Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana filtra VTEC Accord VII 2.0

VII vtec filtr wymiana filtra

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#1 dariusz1987

dariusz1987
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 06.06.2016

Witam wszystkich

 

Jestem nowym posiadaczem Hondy Accord VII Tourer, przeszedlem na tą markę po wczesniejszym posiadaniu kilku modeli czeskich aut, dlatego z góry się przyznaję, że praktycznie wcale nie mam pojęcia o tym samochodzie, oraz technologiach jakie stosuje Honda w swoich pojazdach.

 

Dowiedziałem się, że w silnikach Hondy jest filtr oleju VTEC, który warto wymieniać by nie mieć problemów z silnikiem, chciałem się za to osobiście zabrać i pojawił się problem, mianowicie gdzie on się dokładnie znajduje, oraz w jaki sposób najprościej jest go wymienić?

 

Wg pomocy Pana z ASO w Bydgoszczy zrozumiałem, że jego pozycja znajduje się w tym miejscu lub jego okolicach:

 

f073e79c4de5.jpg

 

36079b8ce185.jpg

 

Jeśli filtr znajduje się w wyżej pokazanym miejscu, to w jaki sposób najłatwiej odkręcić dolną jego śrubę? Płaskim kluczem 10 nie dawałem rady dojść.

 

Mam również kolejne pytanie - czy filtr, który kupiłem jest odpowiedni? 

 

3e903df3b846.jpg

 

z góry dziękuję za każdą pomoc

 


  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:20, 06.06.2016

Sluchaj ASO to daleko nie zajedziesz hehe. Owszem jest to tez filterek, ktory mozesz profilaktycznie wymienic. Ale jest to filterek do zmiennych faz rozrzadu, do tzw. zaworu VTC. Filtr VTEC (zmienny skok zaworow) znajduje sie z tylu silnika, na glowicy po lewej stronie stojac przodem do silnika. I to jego wlasnie szukasz. Dla informacji: przez niego plynie caly olej smarujacy gowice, stad taka troska.


  • 0

#3 dariusz1987

dariusz1987
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 06.06.2016

Dzięki chrishonda, czy byłbyś w stanie zrobić zdjęcia w którym miejscu sie on znajduje, oraz ewentualne zdjęcie z sieci jak on wygląda? O ile dobrze zrozumiałem ja posiadam ten filtr do VTC i wskazana przeze mnie jego lokalizacja jest dobra?


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:43, 06.06.2016

Tak lokalizacja jak i sam filtr sa ok, ale to jednak nie VTEC tylko VTC, jako dla poczatkujacego hondziarza objasniam hehe. Zdjecia rozne posiadam, ale posiadam tez odwieczny problem z dodawaniem tutaj zdjec.

 

https://www.google.p...c valve&imgrc=_

 

Ale to sobie popatrz. Pierwsze foto na gorze z lewej to jest dokladnie to czego szukasz.


  • 0

#5 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:42, 07.06.2016

są  2 "filterki"  jeden taki jak zakupiłeś 15845-RAA-A01  a drugi po przeciwnej stronie 15815-RAA-A02

generalnie jak nie są uszkodzone mechanicznie to wystarczy je oczyścić o ile będą miały jakieś drobne zanieczyszczenia. Nie ma potrzeby kupować nowych bo są one typu drobna metalowa siateczka. Do wymiany tego który podałeś trzeba sobie odkręcić pompę wspomagania ( bez rozpinania węży) i chyba też napinacz  paska wielorowkowego. Bo inaczej się tam nie podejdzie z kluczem.

a jak wymienić przydatne linki

http://hondaelement....p?topic=12620.0

http://www.drive2.ru/l/1299692/


  • 0

#6 dariusz1987

dariusz1987
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:30, 07.06.2016

Wielkie dzieki Panowie za pomoc, drugi filtr już zamówiony, jak go dostanę to zabieram się za wymianę :)


  • 0

#7 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:25, 08.06.2016

Za bardzo się podniecasz :-)
Jak koledzy pisali to zwykła metalowa siatka i praktycznie jak nie ma objawów np nie załączającego się vteca to nie ma powodu tam zaglądać.
  • 0

#8 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:04, 08.06.2016

Spokojnie niech wymienia będzie mu się lepiej chodzic tzn lżej bo kasy,mniej ;)
  • 0

#9 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:46, 08.06.2016

Ciekawe czy byscie tez tak pisali jak by Wam walki w glowicy zatarlo przez ta metalowa siatke hehe. U mnie w 2,0 tak sie stalo a vtec sie zalaczal. Wyskoczyl check i chwile pozniej bylo juz po sprawie. Wiec chyba lepiej wydac te 35 zlotych niz stac w mroz, na autostradzie o 3 rano, 500 km od domu :lol:


Użytkownik chrishonda edytował ten post 19:47, 08.06.2016

  • 0

#10 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:22, 08.06.2016

Ciekawe czy byscie tez tak pisali jak by Wam walki w glowicy zatarlo przez ta metalowa siatke hehe. U mnie w 2,0 tak sie stalo a vtec sie zalaczal. Wyskoczyl check i chwile pozniej bylo juz po sprawie. Wiec chyba lepiej wydac te 35 zlotych niz stac w mroz, na autostradzie o 3 rano, 500 km od domu :lol:


A skąd przypuszczenie że to miało coś wspólnego z siateczką vteca?
Akurat wałki to słaby punkt K20 i nawet jak by była zaklejona syfem to nie ma nic wspólnego ze smarowaniem wałków rozrządu

Użytkownik krzepa_s edytował ten post 20:24, 08.06.2016

  • 0

#11 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:00, 08.06.2016

A mialo to, ze przez zawor Vtec przechodzi magistrala olejowa smarujaca cala glowice. Jak myslisz ktoredy olej dostaje sie do glowicy? Akurat jesli chodzi o ten slaby punkt k20 czyli krzywki, nawet po tej awarii byly jeszcze w dobrym stanie, pamietajmy ze dzwigienki sa na rolkach. Walki zatarly sie niestety w podporach wskutek braku doplywu oleju. Jak bys przeanalizowal droge oleju do glowicy to bys nie polemizowal. Ja robilem to osobiscie. W dodatku w sytacji gdy vtec nie jest zalaczony, glowica smarowana jest mniejszym cisnieniem oleju, dopiero kiedy zalacza sie vtec otrzymuje max. Wiaze sie to wszystko z dzialaniem tego systemu. Poprostu tak jest to skonstruowane, ze olej pod cisnieniem smarujacy glowice, steruje jednoczesnie przelaczaniem krzywek, wszystko z jednej magistrali.


  • 0

#12 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:00, 08.06.2016

Owszem wszystko z jednej magistrali tyle że zawór vteca reaguje na cisnienie oleju i wtedy się załancza lub nie
Nie będę sie tu mądrzył bo rozebrałem kilka k20 nie wnikając akurat w te szczaguły ale kilka razy w h serii czyściłem właśnie siatki vteca bo vtec się nie załaczał i nie miało to apsolutnie wpływu na kondycję silnika
Raz co prawda w h serii gość był tak nie kumaty że zrobił prawie 50 tyś myśląc że jak się motyle w dolotowym otwierają to vtec był bo to trochę czuć jednak :-)
Usunąłem gluty ,dosłownie z siatki vreca i zaczął działać bo prawidłowe ciśnienie łapał ale gość przez ten czas silnika nie roz....bał
Jak bym miał czas to bym w spór wszedł :-) bo nie sądzę żeby przez zawór wteca szło smarowanie na wałki
Zawór vteca że tak powiem ma łapać ciśnienie oleju i nic ponad to( moim skromnym zdaniem)

Użytkownik krzepa_s edytował ten post 22:03, 08.06.2016

  • 0

#13 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:17, 08.06.2016

Tez nie mam zamiaru sie spierac, ale zachecam do lektury uzytkownikow zza oceanu, znacznie wiecej tego tam maja, tymsamym wiecej doswiadczen.

Zawor vtec to nic innego jak zwykly elektrozawor, dostajac napiecie od sterownika otwiera sie i przepuszcza olej pod pelnym cisnieniem jaki daje pompa. Gdy jest zamkniety olej przedostaje sie tylko przez malenki otwor dlawiacy srednicy cos okolo poltora milimetra. Czyli tyle jeszcze wystarczy do smarowania, do przestawienia krzywek to juz za malo. Co by tlumaczylo nie przestawianie krzywek ale i nie zatarcie walkow. U mnie zakleilo to na dobre podczas jazdy autostrada, w jednej chwili wylaczyl sie vtec a po chwili bylo juz po walkach.


  • 0

#14 krzepa_s

krzepa_s
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,2
  • Wersja:prelude IV ,CRV
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:coupe. suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:07, 09.06.2016

Vtec się wyłaczył bo ciśnienia nie miał odpowiedniego ot i to wszystko
A ciśnienia nie miał bo silnik zdychał a dokładniej jego smarowanie , ciśnienie oleju nie ma związku z filterkiem na vtecu, wywaliło błąd bo za małe ciśnienie oleju przy pewnych obrotach było ale to nie przyczyna tylko skutek .jak byś leciał po wsi do 3 tyś to też byś zatarł wałki bez błędu vteca, ten błąd w kompie , to następstwo problemów ze smarowaniem a nie przyczyna
  • 0

#15 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:59, 09.06.2016

kolega dariusz1987 fajnie tak z ciekawości jakbyś wrzucił fotki tych filterków jak wyglądają po odkręceniu. Trochę mnie dziwi, że kupujesz nowe, skoro można oczyścić siateczki o ile będzie w ogóle co czyścić. Ale ciekawe jak to będzie wyglądać.

I jeszcze zostają siateczki na samym zaworze 15830-RBB-003, czy jego można odkręcić i  przykręcić od tak, bez późniejszej potrzeby  kalibracji jak np potrzeba przy czujniku położenia wału?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, vtec, filtr, wymiana filtra

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq