Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

luzy na maglownicy

VII magiel

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
143 odpowiedzi w tym temacie

#106 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:03, 26.01.2017

dokładnie przez nadkole od strony kierowcy bez kanału :)

Jak ty żeś tam się wcisnął z dużym francuzem i regulacją, bez kanału? A czym wkręcałeś docisk? Ja żeby to wyregulować miałem lekko odciągnięty tylny wózek i odkręcony stab. Dopiero jak podniesiesz staba to masz dojście - takie se... U  mnie wystarczyło zrobić niecałe 1/4 obrotu i jest minimalnie za sztywno a u ciebie cały obrót?!?!


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#107 eRMD

eRMD
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Skąd:Włodawa/Łódź
  • Silnik:2,4
  • Wersja:exe
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:54, 26.01.2017

Jak ty żeś tam się wcisnął z dużym francuzem i regulacją, bez kanału? A czym wkręcałeś docisk? Ja żeby to wyregulować miałem lekko odciągnięty tylny wózek i odkręcony stab. Dopiero jak podniesiesz staba to masz dojście - takie se... U  mnie wystarczyło zrobić niecałe 1/4 obrotu i jest minimalnie za sztywno a u ciebie cały obrót?!?!

najprościej jak się da, zakładasz klucz - zaciskasz i wystarczy tylko ruszyć 1cm by się nakrętka zluzowała. Nigdzie też nie napisałem ze to był duży francuz .... Troszkę teraz za zimno by ściągać koło i robić zdjęcie z założonym kluczek. Miejsca skromnie ale to nie ustawianie zaworów by się tam grzebać godzinami. Docisk wkręcałem takim zestawem jak na zdjęciu - klucz płaski grzechotka + śruba "8" przerobiony łeb na kwadrat 3/8cala i dwie nakrętki skontrowane by kręcić grzechotką. Zakładasz i kręcisz a czy obrót czy mniej to już zależy od wielu czynników. Ne sugeruj się moim przykładem tylko kręć tak by skasować luz i by kiera chodziła lekko. U mnie początkowo wyczuwałem lekki opór ale po jakimś tysiącu się wszystko ułożyło i mam nadzieje ze na kolejne 50tyś będzie cisza. Myślę jeszcze że z czasem wymienię płyn w całym układzie ale to jak się zrobi cieplej(wtedy też wykręce cały ten ślizg i go sprawdzę jak on mocno zużyty)  

 

16142335_10155080279709924_7430043614877


Użytkownik eRMD edytował ten post 10:54, 26.01.2017

  • 0

#108 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:48, 26.01.2017

najprościej jak się da, zakładasz klucz - zaciskasz i wystarczy tylko ruszyć 1cm by się nakrętka zluzowała. Nigdzie też nie napisałem ze to był duży francuz .... Troszkę teraz za zimno by ściągać koło i robić zdjęcie z założonym kluczek. Miejsca skromnie ale to nie ustawianie zaworów by się tam grzebać godzinami. Docisk wkręcałem takim zestawem jak na zdjęciu - klucz płaski grzechotka + śruba "8" przerobiony łeb na kwadrat 3/8cala i dwie nakrętki skontrowane by kręcić grzechotką. Zakładasz i kręcisz a czy obrót czy mniej to już zależy od wielu czynników. Ne sugeruj się moim przykładem tylko kręć tak by skasować luz i by kiera chodziła lekko. U mnie początkowo wyczuwałem lekki opór ale po jakimś tysiącu się wszystko ułożyło i mam nadzieje ze na kolejne 50tyś będzie cisza. Myślę jeszcze że z czasem wymienię płyn w całym układzie ale to jak się zrobi cieplej(wtedy też wykręce cały ten ślizg i go sprawdzę jak on mocno zużyty)  

 

16142335_10155080279709924_7430043614877

 

Ale żeś wypatencił... :db :poklony: :poklony: . Oczywiście, że nie napisałeś, że użyłeś dużego francuza. To ja tak wymyśliłem, ponieważ wyszedłem z założenia, że taki francuz który otwiera się do 40 nie może być mały. Pokaż ten klucz też. To jest genialne rozwiązanie. Ja z własnego doświadczenia mogę napisać jeszcze, że jak miałem 6gena to też regulowałem ten docisk i nigdy nie miałem problemów z maglem oraz z biciem kierownicy podczas hamowania. Te luzy, które tam powstają również mają wpływ na bicie.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#109 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:51, 26.01.2017

Polak potrafi ! Świetny patent. Lubie takie proste wynalazki. Przyznam szczerze ze podoba mi sie ten klucz 😜
  • 0

#110 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 01.05.2017

U mnie też pukało mocno przy wyłączonym silniku. Śrubę, po zluzowaniu kontry, prawie bez oporu dało się dokręcić o około jeden obrót. Procedura dokręcania w serwisówce mówi o dokręceniu momentem 25 Nm, zluzowaniu, dokręceniu momentem 3,9 Nm a następnie zluzowaniu o kąt 10-20 stopni. Zrobiłem "na oko" wg tej instrukcji - nie mam klucza dynamometrycznego który mógłbym tam wsadzić. Po regulacji jest pięknie, żadnych stuków, brak też zwiększonych oporów przy kręceniu kierownicą.


  • 0

#111 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:10, 01.05.2017

Czym odkręcałeś nakrętkę ? Na podnośniku czy z kanału ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:12, 01.05.2017

  • 0
                       

#112 z2maciek

z2maciek
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 01.05.2017

Na podnośniku, po zdjęciu koła. Kontrę kluczem nastawnym tzw żabką, samą śrubę kluczem-kwadratem własnej konstrukcji (odpowiednio oszlifowana przedłużka którą kręciłem kluczem płaskim). Łatwo poszło.


  • 0

#113 gregor77

gregor77
  • Młodszy Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Chorzów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:EX
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:07, 24.09.2017

Witam
Maglownica zregenerowana, dodatkowo przy okazji jak już miałem zdemontowane wymieniłem na nowe drążki kierownicze i końcówki drążka kierowniczego na nowe (wybór padł na TRW bo niestety Lemfordera nie udało mi się kupuć :depresja: - brak w magazynach).
Dodatkowo wymieniłem płyn od wspomagania (OEM Honda)
Po złożeniu wszystkiego i ustawieniu zbieżności długo oczekiwana cisza - nic nie stuka, puka i samochód prowadzi się wzorowo :fala: .
U mnie w końcu problem rozwiązany. Luz był podobno w maglownicy na jakiś tam tulejach prowadzących.

Nawiązując do tematu demontażu maglownicy to nie trzeba sanek opuszczać, jest trochę ciasno ale do zrobienia.


..możesz napisać jak magiel się sprawuje po roku jeżdżenia ? przymierzam się do regeneracji, u mnie objawy identyczne jak u Ciebie.
pozdrawiam
Grzegorz


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#114 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:45, 27.09.2017

Minął rok, ponad 20 tyś kilometrów przejechanych, a zregenerowana maglownica jest jak nówka.

Nic nie stuka, brak luzów, wycieków nie ma więc jestem zadowolony z regeneracji i mogę z całą pewnością polecić zakład regeneracji maglownic w Pabianicach.


  • 0

#115 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 27.09.2017

Koledzy może ktoś mi podpowie czy na maglownicy wogole nie może być żadnego luzu? Bo jestem po regeneracji, ale nadal mam delikatny luz z prawej strony.
  • 0

#116 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:21, 28.09.2017

zapytaj czy przy regeneracji wymieniali prawą tuleję ślizgową. U mnie w tym miejscu jest 0,4mm luzu przy 170 tyś km.


  • 0

#117 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 28.09.2017

powiedzieli mi że nie wymieniali tej tulei, i wg nich tak może zostać, ale cały czas są stuki (nie wiem tylko czy to z maglownicy)

Powiedzieli że jak chcę to mogą ją wymienić bezpłatnie, tylko może być problem z samoczynnym powrotem kierownicy do jazdy na wprost - może tak rzeczywiście być??

 

to chodzi prawdopodobnie o tą część http://forvardavto.r...opornaya_38697/


  • 0

#118 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:56, 08.06.2018

Mam stuki z prawej strony, wszystkie sworznie, drążki chodzą bez luzu (z lekkim oporem). Rozważam częściową regenerację maglownicy, polegającą na wymianie prawej, wkręcanej tulei ślizgowej ( nr 53630-SEA-G01 ). W tej tulei chodzi listwa przekładni. U mnie luz wynosi ok 0,4mm - jak sądzicie, czy taki luz może być słyszalny? Stuki mam szczególnie na nierównościach przy małej prędkości, np. zjazd z 2cm krawężnika.  


  • 0

#119 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 09:44, 08.06.2018

To będzie to.. To samo mam już w jazzie po przelocie 143tkm..niestety Honda w tym aspekcie dała dupy..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#120 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:53, 08.06.2018

Oby wystarczyło zmienić tylko tę tuleję ślizgową :( mam nadzieję że listwa (ten pręt) się nie wyciera..

Ciekawe jakie luzy mają chłopaki w VIIIgen - tam te tuleje chyba jeszcze szybciej się zużywają. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 10:53, 08.06.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, magiel

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq