Skocz do zawartości


Zdjęcie

Światła dzienne + postój w kierunkowskazach, kierunkowskaz w postojówce

VII dzienne kierunkowskazy led postojówki postojowe halogeny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#1 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:00, 23.06.2016

Cześć. Od niedawna chodzi mi coś takiego po głowie.

maxresdefault.jpg

 

Chodzi w zasadzie o to, żeby przełożyć światła postojowe w miejsce kierunkowskazów, a kierunkowskaz w miejsce postojowych, z taką różnicą:

W kierunkowskazie dotychczasowym występuje żarówka W21W. Chciałbym ją zastąpić dwuwłóknową W21/5W w odpowiedniku LED (temperatura pracy ciągłej) co w efekcie da mi mały strumień świetlny dla postojówki (odp. 5W) i przy wyłączonych światłach pozycyjnych/mijania, dzienne (odp 21W).

 

Jako zamiennik kierunkowskazu chciałbym zamontować żarówkę W16W w odpowiedniku LED, odpowiednio mocnym.

 

Pytanie teraz nasuwa się takie - problem jest z oprawką dla żarówki W21/5W zamiast W21W, czy jeżeli założyłbym żarówkę z odpowiednio mocniejszym rezystorem, czy można byłoby ograniczyć jasność żarówki LED, czy one mają jakiś stabilizator napięcia, który na to nie pozwoli? Na tej samej zasadzie mógłbym zrobić amberki.

 

Czy do poprawnego działania kierunkowskazu z żarówką led, wystarczy mi opornik wpięty w szereg?

 

Pozdrawiam.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 08:06, 23.06.2016

  • 0

#2 Statom

Statom
  • Administrator
  • 5739 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 47
Super

Napisano 08:17, 23.06.2016

Hej :)

Rezystor wpięty szeregowo w każdą instalację ogranicza (zmniejsza) płynący prąd... w tym wypadku mniejszy prąd spowoduje zmniejszenie jasności diody/żarówki.

Musisz tylko pamiętać o dobraniu rezystora odpowiedniej mocy, bo najzwyklejszy może nie wytrzymać...

 

Pozdrawiam

Tomek

 

P.S. Pomijam, ale nie mogę nie wspomnieć o prawnych aspektach takiej przeróbki i ew. problemy w przypadku, tfu,tfu i odpukać, jakiegoś zdarzenia drogowego (w tym również sprawa odszkodowania)...


  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#3 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:50, 23.06.2016

Hej :)

Rezystor wpięty szeregowo w każdą instalację ogranicza (zmniejsza) płynący prąd... w tym wypadku mniejszy prąd spowoduje zmniejszenie jasności diody/żarówki.

Musisz tylko pamiętać o dobraniu rezystora odpowiedniej mocy, bo najzwyklejszy może nie wytrzymać...

 

Pozdrawiam

Tomek

 

P.S. Pomijam, ale nie mogę nie wspomnieć o prawnych aspektach takiej przeróbki i ew. problemy w przypadku, tfu,tfu i odpukać, jakiegoś zdarzenia drogowego (w tym również sprawa odszkodowania)...

Znam konsekwencje takiej przeróbki, chcę zrobić wszystko tak, aby było plug and play i w miarę możliwości do przywrócenia w dowolnym momencie. Poza tym przy każdej kontroli drogowej zabiorą mi dowód chociażby za ciemne szyby. W skrajnym przypadku jakiś mandat bez punktów plus koszt przeglądu częściowego.

 

Jeżeli chodzi o ubezpieczalnie i zdarzenia drogowe, to raczej mało prawdopodobne, chyba, że ktoś stwierdzi, że z powodu moich świateł coś mu się stało.

 

Poza tym homologacji nie ma tylko i wyłącznie na światła dzienne i obrysówki. W skrajnym przypadku mogę odłączyć dzienne, bo na kloszu z tego co pamiętam to nie jest wyróżnione w której oprawie jest kierunkowskaz, a w której pozycyjne. Jeżeli dojdzie do konieczności sprawdzenia tego przy kontroli drogowej to stanowczo mogę odmówić, gdyż reflektor jest z lampą wyładowczą o wysokim napięciu, a grzebanie przy tym to jest ryzyko narażenia się na utratę zdrowia - więc tylko serwis, z odpowiednim szkoleniem.

 

Takie tam. Uważam, że rzetelnie przerobiona lampa jest lepsza niż te posrane ledy za 30 zł doczepiane w każdym kierunku w zderzaku.

 

PS. Jako alternatywa do kierunkowskazu może posłużyć taka żarówka:

 

http://3.allegroimg....7/97/5501879763

 

Kwestia tego, jak dopasować oprawkę.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 09:30, 23.06.2016

  • 0

#4 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S
  • KM:225KM i 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:31, 23.06.2016

Jest jeszcze taka opcja do rozważenia: http://olx.pl/oferta...html#cd35a58eec

 


Użytkownik FairFaX edytował ten post 10:36, 23.06.2016

  • 0

#5 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:54, 23.06.2016

Kwestia tego czy białe światło faktycznie gaśnie całkowicie, aż do wyłączenia kierunkowskazu, czy miga na zmiane żółte z białym. Ta druga opcja nie wchodzi w grę niestety.

 

PS. Doczytałem, że jest filmik jak to działa.

 

Czy ktoś wie, gdzie takie coś wyhaczyć i jak tego na ali szukać? To jest coś takiego? http://www.aliexpres...0a-e588bf2af413


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 11:19, 23.06.2016

  • 0

#6 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S
  • KM:225KM i 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:55, 23.06.2016

Zerknij tutaj: http://allegro.pl/sw...6274553756.html


  • 0

#7 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:49, 23.06.2016

Niestety ten cokół nie pasuje do oprawek w Accordzie. Jedynie zamówić na ali, tam ten zestaw jest za $18. za $28 jest ten co podlinkowałem wyżej, chyba lepiej świeci.

 

Zasadnicza przeróbka to taka, że chyba do dziennych trzeba dołożyć zasilanie, nie wiem czy z przekaźnika, czy zasilanie z postojówki, gdy mają się zgasić, a stały plus z aku, ale to nie problem.


Użytkownik AntonioPL edytował ten post 12:51, 23.06.2016

  • 0

#8 Emil

Emil
  • Klubowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 23.06.2016

Niestety ten cokół nie pasuje do oprawek w Accordzie. Jedynie zamówić na ali, tam ten zestaw jest za $18. za $28 jest ten co podlinkowałem wyżej, chyba lepiej świeci.

 

Zasadnicza przeróbka to taka, że chyba do dziennych trzeba dołożyć zasilanie, nie wiem czy z przekaźnika, czy zasilanie z postojówki, gdy mają się zgasić, a stały plus z aku, ale to nie problem.

W moim przypadku CL9 przed liftem w lampach klosz kierunkowskazu jest pomarańczowy, więc chyba i tak by to nie podeszło, bo cały czas dawałoby pomarańczowe światło :/

 

Co do zasilania to żaden problem. Mówiąc cokół masz na myśli plastikową oprawkę żarówki, która nie będzie pasowała do gniazda w reflektorze? 


Użytkownik Emil edytował ten post 13:01, 23.06.2016

  • 0

#9 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:25, 23.06.2016

Ja mam żarówkę barwioną na pomarańczową z trzonkiem T20, w aukcji jest cokół BA15S lub coś w ten deseń. Czyli chodzi mi o element mocowania żarówki bez metalowej oprawki, nie takiej jak na aukcji.

 

Co do przedlifta to faktycznie, lampy są ze szkiełkiem. Nie można go wymontować?


  • 0

#10 Emil

Emil
  • Klubowicz
  • 3 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 23.06.2016

Ja mam żarówkę barwioną na pomarańczową z trzonkiem T20, w aukcji jest cokół BA15S lub coś w ten deseń. Czyli chodzi mi o element mocowania żarówki bez metalowej oprawki, nie takiej jak na aukcji.

 

Co do przedlifta to faktycznie, lampy są ze szkiełkiem. Nie można go wymontować?

Widziałem przeróbkę lamp do Accorda, w której zdjęli to szkiełko, więc da się. Dzisiaj rozmontowałem żarówkę i też mam T20. Myślisz, że ten zestaw podejdzie?

 

http://pl.aliexpress...1e-dc58c9e14303


  • 0

#11 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 108 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:05, 24.06.2016

Gdzieś przwijał się już podobny temat dziennych tylko że w VIII genie ale w lampach polifta też ponoć podejdzie http://www.aliexpres...56-fbe0e7333f38

 

P.S.

 Link do tematu :)

http://www.accordklu...d-liftem/page-6


Użytkownik HueR edytował ten post 06:06, 24.06.2016

  • 0

#12 AntonioPL

AntonioPL
  • Klubowicz
  • 572 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:20, 24.06.2016

Zamówiłem już jakiś zestaw od chińców. Zobaczymy co z tego wyjdzie, może nie będzie trzeba tyle grzebać.


  • 0

#13 micky

micky
  • Forumowicz
  • 195 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:40, 25.06.2016

Jest jeszcze taka opcja do rozważenia: http://olx.pl/oferta...html#cd35a58eec

 

jak to podłączyć? Na dniach dojdzie ten zestaw do mnie i już się zastanawiam jak to zainstalować w polifcie CL9


  • 0

#14 FairFaX

FairFaX
  • Klubowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Tourer Type-S
  • KM:225KM i 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:24, 27.06.2016

A macie pomysł jak to podłączyć pod tryb Auto? Chodzi mi o to, żeby DRL nie włączały się po zapłonie, ale dopiero po włączeniu trybu Auto, gdy mijania się nie świecą?


  • 0

#15 Statom

Statom
  • Administrator
  • 5739 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 47
Super

Napisano 08:24, 27.06.2016

Hej :)

A macie pomysł jak to podłączyć pod tryb Auto? Chodzi mi o to, żeby DRL nie włączały się po zapłonie, ale dopiero po włączeniu trybu Auto, gdy mijania się nie świecą?

Wszystko da się zrobić, ale to wymaga już 'zaprzątnięcia do pracy' odrobiny logiki - czyli dodatkowy układ elektroniczny (logiczny) sprawdzający zadane warunki (np. napięcia na określonych żarówkach lamp) i na podstawie tego sterowanie podaniem sygnału wyzwalającym DRL... pytanie tylko, czy ma to jakieś głębsze uzasadnienie, czy zwykła fanaberia... jest to proste do zrobienia i w sumie to 'kto bogatemu zabroni'.

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, dzienne, kierunkowskazy, led, postojówki, postojowe, halogeny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq