Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

VII gen - auto pływa

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:13, 18.12.2010

witam,to jest mój pierszy raz na tym forum , i mam taki oto problem z moja hanką:gdy z tyłu wioze dosc ciezki ładunek( dwie trzy osoby to mam wrazenie ze tył mnie chce wyprzwdzić dosłownie.czuje jakbym jechał troche bokiem.amortyzatory załozyłem nowe w sierpniu magnumy i sprawdzałem to luzów nie było,co tylko delikatny luzik na łaczniku stabilizatora,i tu moje pytanie co to moze oznaczać?może ktos tez tak miał to coś doradzi.pozdrawiam gdy jade sam lub we dwójkę to nie ma tego. :-|
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:17, 18.12.2010

myślę, że na początek sprawdź ciśnienie opon i ich stan
czy po zmianie amorków była sprawdzana zbieżność ?
  • 0

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:36, 18.12.2010

w ogóle sprawdź zbieżność, jeśli była zachowana staranność przy wymianie amorków to nie ma szans żeby
się przestawiła
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:05, 18.12.2010

cisnienie mam po 2 atm. wiec to odpada,a zbieznosci nie sprawdzałem bo nie było takiej koniecznosci.apropo zbieznosci to opon mi nie drze ztyłu ani z przodu :-/ .a amory wymieniałem sam i raczej powinno byc ok bo to nie bya zbyt skąplikowana operacja :-)
  • 0

#5 wujasss666

wujasss666
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:krk-nh
  • Silnik:H22
  • Wersja:V-TEC
  • KM:ponoć 200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:kupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:34, 19.12.2010

nie wiem jak ciężkie fanty lub osoby wozisz ale może spróbuj 2.2 dać i zobacz jak się będzie jechać, jeżeli masz możliwość przeglądnij na spokojnie cały zawias z tyłu
  • 0

#6 Roman Czyżak

Roman Czyżak
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Nakło nad Notecią
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:37, 19.12.2010

Kolega ma rację przy ciężkich ładunkach trzeba zwiększyć ciśnienie w oponach.
Spójrz z twojej strona na słupku powinny być zakresy ciśnienia w kołach.
Roman
  • 0

#7 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:03, 19.12.2010

cisnienie mam po 2 atm. wiec to odpada,a zbieznosci nie sprawdzałem bo nie było takiej koniecznosci.apropo zbieznosci to opon mi nie drze ztyłu ani z przodu :-/ .a amory wymieniałem sam i raczej powinno byc ok bo to nie bya zbyt skąplikowana operacja


na zimę 2 atm to za mało zwłaszcza jeżeli trafisz na temperaturę poniżej 0st C, a w zimie to raczej normalne :)) - przy minusowych temperaturach ciśnienie w oponie spada np przy 20st C 2 atm to tyle co przy -5 st C to już około 1,8 at a byc może jeździłeś przy -10, -15 i juz w kółkach było poniżej 1,8 czyli kapeć :))

wymiana amorków to może nie jest skomplikowana sprawa ale zawsze kiedy coś robi się przy zawieszeniu trzeba sprawdzić geometrię - ewentualnie ustawić zbieżność.
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:11, 19.12.2010

Jarek, dobrze gada odnośnie tego ciśnienia, ale z tą geometrią to trochę "zaokrąglił",
a jak poduszki stabilizatora wymieniasz to też zbieżność/geometria?
Większość elementów ma punkty stałe i jak mechanik ma pojęcie to niczego nie spierniczy.
Nawet po wymianie końcówek drążków zbieżność może się nie ruszyć, wystarczy bardzo dokładnie
policzyć obroty przy wykręcaniu/wkręcaniu.

Druga kwestia, warto kontrolować zbieżność/geometrię co najmniej raz do roku.
Taki urok naszych pięknych autostrad.
Pamiętać trzeba że do takiego badania jedziemy bez jakichkolwiek luzów w zawiasie.
Takie ustawianie nie ma najmniejszego sensu. Bo i tak się rozjedzie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 09:21, 19.12.2010

no nie będziemy się tu sprzeczać kiedy sprawdzać, a kiedy geometrię - rozwiązujemy problem pływającego tyłu więc szukamy wszystkich możliwych przyczyn - oprócz ciśnienia w oponach i stanu technicznego opon /stare, łyse opony zimowe/ . Przyczyną pływania tyłu może być coś pokopane w geometrii. Może byc jeszcze pewnie kilka innych przyczyn, ale te jako pierwsze rzuciły mi się na twarz :))
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:51, 19.12.2010

dzieki za zainteresowanie moim tematem,wiec tak zaraz dołoze troche cisnienia a zimówki mają ok 5 mm bieznika,a jesli chodzi o obciązenie to zabieram do pracy po drodze kolesia który wazy 130 kg :-D i jak mi sie zapakuje to tak sie dzieje.a jak jade z żonką i młodym to jest ok,przynajmniej tego nie czuje.a po drugie to mi sie dzieje tak od jakiegoś tygodnia a przedtem było ok,nawet z tym kolesiem na pokładzie.cos musiało walnąć.a propo jakie są objawy luzu na łączniku stabilizatora bo moze całkiem sie wywalił i to dlatego... dzisiaj sprawdzałem na sniegu czy czasem nie zostawia mi 4 sladów i wszystko ok ślady idealnie równe i opon nie drze..
  • 0

#11 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:04, 19.12.2010

To posadź tego gościa na środku tylniej kanapy. Może po prostu taka waga powoduje balansowanie auta na zakrętach. Trochę to śmieszne się wydaje ale 130kg już nie są śmieszne. Przy załadunku towarów też pamięta się o równomiernym rozmieszczeniu mas.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:27, 19.12.2010

witam,dopompowałem do 2.2 w kazdym kole i jest to samo.na czarnym czystym asfalcie przekraczam 50-60 i zaczyna mi tańczyc po ulicy,oczywiscie z kolesiem na pokładzie.jau niewiem co to moze byc.
  • 0

#13 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:30, 19.12.2010

Wymieniałeś amorki,a jak wyglądały sprężyny :?:Zakładałeś nowe czy zostawiłeś stare?
  • 0

#14 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:07, 19.12.2010

wysoki profil opony + luzy w tylnych łożyskach kół + minimalne koleiny będą powodować wrażenie pływającego tyłu
jeśli tak wcześniej nie miałeś to sprawdź wszystkie połączenia w tylnym zawieszeniu
luz na łożysku sprawdź szarpiąc kołem (tylnym)
  • 0
AK

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:04, 19.12.2010

wymieniałem amorki bez sprezyn,a ten problem mi sie pojawił jakis tydzien temu.przedtem było wszystko super.jutro pojade na szarpaki i niech szuka diadnosta przyczyny.dam znac jak mi cos powie.dzieki panowiew :B :B

[ Dodano: 2010-12-21, 17:50 ]
witam ponownie,dzisiaj byłem i tak:tył amory po 70 % sprawności oba a przód 80% obydwa.zadnch luzów w zawieszeniu mi nieznalazł ani z przodu ani z tyłu.zaproponował mi tylko zmiane opon na inne.wymienie i zobaczymy,lepiej opony jak w zawieszeniu grzebac. :-) mam nadzieje ze to pomoże.pozdrawiam wszystkich miłosnikow accordów i dzieki dla jarka za najtrafniejsza pomoc :ok
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq