Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Jak podpiąć bluetooth z VIII do VII

VII bluetooth

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
115 odpowiedzi w tym temacie

#46 Hagent

Hagent
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Połchówko
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 12.05.2018

Moduł działa  :dancing:  Nic nowego praktycznie nie zrobiłem. Wypiąłem wtyczkę, włożyłem ponownie, zresetowałem moduł komendą 'clear', sparowałem na nowo i działa.

Napiszcie mi jeszcze proszę, czy jakoś specjalnie montowaliście moduł, czy po prostu leży sobie luźno zamknięty?


  • 0

#47 Hagent

Hagent
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Połchówko
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 20.05.2018

Już mnie rozbraja ten moduł... dzisiaj chcąc użyć komendy 'call', usłyszałem "Pardon". Po kilku kolejnych próbach, albo nie odzywa się w ogóle, albo kolejne "Pardon". Czasem "ni z gruszki, ni z pietruszki" zapyta mnie, czy chcę zadzwonić do (i tu nagrany nazwa kontaktu). Kiedy powiem 'yes', prosi o wprowadzenie nazwy itd. Co lepsze, jak np. przytrzymam górny klawisz i powiem 'English', zaczyna mówić po niemiecku... wtf.?..

Wyczytałem gdzieś, że jak przytrzyma się dolny klawisz przez 5 sek., to moduł wchodzi w tryb diagnostyczny - otrzymałem informację głosową po angielsku i japońsku coś, że 'Moduł wymaga serwisu'.

 

Spotkaliście się z czymś takim? Co jest nie tak?


  • 0

#48 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:55, 20.05.2018

A nie używasz np jakiegoś innego urządzenia bt połączonego z telefonem?
  • 0

#49 huberto_p

huberto_p
  • Klubowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Zambrów/Wa-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:58, 20.05.2018

Nie spotkałem się z takim przypadkiem. Nie wiem nawet czy w instrukcji jest coś na ten temat. Jeszcze przed wymianą modułu, gdy miałem problemy z "dogadaniem" się z tą elektro-panią wymieniłem profilaktycznie mikrofon. Koszt to jakieś 4-5zł.

 

Swoją drogą, czy ktoś ma instrukcję do obsługi modułu z VIII gen?? Ja posiadam z VII, większość jest podobnie ale jestem ciekaw różnic.


  • 0

#50 Hagent

Hagent
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Połchówko
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 20.05.2018

A nie używasz np jakiegoś innego urządzenia bt połączonego z telefonem?


W samochodzie nie.

Wina musi leżeć po stronie mikrofonu. Po popołudniu spróbowałem znowu się z 'Nią' dogadać i bez problemu :D modul znowu działa. Odkręciłem panel na suficie, poruszyłem kabelki, tak samo przy kostce przy module i na razie jest ok.
  • 0

#51 mr_simon

mr_simon
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Dębno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive ACC
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:22, 19.07.2018

Zrobiłem przejściówkę

 

Załączony plik  IMG_20180718_140854.jpg   133,87 KB   59 Ilość pobrań

 

Wszystko zgodnie z opisem ale jest problem, ponieważ gdy połączam wtyczkę do modułu od razu uruchamia się radio. Sprawdziłem wtyczkę w Hondzie i okazało się, że jest PIN nr 12:

 

Załączony plik  IMG_20180719_075013.jpg   97,22 KB   53 Ilość pobrań

 

Czy ktoś się orientuje gdzie powinien być wpięty w kostkę od VIII?


  • 0

#52 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 11:17, 25.11.2018

To nie jest pin 12 tylko 21 (blue, mic out+).

Dla ułatwienia diagram kostki z numeracją pinów wg manuala:

 

b5008ee024dddd70.jpg


  • 1

#53 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 12:50, 31.12.2018

Po przekładce modułu z 8gena do 7gena wszystko działało i nadal działa u mnie dobrze. Za sugestią kolegi z innego wątku wykonałem jednak autodiagnostykę przytrzymując przycisk WSTECZ przez 5 sek. System się przetestował i ostatecznie wygłosił komunikat: "European hands free system needs to be serviced". Lekko się zdziwiłem, gdyż poza tym moduł działał bez zarzutu. Po podpięciu HDSa okazało się, że auto nie ma komunikacji z modułem po szynie B-CAN. Według HDSa nie mam w samochodzie systemu hands free ;)

 

W mojej przejściówce pin 14 z kostki 7gena (oznaczony B-CAN) był połączony z pinem 17 kostki 8gena (B-CAN L). Skoro to nie działa to zaryzykowałem i przełączyłem w kostce z 8gena pin 17 na 18 - czyli B-CAN L na B-CAN H. Niestety w tej konfiguracji elektronika auta zwariowała, objawy te same jak wcześniej pisali koledzy w tym wątku (nie działające kierunki, zniknął pomiar temp. zewn. i inne cuda).

 

Ostatni test polegał na sprawdzeniu działania modułu bez podpinania pinu 14 z kostki 7gena gdziekolwiek. Czyli bez komunikacji B-CAN. Wszystko działa prawidłowo.

 

Wniosek póki co jest taki, że B-CAN nie będzie działał w żadnej wersji podpięcia pinów i bezpieczniej jest w ogóle go nie podpinać. Ilość danych podawanych przez moduły z 8gena jest większa niż ilość danych z modułu 7gena (np. info o numerze tel. dzwoniącego czy sile sygnału) i być może nie da się tego pożenić. Funkcjonalnie wszystko to, co jest potrzebne działa prawidłowo. Nie ma jedynie komunikacji z wyświetlaczem pod prędkościomierzem. Jedyna zgubna konsekwencja jaka mi przychodzi do głowy to to, że nie będzie działać zabezpieczenie braku możliwości parowania telefonu podczas jazdy ;)

 

No chyba że to tylko u mnie B-CAN nie działa - jak jest u was, którzy montowaliście moduły z 8gena w swoich siódemkach?

 

PS. Przy okazji foto mojej przejściówki i nowego modułu z wykorzystaniem dolnej części obudowy (mocowania z uszami) ze starego.

 

814185f2fb168d57med.jpg


  • 1

#54 huberto_p

huberto_p
  • Klubowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Zambrów/Wa-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:27, 31.12.2018

W moim przypadku jest praktycznie identycznie. Przekładka piny 17 i 18 powodowała że elektronika zgłupiała (choinka świateł itd.), system również twierdzi że "chce do serwisu" :) a HDS go nie rozpoznaje. Ale..... :) od strony użytkownika wszystko działał dobrze już jakiś dłuższy kawałek czasu.

 

Jeśli chodzi o B-CAN to przyczyn może być kilka ale moim zdaniem nie ma co szukać dziury w całym. W samochodzach mamy oprogramowanie starsze o jakieś 5 lat niż to, z którym oryginalnie współpracowały te moduły. Ilośc informacji, sposób komunikacji, i jakieś inne szczegóły programistyczne na pewno się zmieniły więc jak dla mnie to i tak bomba że działa :)))

 

I niewątpliwie duży plus - przy połączeniu wykonanym z telefonu modu sam się odzywai i działa, a w VII gen u mnie tak się nie dało, więc dzwonić mogłem tylko do zapisanych w pamięci modułu. A teraz - hulaj dusza piekła nie ma :diabel:

 

P.S. Podczas jazdy nie mogę parować telefonu ani zapisywać kontaktów (jeszcze to sprawdzę).


  • 0

#55 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 10:59, 01.01.2019

Oczywiście że brak komunikacji B-CAN nie przeszkadza w funkcjonalności modułu. 

 

Chodzi mi raczej o to, by w tej sytuacji w ogóle nie podpinać tego łącza ani na pin 17 ani na pin 18. Jeżeli na pinie 18 głupieje elektronika, a na pinie 17 nic się nie dzieje (przynajmniej na razie nic o tym nie wiemy), to wcale nie znaczy że połączenie na pinie 17 jest bezpieczne - skoro ewidentnie nie działa. Na szynie CAN działa mnóstwo innych systemów samochodu, w tym odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.

 

edit:

Znalazłem takie info z manuala Helmsa do Acury TL 2004, zresztą w miejscu traktującym o wadliwym module HFL i poborze prądu 200 mA:

There are two types of B-CAN systems: a slower (33.33 kbps) single-wire system, and a faster (125 kbps) two-wire system, which was first introduced in the ’09 TSX.

Z tego już zupełnie jasno wynika, że B-CANY w naszych 7gen i 8gen są NIEKOMPATYBILNE. W siódemkach jest wolniejszy 33,33 kbps B-CAN na jednym przewodzie, w ósemkach B-CAN jest szybszy (125 kbps) i działa na dwóch przewodach B-CAN L i B-CAN H.

 

Z drugiej strony - ktoś pamięta jakie informacje o działaniu starego modułu pokazywał wyświetlacz pod prędkościomierzem?


Użytkownik calzone edytował ten post 11:06, 01.01.2019

  • 0

#56 huberto_p

huberto_p
  • Klubowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Zambrów/Wa-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:04, 01.01.2019

Wygląda na to że coraz więcej się dzięki koledze w tym temacie wyjaśnia.
Nowszy moduł działa w innej konfiguracji transmisji, dwa piny w kostce od VIIIgen i jeden w naszym modelu służący do B-CAN. Mam nadzieję że to wróży długie i bezproblemowe użytkowanie
  • 0

#57 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:37, 20.01.2019

Witajcie,
W ten weekend udało mi się domontować w moim Accord VII fabryczny HFT z modułem z VIII (rev 04 tak jak calzone). 
Nie podłączałem CANu, oraz "wyjścia navi" pin 21-27, 22-28. 
W chwili wolnego czasu wrzucę fotki z podłączenia dodatkowych przełączników w kierownicy. 
 
Problemy - pytania:
1) Gdy osoba dzwoni - słychać tylko dzwonek generowany przez HFT - przy Yatourze w głośnikach była odgrywana melodyjka dzwonka z smarftona. Byłaby to super sprawa, bo smartfon mógłby odczytywać nazwę dzwoniącego i wtedy byłoby wiadomo kto dzwoni. 
 
2) Gdy dzwonię do kogoś, w głośnikach jest cisza zamiast "dzwięku dzwonka drzyyyyy ------  drzyyyy ------- ..." - lub muzyki "granie na czekanie". Dżwięk pojawia się dopiero gdy osoba do której dzwonię odbierze tel - wtedy słychać jej głos. Jest to wkurzające, gdyż nie wiemy czy telefon dzwoni czy wybiera numer i próbuje się połączyć.
 
3) na postoju jakość jest super, podczas jazdy szum jest większy niż przez Yatour :( Zastanawiam się, czy mikrofon z VII jest kompatybilny z modułem z VIII, w VIII mikrofon chyba jest dodatkowo zasilany - być może ma wbudowany wzmacniacz?
drugi wpis w tym temacie
 
sugeruje że wersje VIII z navi mają kierunkowy mikrofon w celu zmniejszenia szumów. Szkoda że ta ramka z lampkami jest większa i pewnie nie wejdzie do VII.
 
Dodatkowo przy większej prędkości cicho mnie słychać, być może z braku CANu moduł nie zwiększa głośności wraz ze wzrostem prędkości auta.
 
4) Orientujecie się w jaki sposób wysłać kontakty ze smartfona do pamięci HFT z VIII? 
 
Jeśli ktoś coś może pomóc to proszę napiszcie. Napiszcie proszę też czy u Was działa tak samo, czy inaczej. Może są jakieś "ukryte" opcje które można przełączyć. 
tel galaxy s8 android 8. 

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:43, 20.01.2019

  • 0

#58 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 08:07, 21.01.2019

1) i 2) - też tak mam, patrzę wówczas na ekran telefonu i widzę co się dzieje (kto dzwoni albo czy tel. wybiera)

3) jakość i głośność u mnie są podobne jak w module fabrycznym. Oczywiście jakość mikrofonu może ocenić rozmówca, można również nagrać swoją rozmowę i odsłuchać siebie. U mnie jest ok, choć pow. 100 km/h oprócz mojego głosu słychać w tle szum samochodu.  Nie sądzę by w VIII była jakaś nowa technologia kierunkowego mikrofonu, kolejnym krokiem w rozwoju był system ANC, który wymagał dodatkowego mikrofonu. Głośność rozmówcy można regulować pokrętłem volume, które wówczas zapamiętuje ustawiony poziom niezależnie od poziomu głośności innych źródeł.

4) To się robi z poziomu telefonu - kontakt - wyślij przez BT. Tyle tylko że wybieranie przez asystenta Google działa dużo lepiej (szybciej).


  • 0

#59 huberto_p

huberto_p
  • Klubowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Zambrów/Wa-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:15, 21.01.2019

Ja słyszę standardowy dźwięk oczekiwania na połączenie lub melodyjkę.
Jeśli chodzi o kontakty to przesyła się je pojedyńcze bo musisz nagrać nazwę dla każdego z nich. Trzeba powiedzieć do tej miłej pani "phonebook" potem "recive contact", moduł będzie wtedy oczekiwał na wysłane dane z telefonu i poprosi o nagranie nazwy.
Jeśli chodzi o mikrofon to kupiłem za 4 ziko ☺️, aż wstyd się przyznać. A drugi chyba się przewala w schowku 😊
  • 0

#60 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:44, 21.01.2019

huberto_p - masz u siebie zamontowany moduł Bt z VIII czy masz ori z VII? 

Dla pewności podpytam - w sytuacji gdy Ty dzwonisz z auta do kogoś, wybierasz numer - dzwonisz - zanim ta osoba odbierze to słyszysz dzwonienie w głośnikach? lub "granie na czekanie" ?

 

Macie ktoś może instrukcję do tego HFT wraz z wykazem wszystkich dostępnych opcji i komend? 

Może tę ciszę przy dzwonieniu do kogoś też się jakoś ustawia., 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, bluetooth

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq