Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Drgania przy półsprzęgle, niskie obroty

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#16 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:30, 22.06.2016

W kwestii przebiegu to na 99,9% tyle ma, bo poprzedni właściciel serwisował w ASO Hondy i na wszystko ma faktury z numerem VIN i rejestracyjnym. Ostatnia wizyta była w listopadzie 2015 i wtedy przebieg jest wpisany 129 tys. Jeszcze spróbuje w Hondzie w Lublinie to potwierdzić.

 

Drgania są takie same bez różnicy czy ciepły czy zimny.

 

Samochód miał dziadek jakiś od nowości, i z tego co widziałem jak on jeździ, to nie dziwi mnie taka szybka wymiana sprzęgła (ruszanie typu najpierw gaz 2,5 tys. obrotów i dopiero sprzęgło do tego non stop na półsprzęgle).

 

Dlaczego są kable Beru, nie mam pojęcia. Jako że planuję LPG zakładać to myślałem nad nowymi świecami. Wiem, że OT, ale czy ZFR6F-11 z IC wystarczą, czy trzeba z Hondy świece?
 

A te kable Beru radzicie na razie zostawić, czy od razu dać RC-HE73?

 

Niestety, ale z kopułką nie miałem do czynienia wcześniej (zapłon bezpośredni) i nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać. To jest to, skąd wychodzą przewody WN?


Użytkownik Cloudwalking edytował ten post 12:31, 22.06.2016

  • 0

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:42, 22.06.2016

Dziadek wykończył tarczę
  • 0
                       

#18 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • SkÄ…d:Å»ory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:01, 22.06.2016

no nic dziwnego moj dziadek ma Nissana Primeria 142 tysiace przebiegu a już sprzÄ™gÅ‚o wykoÅ„czyÅ‚ po demontażu i oglÄ™dzinach to cud że jeszcze siÄ™ nie rozsypaÅ‚a bo byla naprawdÄ™ tak dojechana jakby miaÅ‚a z 400 tysiecy.  Dużo zależy od kierowniak furmanki.


Użytkownik Troy edytował ten post 13:01, 22.06.2016

  • 0

#19 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:02, 22.06.2016

Ale podobno sprzęgło było zmieniane. Tylko że nie wiem kiedy, bo jeszcze się nie dokopałem w papierach.

 

Edycja:

 

Ale w sumie pedał bierze na środku. To możliwe ze tarcza zjechana mimo to?


Użytkownik Cloudwalking edytował ten post 13:07, 22.06.2016

  • 0

#20 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • SkÄ…d:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:09, 22.06.2016

A ja sledze watek bo mam co prawda acco VII i w dieslu i mam identyczne objawy. Tyle zeja juz wymienilem dwumas i sprzeglo ponad 8kmil temu i dalej to samo wiec zadne ulozenie sie tyle nie trwa. Ja obstawiam u siebie jeszcze wysprzeglik i pompe sprzegla jako ze raz pedal sprzegla jest twardszy raz bardziej miekki. Nie jakies straszne roznice ale jednak ja je odczuwam. Wiec sprawdz dokladnie czy zapocen nie ma przy hydraulice sprzegla + wszystko co koledzy spisali zanim zaczniesz sie schizowac sprzeglem na powaznie
  • 0

#21 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:26, 22.06.2016

Świece NGK i tylko NGK żadne inne bo nie będzie pracował dobrze

 

Kable zostaw jeśli sa ok - fakt dziwne ,że wymienione, może z powodu wieku.....?

 

No jeśli faktycznie salon Polska i potwierdzoe to może i ma, ale naprawdę co trzeba robić aby wykończyć to sprzęgło to nie wiem,

 

U mnie tarcza była tak zjechana ,że po zdjęciu nity już ścinały sie o docisk - a wszystko działało malinowo - tylko ciężko chodziło ( przy 200tys)

 

Poszukaj kiedy i jakie sprzęgło i gdzie było zakładane

 

Drgania sÄ… ewidentnie od strony napÄ™du, czy silnika? 


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#22 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:35, 22.06.2016

W kwestii świec, to zwykłe NGK ZFR6F-11 wystarczą? Czy z ASO muszą być? One są produkcji japońskiej czy już francuskiej?

 

Fakt, trochę ciężko pedał chodzi, ale nie żeby jakoś nadzwyczajnie.

 

Jeśli chodzi o pochodzenie drgań, to chyba stawiałbym na silnik. Na pedale sprzęgła nie ma żadnych wibracji. Po prostu trzęsie budą przy półsprzęgle na wolnych obrotach bez dodawania gazu.

 
  • 0

#23 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:54, 22.06.2016

zwykÅ‚e NGK czy japoÅ„skie czy francuskie - japoÅ„skie ciężko zdobyć- ja tam zawsze wsadzam te francuskie już z 3 komplet  plus do civica i wszystko super


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#24 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 22.06.2016

Wygląda na to, że u mnie będzie to ta poduszka przednia. Nie wiem jak to powinno być przy sprawnej, ale u mnie ona w ogóle nie trzyma. Tzn. lata luźno cały środek, a razem z nim silnik.


  • 0

#25 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:58, 22.06.2016

Przednią poduszkę w minutę można zdiagnozować.
Najlepiej we dwóch, reczny zaciagasz i powoli ruszasz. Drugi obserwuje poduszkę.

Samemu, latarka i ogladasz środek poduszki. Drugą ręką można za łapę skrzyni pociągać do góry i widać jak się zachowuje poducha.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#26 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 23.06.2016

Przednią poduszkę w minutę można zdiagnozować.
Najlepiej we dwóch, reczny zaciagasz i powoli ruszasz. Drugi obserwuje poduszkę.

Samemu, latarka i ogladasz środek poduszki. Drugą ręką można za łapę skrzyni pociągać do góry i widać jak się zachowuje poducha.

Wysłane z Tapatalk

 

Dokładnie tak zrobiłem wczoraj. Druga osoba powoli ruszała i w tym momencie wszystko zaczynało latać.


  • 0

#27 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 26.06.2016

Poduszka przednia wymieniona, stara była naderwana.

 

Jest lepiej, ale drgania nie zniknęły całkowicie.

 

Z tego co widzę, to teraz telepie się tył silnika. Możliwe że jeszcze jedna poduszka?

 

 

Dodam jeszcze, że drgań nie ma na zimnym silniku gdy wolne obroty są na poziomie 1200 obr/min. Wtedy bezproblemowo można się np. wytoczyć z garażu bez dotykania gazu na samym półsprzęgle. Problem pojawia się na cieplym silniku gdy już są normalne wolne, czyli coś koło 800-750 obr/min.


Użytkownik Cloudwalking edytował ten post 19:10, 26.06.2016

  • 0

#28 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:48, 26.06.2016

Nas pytasz czy masz walniętą poduszkę?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#29 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:10, 26.06.2016

Raczej, czy możliwe żeby były 2 walnięte.


  • 0

#30 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:07, 26.06.2016

Aczkolwiek możliwe, bo przednia się rozsypała. Silnik jak galareta latał, może porwana przednia wykończyła tylną.

To trzeba koniecznie obadać, kanał by się przydał.

Tu masz schemat:

1e1b791015d3c0c54dcdd9af0891b609-1056x52

 

 

Może styl "dziadka" przy ruszaniu się przyczynił może nie.

Wymień świece na nowe, zajrzyj do aparatu zapłonowego (4 śrubki które Ci pokazywałem) przeczyść styki palec-kopułka papierem ściernym delikatnie.

Poszukaj w kwitach czy ASO wymieniło przewody WN na Beru, bo to ciekawe.

To samo poszukaj lub pojedź do ASO (daleko nie masz) czy rzeczywiÅ›cie sprzÄ™gÅ‚o  byÅ‚o wymieniane bo te drgania mogÄ… być także od koÅ„czÄ…cego siÄ™ sprzÄ™gÅ‚a (Å›ruby ruszane na skrzyni, na uszczelniacz waÅ‚u korbowego od strony skrzyni ma kwity).

 

Swoją drogą w ASO mogli byle jak sprzęgło wycentrować i drgania gotowe, to RAZ.

 

Dwa że magiki w ASO (sam widziałeś) przy wymianie skrzyni:

a) skrzywili - prawie połamali czujnik temperatury pod aparatem zapłonowym

b) uszkodzili Knock Sensor - wtyczka jest odłamana całkowicie - czyjnik jest podrutowany - między wtyczką a częścią która została w silniku są dolutowane przewody tak "aby działało"

 

Możesz też się pobawić w garażu w czyszczenie EGR, przepustnicy, zaworu IACV mała szansa, że pomoże ale będziesz miała spokój na lata z wieloma bolączkami modelu.

 

Acco masz fajne bo od przysłowiowego dziadka który pod kocem trzymał i z każdą pierdółką do fachowców w ASO jeździł.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq