Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jednostajne wycie w prawym kole

VII wycie pół oś łożysko koło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:02, 28.05.2016

Koledzy mam taki problem. Mam jednostajne wycie wydające się z okolic prawego koła. Dźwiek ten pojawia się przy około 60 km/h i sobie wyje. Co już sprawdziłem i wiem:

1. nie grzeje się jakoś nadmiernie koło raczej standard cieplny od hamulców

2. Podczas bujania auta na boki w czasie jazdy dźwiek jest cały czas ten sam i się nie zmienia

3. Słychadź go ewidentnie po prawej pasażera.

4. sprawdzone i rozebrane hamulce czy to nie klocki albo tłoczki - to nie to

5 zmiana koła na zupełnie inne i dźwiek dalej jest ten sam

Mechanik co spojrzał to stwierdził:

1. Chyba ciutkę za głosni chodzi sama w sobie skrzynia podczas kręcenia kołem na wyłączonym silniku. 

Dodam że rok temu wymieniałem sprzęgło oraz olej do skrzyni był zalany orginalny. Absolutny brak wycieków silnik od dołu suchutki zupełnie.

2.  Lub na przegunie wewnętrznym. Nie jakiś dramat ale jest. i faktycznie bo czasem mam także ze jak się rozpędzam to tylko i wyłącznie na drugim biego mam delikatne drgania budy.

3. Powiedział że może to wyje łozysko w podporze wału.

Sam nie wiem co o tym myśleć? A wy co na to?? 

 


  • 0

#2 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:06, 28.05.2016

Łożysko ?

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:37, 28.05.2016

Wiesz co sprawdzaliśmy tez na zakrętach i bujaniu autem w czasie jazdy i dzwiek sie nie zmienial. Luzow na kole tez niema. Chyba ze jest jakiś innym sposób sprawdzenie bo na wymianę na pale to jest to stanowczo za drogie
  • 0

#4 wiran

wiran
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:30, 28.05.2016

Podnies kolo na podnosniku i kreć nim i zobacz czy szumi. Raczej łożysko. Więc piasta do wymiany.


Użytkownik wiran edytował ten post 12:31, 28.05.2016

  • 0

#5 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:25, 28.05.2016

Kiedys u mego ojca byl taki wlasnie problem, buczalo jak cho.... a nic nie wykazywalo zuzycia, zadnych luzow, hamulce tez porzadnie sprawdzone. Po wymianie lozyska kola na pale, buczenie zniklo. Wiec albo jezdzisz i nasluchusz albo cos dzialasz. Dodam tylko ze rozwalilem to lozyska zeby sie lepiej przyjrzec. Bylo widac zyzycie biezni ale tylko na dole i gorze, gdzie przenosi najwieksze obciazenie. Inna sprawa ze to buczenie w ogole nie przypominalo odglosu typowego dla zyzytego lozyska, wiec wiele rzeczy sie przejrzalo przy okazji.


  • 0

#6 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:11, 28.05.2016

Wiesz co sprawdzaliśmy tez na zakrętach i bujaniu autem w czasie jazdy i dzwiek sie nie zmienial. Luzow na kole tez niema. Chyba ze jest jakiś innym sposób sprawdzenie bo na wymianę na pale to jest to stanowczo za drogie

Sprawdź opony. Jeśli to jednostajne huczenie, to może być wyząbkowana opona(y).

U mnie niestety tak jest. Wymieniłem łożysko, ale nie w tym kole, w którym mi się wydawało (miało być LP, a okazało się, że luzy są na PP) - buda potrafi dziwnie przenosić dźwięki. Dudnienie nieco się zmniejszyło, ale znikł tylko taki lekko metaliczny dźwięk.

Okazało się, że opony mam wyząbkowane, a że są dosyć twarde, to i huczenie jest znaczne (zmniejsza się, jak się rozgrzeją na trasie).


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#7 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:22, 29.05.2016

Właśnie jak się zakręci samym kolem to tak nie slychadz. Bo wtedy slychadz i troche skrzynie i hamulce lekko ocierające i jakos tak lozyska to nie. Koledzy abu was na wylonczonym silniku i jak zakreciciebkolem to tez slyszycie jak tam kreci sie w skrzyni?? A jak te opony wyzabkowane wyglądają?? A i pytanko jaki jest koszt takiego lozyska na przód?? Mam wrażenie ze jest to po pp bo jak siedzę za kierownica to dźwięk jak by dolatywal z prawej strony a jak usiądę jako posazer to juz w ogóle to wycie jest bardziej slychadz
  • 0

#8 pecos

pecos
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Ożarów Maz.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:27, 29.05.2016

Gwiazda może łożysko podpory półosi u mnie wyło kupiłem oem i spokój

Użytkownik pecos edytował ten post 13:29, 29.05.2016

  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:50, 29.05.2016

Podnieś jedną stronę włącz bieg i rozpędz go do 90 na podstawce - potem wrzuć na luz i wyłącz silnik .Wtedy będziesz słyszał łożysko lub nie.Zrób tak z prawą i lewą stroną
  • 0

#10 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:16, 29.05.2016

Black robiles cos podobnego czyli rozpedzalem kolo na podnosniku ale nie bylo slychadz bo nawet jak go zgasisz to przeciez dalej będzie sie krecic wal i mechanizmy w skrzyni wiec to badanie nie wiele daje bo nienwiadomo wtedy dalej co wyje
  • 0

#11 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:10, 29.05.2016

U mnie łożyska sprawdzane były i na samochodzie (ale tam niewiele dało się usłyszeć) i po wyjęciu zwrotnic. Mechanik nasłuchiwał stetoskopem, ja z resztą też. 

Wyząbkowane opony są, jak wewnętrzna część jest nierównomiernie zużyta. Najczęściej w obniżonym aucie lub przy nieprawidłowej geometrii. Zawsze warto to sprawdzić, zanim zacznie się rozbierać zwrotnicę, żeby wyciągać łożyska.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#12 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:04, 06.06.2016

 Ok spojrze na to wszystko acz  kowliek widze dwie mozliwości i poprodzę o podpowiedź a mianowicie;

jesli okaze się że to łozysko w kole z przodu to gdzie to kupić. jakie moga byc ksozta takiego łożyska? Orginał czy zamienniek

Jesli się okaże że to łozysko podpory wału. To czy kupować samo łozysko czy podporę gdzie to kupić i jakie mogą buć koszta??


  • 0

#13 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:43, 06.06.2016

Łożysko koła możesz pytać wolka lub tutaj http://www.rufus.pl/...asty-kola-przod. Ja bym brał NTN lub NSK, bo takie były montowane w Hondach na pierwszy montaż.

Łożysko podpory wału... to może już ktoś inny podpowie, bo ja nie mam z tym doświadczeń.


  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#14 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:50, 07.06.2016

oki dzięki wielkie za info. jeszcze jak oddam go do mechaniora to zoabczymy co powiem


  • 0

#15 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:32, 07.06.2016

Niestety i łożyska i opony wyząbkowane dają b. podobne objawy. Można się mocno nabrać.

 

http://www.oponeo.pl...zabkowanie-opon

 

Trzeba jechać dłonią po zewnętrznej krawędzi opony (z obu jej stron) i starać się wyczuć czy sąsiednie krawędzie gumy  rozdzielone odstępem są na tej samej wysokości czy klocki gumy zaczynają przypominać zęby piły.

 

Podatne są auta z zawieszeniem wielowahaczowym (-> Accord) + opony o otwartym bieżniku (duże odstępy między kostkami gumy). Miałem Vredestein, wyząbkowały się już po jednym sezonie. Objawy jak łożysko - buczy, buczenie się zmienia wraz z obciążeniem., z zakrętami itp. Pomagała częsta rotacja tył/przód + na krzyż (to były asymetryczne opony więc na krzyż nie musiałem zdejmować z felg). Zmieniłem ostatecznie na Yokohamy i spokój wreszcie.

Zdaje się, że odwieczna zasada japońskie opony do japońskich aut pomogła. Ale np. mechanik mówił mi, że nigdy nie słyszał o wyząbkowanych Continentalach. A pierwsze opony za mojej kadencji to były Micheliny i też były OK.

 

Oczywiście może to być łożysko koła ale opony też.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, wycie, pół oś, łożysko, koło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq