KM i 440Nm, ale to już górna granica, przy OEM więcej już się nie wyciśnie. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq