Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Padły komuś amortyzatory w VIII genie ?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:56, 16.06.2016

Cześć,

 

Ciekawy przypadek - gość od którego kupiłem auto mówił, że ząbkowały mu się opony. Auto było sprawdzane w ASO przed zakupem i nic nie znaleźli. Obwiniłem opony bo sam miałem taki problem w VII (jedne się ząbkowały, inne nie).

Auto kupiłem tylko z wyząbkowanymi zimówkami, kupiłem nowe letnie opony i dopiero gumiarze przy ich zakładaniu zauważyli (może dlatego, że zdjęli koła), że oba przednie amortyzatory zatłuszczone.

Przebieg 91000 dokładnie udokumentowany - wszystko po kolei było robione w ASO. I ciekawe, że wcześnie tego nie znaleźli.

 

Gdybym wiedział to bym się bardziej targował...

 

Na szczęście Kayaby nie są jakieś drogie.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:16, 16.06.2016

...a ile mają (widomo mniejwięcej ) sprawności ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:16, 16.06.2016

  • 0
                       

#3 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:22, 16.06.2016

Nie wiem, nie mierzyłem. Ale jeśli pojawiają się jakieś wycieki to nie ma się nad czym zastanawiać czy wymieniać.
Wymieniałem w VII genie przy 130 tys (bo przednie były już za miękkie na mój gust a jeden tylny zaczął popiskiwać na wybojach). I tamte były suche jak wiór. A te przednie są obklejone tłustym brudem od uszczelnienia aż do oparcia sprężyny.

Po wymianie mogę pojechać i sprawdzić tył (tam jest sucho, nie widać tłustego brudu). Koledze w Passacie zaczęły ząbkować dla odmiany tylne opony po 100 tys przebiegu i też się okazało, że padły amortyzatory. Tyle, że tam jest elektrycznie regulowana twardość, znany problem i 1500zł/szt.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:23, 16.06.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#4 ariel

ariel
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:13, 16.06.2016

W VIII gen ząbkują opony tylnej osi i to mocno. Może poprzedni właściciel przekładał przód-tył i stąd wyząbkowane znalazły się z przodu. Tak czy inaczej ja w swoim miałem 140 000 km gdy obniżałem zawieszenie i amortyzatory oem miały sie bardzo dobrze. Jeździłem też accordem który miał lekko ponad 200 000 i całe zawieszenie w oryginale.


  • 0

#5 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:10, 05.12.2016

No i niespodzianka - przejechałem na Kayabach 8000km, głównie autostrady i drogi szybkiego ruchu i na przeglądzie okresowym wyszła skuteczność zaledwie 35% i się pocą (tyły są nadal oryginalne i suche i wyszło im coś ok. 75%).

To ja już nie wiem co założyć. Wielkiego wyboru nie ma - znów Kayaba i zwalić to na wypadek przy pracy czy Monroe lub Bilstein bo to chyba jedyne inne dostępne markowe zamienniki.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:11, 05.12.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#6 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:15, 05.12.2016

No to kiepsko może jakąś kiepska seria Ci się trafiła. Na pewno można reklamować tylko że to pewnie potrwa ze 2 tygodnie znając życie i jak nie masz starych to i tak musisz coś kupić..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:38, 05.12.2016

Z tym to się liczę i to nie problem. Większy, że po prostu czas i kłopot. Nie chciał bym tego tak co pół roku powtarzać.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 12:11, 06.12.2016

Może OEM po małym przebiegu :-)
Lub funkiel nowy OEM.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#9 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:32, 06.12.2016

qrde patrząc po moim sztruclu CL9 to chyba tylko oryginał 332 tyś km a amory seryjne od nowości i mają sie bdb może to zasługa tego że auto nigdy nie miało do czyenienia z oponami typu 225/45/17 i pochodnymi z duzo mniejszymi profilami i jezdzi tylko na gumach typu 205/55/16 ewentualnie  17


Użytkownik lakatus edytował ten post 14:33, 06.12.2016

  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:26, 08.12.2016

Byłem u swojego mechanika (kod 9, regulacja zaworów), wpisałem mu sprawdzenie przodu na "checklistę" i mówi, że nie wie co ten diagnosta na przeglądzie widział ale sprawdzał dokładnie i zero wycieków jest, podniósł harmonijki, są suche jak wiór...

A że niska skuteczność gdy tył wyszedł dobrze (czyli maszyna jest OK) - podejrzewa, że wina tego, że oryginalne odboje są długie i skok amortyzatora jest b. krótki (też to zauważyłem jak wtedy przyszły te Kayaby) , na maszynie przy pomiarze mogło dobijać do odbojów i stąd zafałszowany pomiar.

Nie wiem co o tym myśleć bo nigdy nie sprawdzałem na maszynie sprawnych OE.

Żadnych objawów zza kierownicy jakoby amortyzatory umierały nie zauważyłem.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 15:29, 08.12.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 15:42, 08.12.2016

A może masz jakieś opony run flat założone na przód wtedy też pomiar może nie odzwierciedlać stanu faktycznego..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#12 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:17, 08.12.2016

Nie, "fabryczny" rozmiar 17. Mogę jeszcze pojechać do jakiegoś innego zakładu na drugi pomiar.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:57, 08.12.2016

Nie, "fabryczny" rozmiar 17. Mogę jeszcze pojechać do jakiegoś innego zakładu na drugi pomiar.

 

Stare maszyny przekłamują, lepiej weryfikować/sprawdzać na nowych... u mnie na starym sprzęcie pokazało koniec amortyzatorów, na nowszej stacji parametry idealne(VIII)... pozdr


Użytkownik sebasto edytował ten post 20:58, 08.12.2016

  • 0

#14 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:32, 29.08.2017

W VIII gen ząbkują opony tylnej osi i to mocno. Może poprzedni właściciel przekładał przód-tył i stąd wyząbkowane znalazły się z przodu. Tak czy inaczej ja w swoim miałem 140 000 km gdy obniżałem zawieszenie i amortyzatory oem miały sie bardzo dobrze. Jeździłem też accordem który miał lekko ponad 200 000 i całe zawieszenie w oryginale.

Hej,

Odgrzeję kotleta...

Panowie możecie mi przybliżyć temat ząbkowania opon na tylnej osi? Od czego to się dzieje, jak przeciwdziałać? U mnie na krawędziach opony są starte i wyząbkowane:(

Auto ma 130tyś przelotu amory suche, brak objawów zużycia amorków. Auto prowadzi się jak po sznurku.

Pozdr


Hej,

Odgrzeję kotleta...

Panowie możecie mi przybliżyć temat ząbkowania opon na tylnej osi? Od czego to się dzieje, jak przeciwdziałać? U mnie na krawędziach opony są starte i wyząbkowane:(

Auto ma 130tyś przelotu amory suche, brak objawów zużycia amorków. Auto prowadzi się jak po sznurku.

Pozdr

Już znalazłem temat, sorry za zaśmiecanie.

http://www.accordklu...ąbkowanie-opon/


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq