Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Brak mocy po włączeniu klimy

VII brak mocy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#46 carpe_diem

carpe_diem
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:Kozienice Oslo
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:48, 20.07.2016

Ja gdzieś czytałem że klimatyzacja zabiera 10-15% mocy auta.Rowniez zwiększa spalanie.
  • 0

#47 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:28, 21.07.2016

Ja teraz jechalem nad morze, to fakt, jak tuz po starcie włączyłem klime to auto było zmulone jakby zabrało nie 15% a 50%mocy, dusic go trzeba bylo konkretnie zeby jechał, ale po przejechaniu około pół godziny to duszenie ustało, czyli widocznie schłodziło kabinę i klima nie pracowała już na 100% swojej wydajności tylko podtrzymywała temp. wewnątrz. Auto na dalszej trasie - 550km jechało bez zarzutów pomimo że klima była włączona. Chyba taki jej urok, zwłaszcza że w benzyniakach mamy słaby moment, w dieslu dużo mniej czuć te zamulenie bo moment duży. Oczywiście nie zaszkodzi przejrzeć podzespołów ale wydaje mi sie że tak ma być i już, chociaż jeśli nam tak zamula to jak dają rade ludzie którzy mają w 1.6 klime ... ;) 


  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#48 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:13, 21.07.2016

Jestem w stanie się zgodzić a po części pewnie się przyzwyczajamy do niższych osiągów. Accordy słabną na klimie i nic się  nie poradzi. Moment mniejszy 2 razy niż w turbo dieslach do tego wysoko, fizyki się nie oszuka. 


  • 0

#49 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:19, 21.07.2016

...do tego  sytuacja się nakłada .W chłodne dni czy normalne jeździmy bez klimy.Kiedy zrobi się gorąco to nie dosyć ,że silnik jest słabszy od samego rozrzedzonego powietrza to dorzucamy mu dodatkowe obciążenie sprężarką i suma samarum  róznica robi się duża w porównaniu do jazdy w chłodniejsze dni


  • 0
                       

#50 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:19, 21.07.2016

a na dodatek jak jedziemy np na urlop to mamy na pokładzie komplet plus bagaż co dodatkowo spowalnia samochód


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#51 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:20, 22.07.2016

No ale to do końca dalej nie jest normalna sytuacja z tym muleniem na klimatyzacji. Mam w domu 2 letnią Toyote Auris z przebiegiem < 20 kkm (silnik 1,3 99 KM) i tam nie ma takiego negatywnego efektu po włączeniu klimy (wiadomo czuć nieco większe obciążenie, ale bez tragedii). U mnie w VI gen.klimę używam praktycznie wyłącznie na trasie, w mieście jeździ się kiepsko z tak obciążającym samochód układem - a mam nowy skraplacz i sprawny kompresor.


Użytkownik sky83 edytował ten post 12:22, 22.07.2016

  • 0

#52 Kotczesław

Kotczesław
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:23, 22.07.2016

To mnie trochę zdziwiliście.

 

W moim 1,8 rzeczywiście czuję, kiedy załącza się klima. Słychać pstryknięcie i lekko wyczuwalne osłabnięcie.

Ale mówiłbym raczej o max 10 - 15%.

Swoją drogą, ten silnik to straszny muł poniżej 2 tysięcy obrotów, niezależnie od tego czy klima chodzi.

Ale taki jego urok...


  • 0

bazgrolymichala.pl - Realistyczne portrety rysowane ze zdjęć.


#53 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:14, 22.07.2016

Hej :)

W moim 1,8 rzeczywiście czuję, kiedy załącza się klima. Słychać pstryknięcie i lekko wyczuwalne osłabnięcie.
Ale mówiłbym raczej o max 10 - 15%.

Ja w trumniaku VII gen. mam podobnie - czuję kiedy klima się włącza, ale to jest max. 10% osiągów i nie więcej...
Także u Kolegów u których jest gorzej coś musi jednak nie domagać...

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0

#54 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:22, 22.07.2016

Wymieniłem dzisiaj palec i kopułkę aparatu i jest ciutkę lepiej z tą pracą silnika na klimatyzacji, szczególnie palec nadawał się do wymiany bo był już około 1,5 mm krótszy niż nowy. 


  • 0

#55 marhom

marhom
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Blachy Poznań, zamieszkały Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:58, 10.09.2016

Panowie miałem podobne objawy, przyczyną zapchany skraplacz - sprężarka się dusiła...

Po wymianie chłodnicy na nową moc wróciła.


Użytkownik marhom edytował ten post 19:59, 10.09.2016

  • 0

#56 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:59, 11.09.2016

skraplacz to raczej się nie zapycha (no chyba, że kompresor się zatarł). Masz zintegrowany skraplacz z osuszaczem i to pewnie ten ostatni był zapchany


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#57 Mike_83

Mike_83
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 12.06.2019

U mnie również tragedia po włączeniu klimy.Ciezko ruszyć i ledwo jedzie. Mam nadzieję, że to przez upały.
  • 0

#58 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:31, 12.06.2019

re up: nie jestes sam :D chociaz u mnie rusza normalnie, a jak domuli sie do 4k rpm to go nagle wybija do przodu :P czuc jakby moment obr. poszedl na lody, ale nie wnikam, wole jednak nie pocic sie jak prosiak w czarnej budzie :)


Użytkownik pepedombo edytował ten post 21:31, 12.06.2019

  • 0

#59 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:38, 13.06.2019

Z drugiej strony warto pamiętać że klima (przynajmniej w VII) jest naprawdę wydajna. Nawet w te upały jakie teraz mamy wystarczy chwilka i w aucie jest chłodno. 


  • 0

#60 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 07:25, 14.06.2019

U mnie również tragedia po włączeniu klimy.Ciezko ruszyć i ledwo jedzie. Mam nadzieję, że to przez upały.

No to ewidentnie coś jest nie tak, bo owszem 'czuć' zabranie części mocy podczas pracy kompresora, ale nie aż tak, żeby się nie dało ruszyć/jechać. Jechać się da, ale odrobinę mniej dynamicznie...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, brak mocy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq