Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

luzy na maglownicy

VII magiel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#121 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 411 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:34, 08.06.2018

Mam stuki z prawej strony, wszystkie sworznie, drążki chodzą bez luzu (z lekkim oporem). Rozważam częściową regenerację maglownicy, polegającą na wymianie prawej, wkręcanej tulei ślizgowej ( nr 53630-SEA-G01 ). W tej tulei chodzi listwa przekładni. U mnie luz wynosi ok 0,4mm - jak sądzicie, czy taki luz może być słyszalny? Stuki mam szczególnie na nierównościach przy małej prędkości, np. zjazd z 2cm krawężnika.

Jak sprawdzić, ewentualni zmierzyć ten luz?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#122 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1004 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 14:17, 08.06.2018

Trzeba odkręcić gałkę i zdjąć harmonijkową osłonę drążka kierowniczego oraz odkręcić drążek kierowniczy. Następnie, chyba od strony półosi (ja ją miałem wyjętą więc było dojście) trzeba rozwiercić (wiertło ok fi 4) miejsce w którym zewnętrzna rura przekładni jest napunktowana w celu zapobiegnięcia odkręceniu się tej tulei - idzie łatwo i nie można tego pominąć. Następnie można wykręcić tuleję, kluczem rurkowym ok 45mm (jeśli dobrze pamiętam). My zrobiliśmy taki "klucz" z kawałka metrowej rury, rozciętej na końcu i nałożonej na tę tuleję ślizgową. Po wykręceniu tulei i jej wyjęciu z przekładni zmierzyłem średnicę pręta - listwy przekładni oraz średnicę wewnętrzną tulei. 

U mnie różnica średnic to ok 0,4mm. Luz ten jest wyczuwalny ręką. Zastanawiam się czy nowa tuleja sprawi że luzu nie będzie. Po rozkręceniu tego u siebie nie zauważyłem żadnych rys czy wytarć. 

Sama tuleja (wykręcana) ma wprasowaną tulejkę ślizgową którą można wymienić (w sklepie z łożyskami to koszt 10-20zł, ale nie wiem czy jest z odpowiedniego materiału i czy np. nie porysuje listwy) lub zamówić nową z ASO (około 150zł). 

Przy okazji prawdopodobnie da się wymienić uszczelniacz prawej strony, ale ja go nie wyciągałem.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 14:18, 08.06.2018

  • 0

#123 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 411 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:31, 08.06.2018

O cie choroba!
To nie takie hop siup. Myślałem, że przy okazji hamulców sobie sprawdzę, ale tak to oddam do warsztatu przy okazji roboty z zawiechą.
Dzięki

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#124 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 820 postów
  • Skąd:Biłgoraj Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:56, 06.10.2018

witajcie;) również mam lekki luz na maglu tylko u mnie sie to objawia w ten sposób ze potrafi stuknąć przy ruszaniu bardzo delikatnie, i nie wiem czy to faktycznie magiel, czy możę mi np stukać ta podpora przegubu? bo tam jest jakiś luz tylko z tego co wiem to jakiś powinien być... i teraz pytanie od czego zacząć diagnoze?


  • 0

#125 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6608 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 52
Super

Napisano 18:31, 06.10.2018

Złapać za podporę i poruszać

Wysłane z ALE-L21
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#126 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 820 postów
  • Skąd:Biłgoraj Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:54, 06.10.2018

łapie za półos u ruszam nią góra dół to tak jakby na tym łożysku jest luz lekki, ale to samo z maglownica jest
  • 0

#127 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 6608 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Aerodeck
  • KM:148
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1996
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 52
Super

Napisano 08:49, 07.10.2018

Na łożysku czy na wieloklinie. Bo ruszaj tą krótką półosią to zobaczysz luz na łożysku. Ruszając dłuższą polosią zobaczysz luz na wieloklinie

Wysłane z ALE-L21
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#128 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 820 postów
  • Skąd:Biłgoraj Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:18, 07.10.2018

dłuższą tam gdzie jest podpora półosi, czyli wieloklin;)


  • 0

#129 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 820 postów
  • Skąd:Biłgoraj Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:26, 11.10.2018

podregulowalem magiel, mała grzechotka pasuje idealnie, obrót może 1/8 może troszkę wiecej, kierownica chodzi elegancko a luzu na maglu nie ma już wcale;) więc polecam
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, magiel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq