Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Pęknięta rura zaworu EGR

VIII zawór egr dymienie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jozek3D

Jozek3D
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:16, 23.10.2015

Witam.

Po ostatniej wizycie w serwisie dowiedziałem  się że mam pęknięty przewód sztywny EGR (nr części 18725-RL0-G00) ze względu na cenne oryginalną  (1k ) zacząłem szukać zamiennika. Dlatego mam kilka pytań.

1. Czy ktoś ma namiary na jakiś dobry szrot gdzie można pytać?

2. Czy będzie pasować np. z CR-V (inny kod silnika niż w accordzie ale chyba konstrukcja jest ta sama)?

3. Czy z anglika będzie pasować?

Za każdą informacje i radę z góry dziękuje.

Załączone pliki


  • 0

#2 jacek7w

jacek7w
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2,2
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:45, 29.10.2015

Też miałem pękniętą i kupiłem za stówkę na Alledrogo od CRV - pasuje.


Użytkownik jacek7w edytował ten post 15:46, 29.10.2015

  • 0

#3 Dajpanspokoj

Dajpanspokoj
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 15.06.2016

Witam.
Mam problem z zaworem EGR, mój mechanik zdiagnozował problem jako pęknięcie elastycznego odcinka rurki od zaworu ERG przez co czasami dymi się z okolic silnika. Niestety nie mogę znaleźć takowej rurki do Accord 2.2 idtec 2008 bo widzę w sieci jedynie całość z chłodnicą spalin (ale wtedy rurka jest integralną częścią chłodnicy a ponadto nie posiada elastycznego fragmentu gdzie wg mechanika powstała nieszczelność) natomiast tutaj

http://hondakarma.co....26/live?page=1

Znalazłem instrukcję wymiany takiego elementu który z wyglądu jest tym czego właśnie szukam i teraz już nie wiem co mam kupić. Czy ktoś miał podobny problem i może doradzić jak ten problem rozwiać ??? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.


  • 0

#4 Mister Y

Mister Y
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:T
  • Silnik:2.2
  • Wersja:I-DTEC
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 15.06.2016

 mozesz zaslepic egr i wylaczyc go programowo, tak zrobilem u siebie bo nie chcialo mi sie wymianiac tej rurki :-x


  • 0

#5 Dajpanspokoj

Dajpanspokoj
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:25, 15.06.2016

Wiem, można Go zaślepić ale...
1. To chyba tyle samo roboty z dobraniem się do niego co z wymianą rurki
2. Co bardziej mnie martwi, wyłączenie zaworu egr (mogę się mylić bo nie jestem specem od tego) chyba spowoduje zwiększenie emisji spalin co może być wykryte na przeglądzie technicznym, mieszkam w uk i tutaj podchodzi się trochę rzetelnej do tego niż w polsce.
  • 0

#6 hefi

hefi
  • Forumowicz
  • 634 postów
  • Skąd:nmr
  • Silnik:1,8
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:30, 15.06.2016

Nawet braku dpf na przeglądzie nie wykryja :)
  • 0

HAMULEC JEST DLA TCHORZY.


#7 Mister Y

Mister Y
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:T
  • Silnik:2.2
  • Wersja:I-DTEC
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 16.06.2016

Wiem, można Go zaślepić ale...
1. To chyba tyle samo roboty z dobraniem się do niego co z wymianą rurki
2. Co bardziej mnie martwi, wyłączenie zaworu egr (mogę się mylić bo nie jestem specem od tego) chyba spowoduje zwiększenie emisji spalin co może być wykryte na przeglądzie technicznym, mieszkam w uk i tutaj podchodzi się trochę rzetelnej do tego niż w polsce.

1. zadna tam robota, z przodu silnika przy kolektorze wydechowym luzujesz rurke egru , wkladasz metalowa plytke i skrecasz, sterownik na stol, najtansze chinkie galleto to czyta po boot mode, jesli nie masz czym obrobic to wysylasz plik do tunera i ci wylaczy.

2. predzej nie przejdziesz przegladu z  przycinajacym sie od syfu egrem niz z zaslepionym, 


Użytkownik Mister Y edytował ten post 19:36, 16.06.2016

  • 0

#8 MARIANO156

MARIANO156
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Dania
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 12.07.2016

Witam podczepie sie pod temat, jakie są objawy pekniecia tej rurki ? wydaje mi sie żę u mnie tez pekła  :depresja:  słychać podciśnienie przy zapaleniu i podczas pracy na biegu jałowym a gdy dodam gazu podcisnienie wzrasta razem z obrotami silnika ,rownież czasami czuje zapach spalin wydobywający sie z kratek wętylacyjnych. Czy to są objawy tez peknietej rurki? Układ wydechowy szczelny ,dolot również.


  • 0

#9 witek

witek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:37, 02.09.2016

pomogło zaczopowanie rurki od strony kolektora - nie śmierdzi spalinami jest cicho, Silnik pali mniej paliwa ok 1l/100

Nie kopci,

 

Dla potomnych szerokość oraz odległość miedzy otworami 4.6mm, długość 7.3,  odległość pomiędzy zewnętrznymi ściankami na śruby 6.4

 

Rurka nr katalogowy 18725-RL0-G00 ,  18725-RL0-G02, 18725-RL0-305

 

 

Na dzień dzisiejszy serwis wychodzi najtaniej.. 855zł materiał i 250zł praca jeśli chodzi o wymianę, ale nie wiem czy warto... egr raczej ma negatywny wpływ na silnik. Bardziej liczy się ekologia.

Załączone pliki


Użytkownik witek edytował ten post 21:15, 19.09.2016

  • 0

#10 Dajpanspokoj

Dajpanspokoj
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:36, 07.09.2016

Bez dyskusji wymienili mi tą rurkę w serwisie uznając gwarancję pomimo jej wygaśnięcia rok temu...


  • 0

#11 witek

witek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive+
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 07.09.2016

Piszesz o tym accordzie z 2008r? W moim przypadku w serwisie było stanowcze nie. Tylko za kase. Gwarancja w hondach jest na max 5lat.


  • 0

#12 kassam

kassam
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:17, 11.11.2016

Też miałem pękniętą i kupiłem za stówkę na Alledrogo od CRV - pasuje.

Koledzy, a w którym miejscu to pęka? (8) na tych "zwojach)?8169229d847f74de6707cb7fe7c9c4ce-1056x52


  • 0

#13 Mister Y

Mister Y
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:T
  • Silnik:2.2
  • Wersja:I-DTEC
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 27.11.2016

U mnie pekla wlasnie na tych zwojach


  • 0

#14 Mister Y

Mister Y
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:T
  • Silnik:2.2
  • Wersja:I-DTEC
  • KM:201
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 27.11.2016

pomogło zaczopowanie rurki od strony kolektora - nie śmierdzi spalinami jest cicho, Silnik pali mniej paliwa ok 1l/100

Nie kopci,

 

Dla potomnych szerokość oraz odległość miedzy otworami 4.6mm, długość 7.3,  odległość pomiędzy zewnętrznymi ściankami na śruby 6.4

 

Rurka nr katalogowy 18725-RL0-G00 ,  18725-RL0-G02, 18725-RL0-305

 

 

Na dzień dzisiejszy serwis wychodzi najtaniej.. 855zł materiał i 250zł praca jeśli chodzi o wymianę, ale nie wiem czy warto... egr raczej ma negatywny wpływ na silnik. Bardziej liczy się ekologia.

Chcesz powiedziec ze tylko zaslepiles rurke egr-u bez wylanczania w programie i auto jezdzi ci bez trybow awaryjnych i checka na szafie?


  • 0

#15 jasiek9696

jasiek9696
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ex
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:17, 16.01.2017

Witam. 

Ja swoja rure zrobilem w sobote. Nie jestem zwolennikiem zaslepiania takich czesci jak i usuwania dpf-u, zwiekszanie emisji spalin w niczym sie nikomu nie przysluzy, problem dpf rozwiazany tutaj: http://www.accordklu...stałych/page-13

Ja nie wymienialem rury bo koszt czesci w UK to £220 honda za wymiane liczy £280 (czesc wliczona) a na rynku wtornym ciezko cosc znalesc. Posiadacze rocznika 2010 sprawdzcie czy u was problem nie wystepuje bo honda przedluzyla gwarancje do 7 lat tylko trzeba zapytac bo sami sie nie oferuja.

 

a zatem:

Rozpoznanie problemu proste mozna poprosic kogos o przytkanie wydechu przy odpalonym silniku i wyraznie slychac w komoze silnika gdzie uciekaja spaliny, mozna tez wprowadzic ciscienie z kopresora przez wydech, wtedy silnik nie zaglusza "sykow"  :gitara:

Zabieg dosc czasochlonny bo trzeba mnostwo czesci usunac zeby sobie dostep zrobic (kolega dobra instrukcje dorzucil ja wllasnie z niej korzystalem jesli ktos potrzebuje po polsku to prosze pisac przy chwili czasu postaram sie opisac krok po kroku) po wyciagnieciu rury zakleilem peknieczie uszczelniaczem do kolektorow (pracuje jak zwykly metal wytrzymuje 1500 stopni, koszt £15) dwie godziny schniecia przy uzyciu nagrzewnicy tylko (ostroznie z temperatura ma byc ciepla nie goraca bo nam sie ciecz w uszczelniaczu zagotuje) w odwrotnaj kolejnosci wszystko na miejsce, pelna twardosc preparatu po 24 godz i gotowe.

 

Pozdrawiam wszystkich :cwaniak:


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawór, egr, dymienie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq