Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

koniec sprzęgła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mwaw

mwaw
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:22, 22.02.2010

Co to może być? Podczas szybkiego przyspieszania przy zmianie biegu , odpuszczeniu sprzęgła następuje chwilowe "zamulenie" tzn. hanka się chwile zastanawia, nie reaguje na wciśnięty gaz, obroty nie rosną, nie przyspiesza po chwili zaczyna normalnie przyśpieszać. To samo się dzieje przy redukcji głównie z 5 na 4 i z 4 na 3. Zjawisko najczęściej wystepuje przy zmianie na obrotach od ok 2,5 tys. Czy to sprzęgło już padło? Może coś z ukł. paliwowym, zapchany filtr? Auto ma 80 tys. przebiegu. Może takie objawy maja coś wspólnego z tym że hania stała nie używana od października do stycznia, stała przez ten czas na dworzu.
  • 0

#2 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:45, 22.02.2010

jeśli obroty nie idą tzn, że się nie ślizga, czyli sprzęgło OK raczej
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#3 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:48, 22.02.2010

Problem ze slizgajacym sie sprzeglem w Twoim modelu byl juz poruszany na forum, poszukaj tematow.
  • 0

#4 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:58, 22.02.2010

To raczej nie sprzeglo. Przy poslizgu sprzegla obroty by poszly do gory, a auto nie jechalo. Raczej sprawa IMRC (sterowanie dlugoscia kolektora dolotowego) lub sterowania geometria lopatek turbiny. Zadne kontrolki sie nie zapalaja? Ja i tak podejchalbym na komputer, a noz powie co go boli (zapamietane bledy). Ja mialem ostatno wykasowany blad IAT, nic sie nie swiecilo, wszystko dobrze dzialalo, zlapal i mial.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#5 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 22.02.2010

A ja napiszę coś nieco odmiennego. Powszechnie panuje opinia, że: zużyte sprzęgło=ślizganie=zwiększające się obroty w trakcie przyspieszania ale brak przyspieszenia. Generalnie ma to sens i od srony teoretycznej i praktycznej ale.... U mnie, dwa lata temu civic się trochę "zamulił". Pomyślałem, że może silnik umiera ale jeżdziłem. A w szafce miałem nowe do niego sprzęgło (dlaczego je miałem to już zupełnie inna historia :-P ). A, że w jednym z miesięcy nie wydałem na niego ani złotówki to pomyślałem sobie " a wymienię to sprzęgło, co będę je trzymał w tej szafie :roll: ". Wymieniłem i jakie zdziwienie :shock: co za dynamika :!: A sprzęglo się nie ślizgało.
Do czego zmierzam. Nie pomogłem koledze ale chcę tylko pokazać przykład, że może nie zawsze sprzęgło się aż tak ślizga, że to zauważymy
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:00, 22.02.2010

...a jeśli na kompie niczego Ci nie wykaże to kup uszlachetniacza do wachy, zalej ja dobrym paliwem pod korek i zmień filtr paliwa
-stawiam, ze jak stała od jesieni to jest w układzie letnia waha, nie odporna na niskie temperatury, jakie mieliśmy jeszcze przed miesiącem
-mogla się zrobić kasza z ropy i zapchała Ci filtr

-oczywiście nie muszę mieć racji, ale ja tak miałem - zalałem chrzczonej wachy, włączył się check, wlałem uszlachetniacza i podlałem ja dobrym paliwem, check zniknął, potem na bp zalałem znowu jakieś dziwne paliwo i znowu zapalił mi się check i nie miała za wiele mocy, mimo ze ratowałem ja stp
-dziś zmieniając olej i filtr oleju zmieniłem tez filtr paliwa
-auto jest zawsze i myślę, ze ten check znowu zniknie, bo wachę mam już uszlachetniana co każde tankowanie, wiec pompa czysta a mógł być filtr zapchany, jak na moje...

......ale wcale nie muszę mieć racji i pewnie wielu powie, ze powrót mocy do mojego auta jest tylko subiektywnym odczuciem...
8-)
  • 0

#7 mwaw

mwaw
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 23.02.2010

dzięki wszytskim za pomoc. Spróbuje najpierw STP - może coś pomoże , jak nie ruszam na komputer - jakie są koszta takiego podłączenia i sprawdzenia?

żadne kontrolki, checki sie nie świecą
  • 0

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:43, 23.02.2010

mwaw, w Autowest 100zl, a jak Ci sie pofarci, to nic :-)
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 mwaw

mwaw
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 23.02.2010

Raczej sprawa IMRC (sterowanie dlugoscia kolektora dolotowego) lub sterowania geometria lopatek turbiny.


Coś więcej na ten temat, ewentualne koszta naprawy?
  • 0

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:53, 23.02.2010

mwaw, nie wiem, mi nic nie padlo, podobne objawy ktos tu opisywal i raz bylo jedno, raz drugie. Poszukaj po forum.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 23.02.2010

...a jeśli na kompie niczego Ci nie wykaże to kup uszlachetniacza do wachy, zalej ja dobrym paliwem pod korek i zmień filtr paliwa [...]


Rada warta zrealizowania. Jadąc do Wawy w ubiegłym tygodniu na szkolenie zalałem oco diesla z Bliskiej, samochód postał tydzień czasu na parkingu i odczułem podobny objaw wracając. Wcześniej przejście z niższych obrotów na wyższe przy zmianie biegu nie stanowiło problemu - a tutaj objaw był podobny. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu ok. 100 km stał się mniej zauważalny. Spaliłem "badziewko" do końca i zalałem Vervę - i moc od razu była ze mną. Chociaż Bliska podobno to też Orlen...
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:13, 24.02.2010

zalałem oco diesla z Bliskiej


wydaje mi się, że eco/biodiesel z "Bliskiej" nie jest dobrym rozwiązaniem dla naszych silników...

biodiesel na Bliskiej jest robiony 100% z rzepaku i oprócz tego , że auto traci 10-15% przeciętnie to wpływa na wtryskiwacze itd.
  • 0

#13 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2,2
  • Wersja:i-CTDi
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 24.02.2010

eco/biodiesel z "Bliskiej"


Eco diesel to jest zwykły diesel bez dodatków jak na każdej innej stacji. Bio to już z frakcji roślinnej - zalanie go do naszych aut byłoby zabójstwem silnika. Ale jakość tego pierwszego znacznie odbiega widocznie od ustalonej normy skoro silnik jest słabszy i nawet po dźwięku pracy można się zorientować że coś jest nie tak.
Dobrze że miałem jeszcze pół zbiornika Vervy. Zawsze staram się tankować lepsze ale nie zawsze jest możliwość, a jeśli już to nie do pełna. Zawsze po drodze można znaleźć coś lepszego.
  • 0
Jak na razie zadowolony...:)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq