Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Światła dzienne + postój w kierunkowskazach, kierunkowskaz w postojówce

VII dzienne kierunkowskazy led postojówki postojowe halogeny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#16 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:26, 27.06.2016

Odpowiem po co: żeby działało to jak prawialne DRL, i włączam je kiedy potrzebuje, a nie za każdym razem jak przekręcę na zapłon. Żeby móc korzystać z opcji Auto którą mamy w wyposażeniu i nie zapomnieć włączyć światła jak robi się już ciemnawo - a w mieście przy latarniach czasem można się zapomnieć.

 

Mam pewien pomysł, ale muszę go zweryfikować, jak wrócę do domu i zaglądnę w schemat instalacji.

Można by użyć przekaźnik rozwierny - czyli jak się pojawi napięcie na światłach mijania (przed przetwronicą xenonów), wówczas dzienne gasną.


  • 0

#17 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:42, 27.06.2016

O ile dobrze pamiętam to u nas Auto włącza normalnie postojówki, a jak jest zbyt ciemno to włącza mijania.

 

Wówczas można by napięcie zasilania DRL pobierać np. z postojówek, a odcinanie z mijania.


  • 0

#18 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:34, 27.06.2016

Wszystko jest w porządku, będzie to działać, ale wydaje mi się, że zagwozdka jest jedynie w zrobieniu tego tak, że na 0 nie świecą się żadne światła, natomiast na Auto świecą dzienne/pozycja + mijania - i tu jest problem.

Można sprawdzić, czy gdy pozycja przełącznika świateł jest na 0, czy do czujnika zmierzchu dochodzi zasilanie. Jeżeli nie, można tam wpiąć przekaźnik, aby załączał dzienne tylko w momencie ustawienia na Auto - czyli załączenie zasilania razem z czujnikiem zmierzchu.

 

Problem w tym, że wydaje mi się, że czujnik zmierzchu działa niezależnie przez cały czas, bo można wykonać diagnostykę na panelu radia, wtedy tam też jest m. in. poziom odczytywanego natężenia światła, a pamiętam, że robiłem to bez włączonych świateł.

 

Mimo wszystko światła po zapłonie to aż taki wielki problem chyba nie jest.


  • 0

#19 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:42, 27.06.2016

Wszystko jest w porządku, będzie to działać, ale wydaje mi się, że zagwozdka jest jedynie w zrobieniu tego tak, że na 0 nie świecą się żadne światła, natomiast na Auto świecą dzienne/pozycja + mijania - i tu jest problem.

Można sprawdzić, czy gdy pozycja przełącznika świateł jest na 0, czy do czujnika zmierzchu dochodzi zasilanie. Jeżeli nie, można tam wpiąć przekaźnik, aby załączał dzienne tylko w momencie ustawienia na Auto - czyli załączenie zasilania razem z czujnikiem zmierzchu.

 

Taką mam właśnie intencję, żeby na 0 nie świeciło nic, a dzienne tylko na Auto - gdy jest za jasno na mijania.

 


Mimo wszystko światła po zapłonie to aż taki wielki problem chyba nie jest.

 

Może nie jest, ale zdarza mi się np. robić diagnostykę lub inne rzeczy na przekręconym zapłonie i nie potrzebuję wtedy DRL. Zresztą wiadomo jak jest z naszymi akumulatorami.

 

Druga kwestia to legalność - jak wiemy taka przeróbka nie jest legalna w świetle polskiego prawa i np. na przeglądzie, w trakcie kontroli, przekręcasz światła na mijania i nie ma żadnych DRL.


  • 0

#20 FairFaX

FairFaX
  • Informatyk
  • 301 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S Supercharged
  • KM:300 ???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:53, 27.06.2016

Pobór prądu "po zapłonie" wynosi minimum kilkanaście, dwadzieścia kilka amperów - bo pracują wtedy wszystkie układy konieczne do jazdy. Nawet jak klima jest OFF to pracuje dmuchawa. DRL pobiera poniżej 1 amper więc jest to wówczas wielkość pomijalna :)

 

No i samo AUTO jest problematyczne jak ktoś parkuje w garażu, na parkingu podziemnym itp. Wtedy zupełnie bezsensownie odpalają się ksenony zanim auto wyjedzie "na dwór", a jest to dla ksenonów bardzo szkodliwe. Z tego powodu nie używam tej funkcji.

 

 

Zgadza się, tryb Auto będzie problematyczny, zwłaszcza, ze parkuję w podziemnych - w pracy i w domu.

Dodatkowo sprawdziłem i faktycznie, przy trybie Auto (jak jest jasno) nie świecą się żadne światła, nawet postojówki. Zatem Twoje rozwiązanie z rysunku zadziała jak trzeba.

 


Tzn. jaka przeróbka, ogólnie switchbacki zamiast kierunków czy załączenie DRL po zapłonie?

 

Mam na myśli stricte switchbacki w kierunkach.


  • 0

#21 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:43, 18.07.2016

Zamontowałem te światełka z chin. Zamówiłem dwa komplety i w sumie dobrze, bo jeden był uszkodzony, tj jedna żarówka za wcześnie zapalała switchback tj białe światło i robiła się dyskoteka na kierunku. Ale drugi komplet był cały sprawny. Montaż zajął mi około 3-4 godziny, montowałem z dwoma przekaźnikami. Jeden załącza zasilanie przez bezp. 15A po zapłonie, sygnał wzięty ze skrzynki bezpieczników, drugi rozłącza DRL w momencie zaświecenia postojówki, sygnał wzięty z lewej postojówki.

 

Kierunkowskazy mrugają jaśniej niż fabryczne barwione pomarańczowe żarówki, dzienne świecą widocznie, w nocy można parkować w garażu na dziennych i nawet coś tam widać.

 

Czujnik zmierzchu działa, załącza światła mijania to wygasza dzienne, bajka.

 

Niedługo wrzucę film jak to działa, mam też porównanie z oryginalną żarówką kierunkowskazu.


  • 0

#22 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:50, 18.07.2016

Jak będę miał chwilę to zobaczę.


  • 0

#23 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:57, 18.07.2016

Sprawdziłem prądy, pomarańczowy z rezystorem 27,1mA, biały bez rezystora 2,4mA.
  • 0

#24 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 11.08.2016

Co prawda mam światła dzienne (na dole w zderzaku w miejscu zaślepek) ale eksperymentalnie dodatkowo podłączyłem switchbacki. Wygląda i działa to tak (sorry za garażowe warunki oświetleniowe):
 
https://www.youtube....h?v=2CV47k52p80


Ekstraśnie to wygląda, mógłbyś podesłać skąd zakupiłeś te switchbacki? Czym się sugerować, żeby były dobre i nie przepaliły się. Może być na pw.
  • 0

#25 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:05, 12.08.2016

https://drive.google...anlNV2o4anI2SEU

 

http://www.aliexpres...30-8e290a84aa6a

 

Ja mam te, całkiem spoko, kierunek mocniejszy od 21W, dzienne widać w pełnym słońcu jak słaby ksenon.

 

Kup odrazu dwa komplety, bo u mnie w jednym elektronika żarówki za szybko załączała biały kolor, więc warto mieć na zapas jedną żarówkę. Mnie to nie wyniosło więcej niż 200 zł za 2 komplety i wysyłkę, plus przekaźniki kupiłem w PL.


  • 0

#26 JANKES3

JANKES3
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7 EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sallon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:20, 12.08.2016

Dzięki za info, no ok ale jakie przekaźniki do tego? I gdzie je podłączyć? Sorry za pytania ale nie znam się jeszcze na tym :D
  • 0

#27 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:29, 12.08.2016

Jeden czterostykowy, jeden pięciostykowy. Czterostykowy załącza zasilanie na żarówki dzienne (minus w żarówce jest wspólny z gniazda kierunkowskazu). Podłączasz styk 30 przekaźnika do klemy 30 (akumulator) oraz 85 i 86 (dowolnie) do masy i sygnału - to jest cewka sterująca przekaźnikiem. Sygnał w moim przypadku jest z jednego z przewodów ze skrzynki bezpieczników, który miał zasilanie po przekręceniu zapłonu i nie wcześniej. Sygnał ze styku 87 podłączasz do drugiego przekaźnika.

Drugi przekaźnik - który rozłącza dzienne po załączeniu postojówki łączysz tak, że na styk 30 podłączasz wyjście z pierwszego przekaźnika, 85 do masy, 86 do zasilania żarówki postojowej (lub odwrotnie, jak poprzednio). W tym przypadku interesujące cię wyjście to numer 87a - w którym rozłącza zasilanie gdy na przekaźnik podasz zasilanie z postoju. Ten przewód dopiero puszczasz na światła dzienne LED.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 07:31, 12.08.2016

  • 0

#28 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:42, 12.08.2016

Zobacz ofertę: Dual Color LED 28x SMD P21/5W Bay15d USA PREMIUM
http://allegro.pl/Sh...item=6205277257

Czy coś takiego będzie u was działać? Mam te ledy w miejscu postojowej i kierunku. Światło białe swieci bardzo jasno jak drl.


Wysłane z Nokia 5110
  • 0

#29 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:44, 12.08.2016

Skąd wziąłeś oprawkę do tego? Oprawki USDM mają kierunek plus postój w żarówce dwuwłóknowej w acco coupe, ale w acco eu trzonek jest T20.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 09:45, 12.08.2016

  • 0

#30 danielo333

danielo333
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Executive
  • KM:240
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM6
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:59, 12.08.2016

Chcesz T20? Proszę
http://sklepledowy.p...276/1/default/1


Wysłane z Nokia 5110
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, dzienne, kierunkowskazy, led, postojówki, postojowe, halogeny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq