Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

luzy na maglownicy

VII magiel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
143 odpowiedzi w tym temacie

#121 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:34, 08.06.2018

Mam stuki z prawej strony, wszystkie sworznie, drążki chodzą bez luzu (z lekkim oporem). Rozważam częściową regenerację maglownicy, polegającą na wymianie prawej, wkręcanej tulei ślizgowej ( nr 53630-SEA-G01 ). W tej tulei chodzi listwa przekładni. U mnie luz wynosi ok 0,4mm - jak sądzicie, czy taki luz może być słyszalny? Stuki mam szczególnie na nierównościach przy małej prędkości, np. zjazd z 2cm krawężnika.

Jak sprawdzić, ewentualni zmierzyć ten luz?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#122 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:17, 08.06.2018

Trzeba odkręcić gałkę i zdjąć harmonijkową osłonę drążka kierowniczego oraz odkręcić drążek kierowniczy. Następnie, chyba od strony półosi (ja ją miałem wyjętą więc było dojście) trzeba rozwiercić (wiertło ok fi 4) miejsce w którym zewnętrzna rura przekładni jest napunktowana w celu zapobiegnięcia odkręceniu się tej tulei - idzie łatwo i nie można tego pominąć. Następnie można wykręcić tuleję, kluczem rurkowym ok 45mm (jeśli dobrze pamiętam). My zrobiliśmy taki "klucz" z kawałka metrowej rury, rozciętej na końcu i nałożonej na tę tuleję ślizgową. Po wykręceniu tulei i jej wyjęciu z przekładni zmierzyłem średnicę pręta - listwy przekładni oraz średnicę wewnętrzną tulei. 

U mnie różnica średnic to ok 0,4mm. Luz ten jest wyczuwalny ręką. Zastanawiam się czy nowa tuleja sprawi że luzu nie będzie. Po rozkręceniu tego u siebie nie zauważyłem żadnych rys czy wytarć. 

Sama tuleja (wykręcana) ma wprasowaną tulejkę ślizgową którą można wymienić (w sklepie z łożyskami to koszt 10-20zł, ale nie wiem czy jest z odpowiedniego materiału i czy np. nie porysuje listwy) lub zamówić nową z ASO (około 150zł). 

Przy okazji prawdopodobnie da się wymienić uszczelniacz prawej strony, ale ja go nie wyciągałem.


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 14:18, 08.06.2018

  • 0

#123 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:31, 08.06.2018

O cie choroba!
To nie takie hop siup. Myślałem, że przy okazji hamulców sobie sprawdzę, ale tak to oddam do warsztatu przy okazji roboty z zawiechą.
Dzięki

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#124 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:56, 06.10.2018

witajcie;) również mam lekki luz na maglu tylko u mnie sie to objawia w ten sposób ze potrafi stuknąć przy ruszaniu bardzo delikatnie, i nie wiem czy to faktycznie magiel, czy możę mi np stukać ta podpora przegubu? bo tam jest jakiś luz tylko z tego co wiem to jakiś powinien być... i teraz pytanie od czego zacząć diagnoze?


  • 0

#125 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:31, 06.10.2018

Złapać za podporę i poruszać

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#126 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:54, 06.10.2018

łapie za półos u ruszam nią góra dół to tak jakby na tym łożysku jest luz lekki, ale to samo z maglownica jest
  • 0

#127 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:49, 07.10.2018

Na łożysku czy na wieloklinie. Bo ruszaj tą krótką półosią to zobaczysz luz na łożysku. Ruszając dłuższą polosią zobaczysz luz na wieloklinie

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#128 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:18, 07.10.2018

dłuższą tam gdzie jest podpora półosi, czyli wieloklin;)


  • 0

#129 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:26, 11.10.2018

podregulowalem magiel, mała grzechotka pasuje idealnie, obrót może 1/8 może troszkę wiecej, kierownica chodzi elegancko a luzu na maglu nie ma już wcale;) więc polecam
  • 0

#130 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:25, 29.10.2018

Czy ktos rozbierał sam maglownice ?

Mam delikatny wyciek z główki na samej górze przy łączeniu kierownicy z maglem, czy ktoś wie jaka cześć jest za to odpowiedzialna ?


  • 0

#131 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 08:27, 06.11.2018

ale i tak mi dalej coś stuka przy ruszaniu;p pomysłów brak wszystko sprawdzone, zostaje mi tylko na myśli wieloklin albo łożysko
  • 0

#132 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:46, 07.11.2018

ale i tak mi dalej coś stuka przy ruszaniu;p pomysłów brak wszystko sprawdzone, zostaje mi tylko na myśli wieloklin albo łożysko

 

 

Łącznik stabilizatora?


Użytkownik lukasrz edytował ten post 09:48, 27.07.2021

  • 0

#133 stafanwa

stafanwa
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 07.11.2018

Cześć, czy magiel może też jakoś tak przy skręcaniu na parkingu trzeszczeć? Sworznie mechanik sprawdzał, to nie one, twierdzi że raczej magiel. 

 

Trzeszczenie czasem znika, do tego przy ruszaniu oraz przy zmianie biegów przy wolnej jeździe czuć stuknięcia, podczas jazdy nie czuje luzu na maglu.

 

Pozdrawiam!


  • 0

#134 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:16, 16.11.2018

Tez mi stuka przy ruszaniu, cofaniu i przy zmianie biegów nawet, ten sam stuk. Wymieniłem lozysko podpory mialo mały luz i nawet przegub prawy i nic to nie dało!
 
Ostatnio mam wrażenie, że to gdzieś z tyłu stuka jednak a nie z przodu.


ja zaczynam podejrzewać któraś z poduszek, gdy ruszasz lub hamujesz silnik ma mocny przechył i słychać to, nie wiem może ten trop jest dobry?
  • 0

#135 majster1010

majster1010
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 28.12.2019

Podgrzeje troszkę kotleta.
Mam problem z sam nie wiem czym. Problem polega na tym że jadąc drogą szybkiego ruchu przy prędkości od 100km/h w zwyż ciężko utrzymać samochód w prostej linii, Coś jakby był lekki luz albo na krzyżaku kolumny albo nie wiem. Maglownica cicha, nic nie stuka, nic nie puka,
Miał ktoś podobny problem? Może to być wina krzyżaka? Opon? Czy Accord jest poprostu taki nerwowy w prowadzeniu.?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, magiel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq