Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Lekko ściąga na prawo, wydruk z geometrii

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
48 odpowiedzi w tym temacie

#1 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 09.06.2016

witam, proszę o poradę co jest nie tak w zawieszeniu. Oto wydruk

 

8e08421d2660080bgen.jpg

Diagnosta wspomniał że może wachacz górny, może zwrotnica, Może warto by było odkręcic wozek i pociągnąć na pasach może pomoże. Ktoś miał podobny przypadek. Pozdrawiam

http://www.fotosik.p...e08421d2660080b


Użytkownik nie2dampi edytował ten post 16:16, 09.06.2016

  • 0

#2 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:33, 09.06.2016

Regulować w OEM zawieszeniu VII gen można tylko zbieżność. Więc to co masz na czerwono nie jest regulowalne. 

WSZ przód prawy poza normą o 10', więc nie ma dramatu (jest za to większa różnica L i R max róznica zalecana to 30'-45', Ty masz 66' ) 

PK tył --> moim zdaniem norma jest fo 1deg30' a nie 1deg03', wiec masz różnice max 16' w takim przypadku. (w jakich warunkach był pomiar (były jakieś graty w bagażniku?). 

masz bardzo dużą różnicę L i R z przodu w zakresie PSZ (~1deg vs ~6deg!), u mnie (a sprawdałem przed chwilą) jest prawie tak samo L i R.

Na wyprowadzenie tego na zielone wartości nie ma jednoznacznej recepty (może się nakładać wiele czynników), może to kosztować dużo czasu i wymagać sporo środków. 


  • 0

#3 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 09.06.2016

Bagażnik był pusty, prawie pełny bak paliwa. Szczerze mówiąc twój wywód jest dla mnie laika nie za bardzo zrozumialy ;-). Zastanawiam się nad kupnem wachacza i zwrotnicy. Hmm... może pomoże. ;-)


A'propos ten parametr PSZ dziwię się że nie jest podawany w nastawach fabrycznych? Chyba że ten fachman taki sprzęt kupił :-( . Co byś poradził kolego tak na początek wymienić?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 20:25, 09.06.2016

  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:33, 09.06.2016

Prawdopodobnie wygiety dolny wahacz. Kat WSZ to w skrocie kat jaki tworzy linia przebiegajaca przez oba sworznie dolny i gorny, kat ten powoduje powracanie kierownicy do polozenia na wprost. W przypadku sporej roznicy wartosci na obu osiach tez powoduje sciaganie. Ale najbardziej na sciaganie wplywa kat PK pochylenie kola. Wyglada na to ze w tym wypadku z lewej strony jest sporo na plusie. Roznica na obu osiach o prawie pol stopnia. Wyglada tak jakby z prawej wahacz cofniety do tylu, a z lewej zwrotnica sie odksztalcila. Ale niech jeszcze ktos madrzejszy napisze.

Aa nie zauwazylem pochylenia sworznia zwrotnicy, tu jest spora roznica. Zarowno kat PK jak i PSZ sa za duzo na plusie. Wiec albo zbyt krotki dolny wahacz, albo gorny zbyt dlugi lub tez przesuniete miejsca ich mocowania. Wahacz moze roznic sie wymiarami jesli jest zamontowany jakis tani zamiennik po jednej stronie.

Natomiast z tylu jest wszystko w porzadku.


Użytkownik chrishonda edytował ten post 20:50, 09.06.2016

  • 0

#5 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 10.06.2016

Więc dokonałem różnych pomiarów no i wszystko się zgadza za wyjątkiem odległości od koła tylnego do przedniego. Różnica między prawą a lewą stronę to 5 mm. Czyli na pierwszy rzut idzie wymiana wachacza Dolnego. Zamierzam kupić uzywke z pewnego zrodla i zobaczymy dalej. Co to tym sądzicie?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 17:17, 10.06.2016

  • 0

#6 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:48, 10.06.2016

Z pomiarow wynika ze prawy przod jest troszke cofniety do tylu. Ale znow z lewej strony pochylenie sworznia zwrotnicy odbiega duzo od normy, a kolo pochylone jest gora na zewnatrz.


  • 0

#7 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:23, 11.06.2016

Sprawdzę z tym wachaczem i jak się nic nie poprawi to chyba trzeba spróbować ruszyć wozek. Nie wiem czy coś się ruszy
Z tego co widzę to wozek był ruszany bo skrzynia była zrzucana. Więc sam nie wiem co z tym autem się działo

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:26, 11.06.2016

Z pomiarow wynika ze prawy przod jest troszke cofniety do tylu. Ale znow z lewej strony pochylenie sworznia zwrotnicy odbiega duzo od normy, a kolo pochylone jest gora na zewnatrz.

 

A jak jest norma PSZ dla VII gena?

 

 

Więc dokonałem różnych pomiarów no i wszystko się zgadza za wyjątkiem odległości od koła tylnego do przedniego. Różnica między prawą a lewą stronę to 5 mm. Czyli na pierwszy rzut idzie wymiana wachacza Dolnego. Zamierzam kupić uzywke z pewnego zrodla i zobaczymy dalej. Co to tym sądzicie?

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

przemieszczenie liniowe (na dole koła) generowane przez różnicę kątową L i R WSZ (w tym w przypadku ~jednego stopnia) to ~5mm (przy R17,225/45, chociaciaż to akurat prawie bez znaczenia)

ja do tych rozważań bym dorzucił (oprócz wahaczy i zwrotnicy):

przesunięte mocowanie amortyzatora, krzywy amortyzator, krzywe sanki

Tak jak napisałem wcześniej moim zdaniem trudno o jednoznaczną diagnozę (a przez internet to już na pewno). Dla komplilkacji w tym aucie nie gra zarówno lewa jak i prawa strona (przód). 


Użytkownik chrismave edytował ten post 08:50, 11.06.2016

  • 0

#9 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 11.06.2016

No to mnie zalamaliscie :

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:39, 11.06.2016

jak mocno Ci sciąga ten samochód?


  • 0

#11 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:41, 11.06.2016

Delikatnie, jedzie na wprost jednak kiera musi być lekko skercona na lewo :-(

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik nie2dampi edytował ten post 08:42, 11.06.2016

  • 0

#12 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:44, 11.06.2016

Poszlo PW. Zadzwon do mnie


  • 0

#13 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:17, 11.06.2016

Chrismave mocowanie amortyzatora nie ma nic do tego, to nie macperson. Jesli juz to mocowanie gornego wahacza.

Nie2dampi spokojnie, trzeba sie przyjrzec wszystkim elementom. A na szybkiego mozesz zamienic kola z lewej na prawa moze to cos pomoc na sciaganie. A to ze kierownica krzywo stoi to powinni to ogarnac na zbieznosci, w kazdym badz razie da sie to zmienic.


  • 0

#14 chrismave

chrismave
  • Forumowicz
  • 216 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.5
  • Wersja:IS250 mk3
  • KM:207
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:05, 11.06.2016

wiem, że to nie MacPherson ;).


  • 0

#15 nie2dampi

nie2dampi
  • Forumowicz
  • 192 postów
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:2.2
  • Wersja:i-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 12.06.2016

Czy ktoś z was regulowal geometrie poprzez ustawienia wózka przedniego. Czytam m.in ma forum Civica że takiej regulacji można dokonać. Wiem że w moim wypadku był sciagany wozek przy okazji wymiany sprzęgła.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq